رفتن به محتوای اصلی

بیانیۀ HDP دربارۀ دستگیری شهرداران دیاربکر
26.10.2016 - 22:26
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 

 دستگیری شهرداران دیاربکر خودسرانه و غیرقانونی است. این اقدام زیر پا گذاشتن ارادۀ سیاسی مردم کرد است. . سلما ایرماک نماینده شرناخ در پارلمان ترکیه  در دیاربکر در واکنش به دستگیری روسای مشترک شهرداری دیاربکر از سوی پلیس ترکیه گفت: از مردم دیاربکر دعوت می کنم تا شهرداران دیاربکر را تنها نگذارند و در اعتراض به دستگیری آنها به خیابان ها بیایندو این اقدام را محکوم کنند.

به گزارش  فرات نیوز، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در محکومیت دستگیری «غیر قانونی و خودسرانه» رؤسای مشترک شهرداری دیاربکر، گولتان کشاناک و فرات آملی، بیانیه ای صادر کرد.

HDP اعلام کرد حکومت اردوغان-حزب عدالت و توسعه (AKP) به زیر پا گذاشتن خواست و ارادۀ مردم ادامه می دهند. هدف از این رویکرد خصمانه نسبت به ارادۀ سیاسی مردم کرد، از میان بردن سیاست دموکراتیک و اپوزیسیون دموکراتیک است.
در بیانیه آمده است:
«دستگیری گولتان کشاناک و فرات آنلی مرحلۀ جنون آمیزی در اعلام جنگ علیه سیاست دموکراتیک است.
دستگیری غیرقانونی و خودسرانه خلاف حقوق بشر، اصول دموکراتیک قانون و همچنین ناقض معاهدات و کنوانسیون های بین المللی است که ترکیه آنها را پذیرفته است.
دیکتاتوری، سرکوب و قانون گریزی ایجاد شده توسط حکومت اردوغان و AKP به هیچ روی قابل قبول نیست. حکومت اردوغان و AKP مسئول این اشتباه تاریخی و آشوب متعاقب آن است.»
HDP اعلام کرد خواهان پایان دادن فوری به این بازداشت غیرقانونی و آزادی دو شهردار مشترک دیاربکر است که با اتهامات ساختگی و بی اساسی دستگیر شده اند.
این حزب از همۀ سازمان های مردم نهاد، احزاب سیاسی، فعالان حوزۀ صلح و دموکراسی، سازمان های بین المللی و پارلمان های کشورهای مختلف درخواست کرد در مقابل این قانون شکنی ساکت نمانده و واکنش نشان دهند.

 دمیرتاش و یوکسکداغ در راهپیمایی اعتراضی مردم دیاربکر نسبت به دستگیری شهرداران این شهر شرکت خواهند کرد.

قرار است از ساعت 11 امروز به وقت محلی راه پیمایی بزرگی در اعتراض به دستگیری شهرداران دیاربکر، گولتان کشاناک و فرات آنلی، و حمله به ساختمان شهرداری دیاربکر انجام شود.
گفته می شود صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ رؤسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز در این راه پیمایی شرکت خواهند کرد.
همچنین قرار است همۀ شاخه های HDP در سراسر ترکیه رأس ساعت 11 به خیابان ها بیایند و از حقوق دموکراتیک خود برای اعتراض به نادیده گرفتن خواست و ارادۀ مردم، استفاده کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://www.kurdane.com/article-1089.html

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.