رفتن به محتوای اصلی

سکوت روسیه و آمریکا در رابطه با حملات ترکیه به روژوا محکوم شد
22.10.2016 - 20:23

 

در حالی که نبرد علیه داعش در موصل جریان دارد. یکی از تحولات بی سابقه در سوریه بمباران هوایی مواضع یگان های مدافع خلق یا نیروهای کُرد سوریه توسط هواپیماهای ترکیه بود. رسانه های ترکیه ادعا کردند 200 تن از نیروهای ypg در این حملات که در شمال استان حلب صورت گرفت، کشته شده اند. اما مقامات کرد سوریه تعداد جان باختگان نیروهای کرد را 10 نفر اعلام کردند. با توجه به پاسخ سربالای آمریکا به این اتفاق، کُردهای سوریه نگرانند این حمله ممکن است با چراغ سبز و حمایت آمریکا صورت گرفته باشد.

خبرگزاری آرانیوز نزدیک به کردهای سوریه امروز نوشت: مقامات حزب اتحاد دموکراتیک یا pydگفته اند منابع مورد اطمینان تاکید کرده اند که حملات ترکیه به مواضع نیروهای سوریه دموکرات با حمایت افسران آمریکایی صورت گرفته است.

نواف خلیل، سخنگوی سابق pyd و مدیر « مرکز مطالعات روژاوا» نیز گفت: ترکیه و روسیه در حمله به نیروهای کُرد با هم همکاری کرده اند. آنها با هم در این مورد معامله کرده و قصد دارند کردها را مورد حمله قرار دهند.

وی افزود: ترکیه آشکارا می گوید که هدفش خودگردانی کردهای سوریه و جلوگیری از اتصال دو کانتون کوبانی و عفرین در شمال سوریه توسط نیروهای کرد است.

اما مایکل استفان، پژوهشگر مطالعات خاورمیانه و مدیر انستیتوی RUSI در قطر معتقد است آمریکا به ترکیه در حمله به نیروهای سوریه دموکرات متشکل از اعراب و کُردها کمک نکرده است.

وی افزود: این پیامی از سوی ترکیه به نیروهای YPG بود که اگر شما می خواهید کانتونها را به هم متصل کنید باید بهای آن را بپردازید. نیروهای تحت حمایت ترکیه و کردهای سوریه نمی توانند با هم گفتگو کنند. آنها قادرند فقط از طریق نظامی با هم تعامل کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.