رفتن به محتوای اصلی

درگیری شدید YPG و ارتش ترکیه در منبج
27.11.2016 - 23:33

 

به گزارش  ZerNews، در پی حملات پیاپی نیروهای ارتش ترکیه و نظامیان مسلح تحت الحمایه آنان به مواضع نیروهای شورای نظامی منبج در غرب این شهر و بیانیه ارتش دموکراتیک سوریه مبنی بر حمایت از این نیروها در صورت تداوم حملات، بر اساس اطلاعات به دست آمده نیروهای مدافع خلق سوریه (YPG) و نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه (QSD) یگانهای کمکی به منبج فرستاده و درگیری های شدیدی میان دو طرف صورت گرفته است.
این درگیری ها به شدت ادامه دارد و آمبولانس های زیادی نیز از مرز کیلیس وارد ترکیه شده و مجروحین زیادی را به بیمارستان کیلیس منتقل کرده اند.
تا این لحظه اطلاعات دقیقی از آمار تلفات درگیری ها در دست نیست.

در این رابطه ستاد فرماندهی نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه طی  بیانیه اعلام کرده بود در صورت تداوم حملات ترکیه به یاری شورای نظامی منبج می رویم 
 ارتش دموکراتیک سوریه اعلام کرد چنانچه حملات ترکیه به مواضع شورای نظامی منبج ادامه داشته باشد، ارتش دموکراتیک سوریه به کمک شورای نظامی منبج خواهد شتافت.
به گزارش هاوارنیوز، بعد از حملات ارتش ترکیه و گروه های مسلح تحت الحمایه اش به مواضع شورای نظامی منبج و ایجاد درگیری میان دو طرف در اطراف منبج، ستاد فرماندهی نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کردکه آماده هر گونه کمک به نیروهای شورای نظامی منبج است. 
در این بیانیه آمده است: دولت ترکیه سال ها است که در تلاش برای اشغال سرزمین سوریه است. این آرزوی دولت ترکیه تحت عنوان عملیات سپر فرات در حال تحقق است. هدف از این حملات اشغال سرزمین سوریه و استقرار نیروهای ترک به بهانه مبارزه با ترور در شمال حلب است. تئاتری که تحت عنوان مبارزه با ترور به راه انداخته شده است سناریوی اشغال مناطقی از سوریه است که یکی از این مناطق نیز منبج می باشد.
در ادامه آمده است: ارتش ترکیه حملات خود را به نیروهای شورای نظامی منبج افزایش داده و برخی از مناطق این ناحیه استراتژیک را اشغال کرده است. در صورت تداوم حملات ارتش ترکیه و گروه های نظامی وابسته به آن ما به عنوان ارتش دموکراتیک سوریه به وظیفه خود که حمایت از نیروهای شورای نظامی منبج است عمل کرده و مداخله خواهیم کرد. نیروهای ما در آماده باش کامل برای حمایت از شورای نظامی منبج قرار دارند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
Kurdane.com

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.