رفتن به محتوای اصلی

اولتیماتوم جنبش اتحاد ملی به سران حکومت
03.11.2016 - 15:21

با درود و سپاس به پیشگاه ملت شریف ایران که براستی حماسه ایی جاویدان را در تاریخ ایران و با حضور میلیونی در پاسارگاد و روز جهانی کوروش بزرگ خلق و ثبت نمودند.

شیرینی پیروزی نور بر تاریکی ، با بی مهری هایی که قبل و بعد از 7 آبان از سوی حکومت رو به پایان صورت گرفت ، بر کام ملت ایران تلخ گردید.

اصولی از قانون اساسی کشور در پی میآید که نشانگر غیر قانونی بودن برخوردهای صورت گرفته از سوی حکومت میباشد.

اصل 23 _ تفتیش عقاید ممنوع است

اصل27 _تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح ، به شرط ان که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد میباشد.

اصل 32 _ عدم دستگیری بدون حکم قانونی و اعلام اتهام بصورت کتبی به متهم و معرفی ظرف 24 ساعت به محاکم قضایی.

اصل 38 _ ممنوعیت شکنجه

متاسفانه طبق اخبار و شواهد موجود این اجتماع کاملا مدنی و نمادین که بدون کوچکترین اعمال مخل امنیت ملی کشور برگزار شد ، دستگیری و بازداشت عده ایی از هموطنانمان را در پی داشت .

دستگیریهایی از افراد بنام تا گمنام

باتوجه به اصل های 23 _27 _32 و 38 قانون اساسی کشور ، این برخوردهای قهرامیز غیرقانونی بوده و اگر دستور از سران کشور نبوده باشد قطعا یک عمل خودسرانه بوده است که باید هرچه سریعتر از چنین حرکتهای غیر قانونی جلوگیری شده و با عاملین آن برخورد قانونی صورت بگیرد.

اندر احوالات

شخصیتهای سیاسی مدنی ، بنا بر اطلاع رسانیهایی که بر حسب موقعیت اجتماعی آنان از آنها میشود دچار مخاطرات چندانی نخواهند شد و یقینا حمایتهای نهادهای حقوق بشری و رسانه ایی را بهمراه خواهند داشت.

نگرانی در انجا میباشد که عده زیادی از هموطنان که برای حضور در یک مناسبت ملی میهنی و تاریخی در پاسارگاد حضور پیدا کرده بودند ، بصورت غیر قانونی دستگیر و بازداشت شده اند و با توجه به گمنام بودن و عدم دسترسی به رسانه های آزاد و همچنین مشکلاتی از قبیل بعد مسافت و یا عدم تمکن مالی خانواده هایشان ، در شرایط ابهام آلود و شاید سخت نگهداری و امکان پیگیری شرایط نگهداری و یا نوع اتهام و چگونگی رسیدگی به اتهاماتشان را ندارند و این نگرانی برای ملت ایران پدید می آید که سرنوشت فرزندانشان چه خواهد شد.

#جنبش_اتحاد_ملی که از حمایت صدها گروه سیاسی برخوردار است و بر حسب هدفی که در احقاق حقوق ملت ایران دارد ، ضمن محکومیت شدید این برخوردها و دستگیریهای غیر قانونی و خودسرانه ، اعلام مینماید !

چنانچه پس از صدور این بیانیه نسبت به آزادی یا اطلاع رسانی از چگونگی بازداشت، نوع اتهام ،نگهداری و روند رسیدگی به پرونده های دستگیر شدگان اقدام ننمایید ، اقدام به انتشار دومین بیانیه خود خواهد نمود که امکان بروز هر اتفاقی برای آمرین و عاملین این حادثه و در سطح کلان تر برای حکومت در پی خواهد داشت.

برهمین اساس #جنبش_اتحاد_ملی با اتکا به قدرت اجرایی و عملیاتی و رسانه ایی خود و همچنین به پشتوانه قدرت ملت ایران به اطلاع عموم هموطنان میرساند ضمن حمایت و انتشار و فراگیر نمودن این بیانیه هشدار آمیز ، اطلاعات و گزارشات خود در رابطه با برخوردهای غیرقانونی مسئولان ذیربط استان فارس را به اطلاع مدیران #جنبش_اتحاد_ملی جهت پیگیری امور مربوطه برسانند.

قابل ذکر است جهت اقدامات اجرایی ( فاز اول ) و اعلام حمایت از دستگیرشدگان و امیدواری خانواده های انان و همچنین اعلام هشدار و انزجار از آمرین و عاملین این برخوردهای غیر قانونی ، همه گروها موظف هستند نسبت به شعار نویسی (دیوار،اسکناس،اتیکت،دستها) با مضمون

#آزادشوند_یاکه_زندانهابسازید

اقدام نمایند امروز که گذشت ولی  گویا فردا  خبری در راه است.

شورای سیاستگذاری جنبش اتحاد ملی (جام)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.