رفتن به محتوای اصلی

رهبری جدید جبهه پایداری در پی نامزد ریاست جمهوری
01.10.2016 - 09:33

کنگره جبهه پایداری که بدون حضور خبرنگاران برگزار شده بود اعضای رهبری این تشکل تندرو اصولگرا را انتخاب کرد. گفته می‌شود که احتمالا سعید جلیلی دوباره نامزد این تشکل برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

خبرگزاری ایلنا در گزارشی از تغییر و تحولات در کادر رهبری جبهه پایداری خبر داده است. بنابر این گزارش، مرتضی آقاتهرانی (معلم اخلاق کابینه احمدی‌نژاد و نماینده مجلس نهم)، صادق محصولی (از فرماندهان سابق سپاه، وزیر کشور دوران احمدی‌نژاد و نماینده سابق مجلس)، محمد سلیمانی، فاطمه آلیا، نصرالله پژمان‌فر، ناصر سقای‌بی‌ریا، قاسم روانبخش، امیرحسین قاضی‌زاده، میثم نیلی، میرهاشم موسوی، علی خضریان، علیرضا عسگریان، غلامحسین رضوانی، علی نادری، زهره لاجوردی، مجید متقی‌فر و مجید دوستعلی اعضای جدید کادر رهبری جبهه پایداری را تشکیل می‌دهند.

جبهه پایداری؛ تشکلی است که از دل "رایحه خوش خدمت "  و در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد ظهور کرد. رایحه خوش خدمت تشکل نزدیک به احمدی‌نژاد در دوران تصدی او بر شهرداری تهران بود.

جبهه پایداری شماری از چهره‌های امنیتی و نیروهای تندرو اصولگرایان را در خود جمع کرده و مصباح یزدی پدر معنوی این تشکل به حساب می‌آید.

نمایندگان این تشکل در مجلس که با دیگر تشکل تندرو اصولگرایان، یعنی رهپویان و جمعیت ایثارگران همسویی‌های زیادی دارند در جریان مذاکرات اتمی افراطی‌ترین مواضع را نسبت به روند این مذاکرات و توافق حاصله داشتند. به گفته تحلیل‌گران همین مواضع از جمله دلایل شکست سخت اکثر نامزدهای جبهه پایداری در انتخابات اخیر مجلس بود.

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوران احمدی‌نژاد که از جمله عوامل ناکامی مذاکرات هسته‌ای تا به قدرت رسیدن حسن روحانی شمرده می‌شود نامزد جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بود.

کنگره  سراسری جبهه پایداری روز ۷ مهر (۲۸ سپتامبر) در حالی برگزار شد که چندین‌بار به تعویق افتاده بود. خبرنگاران اجازه حضور در این کنگره را نداشتند. در مجموع رهبری جدید جبهه پایداری ضعیف‌تر از رهبری قبلی توصیف می‌شود.

Missing media item.

در جستجوی نامزد برای ریاست جمهوری

ایلنا نوشته است که دو عضو سرشناس جبهه پایداری از شیراز، یعنی کامران باقری لنکرانی و روح‌الله حسینیان در ترکیب جدید رهبری پایداری حضور ندارند و به جای آنها نصرالله پژمان‌فر و امیرحسین قاضی‌زاده نمایندگان سابق مشهد در مجلس نشسته‌اند.

مشهد در حال حاضر یکی از پایگاه‌های عمده جبهه پایداری به حساب می‌آید و نمایندگانی هم از این شهر در مجلس دارد. این در حالی است که نامزدهای این تشکل در شیراز برای انتخابات اخیر مجلس شکست سختی خوردند.

گفته می‌شود محمود احمدی‌نژاد یکی از نامزدهای مطلوب بخشی از این گروه برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به حساب می‌آمد. اما با نهی احمدی‌نژاد از سوی خامنه‌ای، آنچنان که بهروز نعمتی، عضو اصولگرایان نزدیک به علی لاریجانی می‌گوید، سعید جلیلی عمده‌ترین نامزد این تشکل برای انتخابات سال ۱۳۹۶خواهد بود.

نعمتی با بیان اینکه روحانی گزینه برخی از اصولگرایان برای انتخابات ٩۶ است، می‌گوید: «یک طیف تندرو از اصولگرایان یا همان جبهه پایداری که همیشه ساز مخالف زدند حتما خودشان کاندیدایی به جز از آقای روحانی خواهند داشت. البته اعضای جمعیت ایثارگران و رهپویان نیز از آقای روحانی حمایت نمی‌کنند چراکه آنها نیز در همان مجموعه پایداری‌ها تعریف می‌شوند.»

در دو تشکل یادشده نیز عمدتا مقام‌های امنیتی و فرماندهان سابق سپاه و بسیج گرد آمده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
دویچه وله

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.