رفتن به محتوای اصلی

بازی های فوتبال و عرصه ای برای ابراز وجود
03.10.2016 - 13:21

 

Missing media item.

 

بازی فوتبال تیم های قشقایی و پرسپولیس گذشته از حساسیتی که در نتیجه بازی بود و حاصل شد رویاروی قشقایی ها, این تورک های بااصالت و فعالینی که خواستار حقوق طبیعی خود از حق تحصیل گرفته تا مواردی دیگر هستند, این فرصت طلایی را برایشان ایجاد کرد تا هویت و موجودیت خود را به منصه ظهور در این جامعه خفه و درگیر در توهمات ملی گرایی که سعی در به حاشیه راندن آنها داشته و دارد با اعلام پلاکارد هایی در دست که خود گویای همه چیز هست بگذارند. 
بخش وسیعی از قشقایی ها طی این چند سال اخیر بسیار آگاهانه و با پشتکار فراوان سعی در احیای هویت خود که همواره مورد تاخت وتاز سیاست های مرکز گرا بوده هستند. آنها امروز هویت خود را بیش از پیش و در شرایطی به همه اثبات کردند که گویی این همه سال که میگفتند شیراز مهد تمدن ایران رضاخانی بود یک شبه تسخیر این فعالین تورک گشت. فراموش نکنیم که قشقایی ها در منطقه ای ساکن هستند که دورتا دورشان را اقوامی دیگر با زبان وفرهنگی دیگر احاطه کرده اند. باید خسته نباشید گفت به این فعالین که با وجود مشکلات بسیار فراوان در چنین شرایطی کمر همت به احیای حقوق و خواست خود هستند. 
اگرچه در این عکس که مشاهده میشود همچنان کلمه "تورک" موردی بسیار رنجش آور, غیر قابل تحمل, جعلی, عامل بیگانه, تجزیه طلب, برانداز نظام, و یا غیره در ادبیات شما جناب روزنامه هفت صبح و یا اساتید بزرگ, جلوه گر است ولی باز میگوییم عیبی یوخ و به یاد خواهیم داشت که چگونه سانسور و سیاست های شما با ما چه میکند. چشم هایتان را بر حقیقت بسته اید گرچه نیک میدانید چه خبر است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منصور سیفی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.