رفتن به محتوای اصلی

حكم احمد منتظري، بيانگر چيست؟
04.12.2016 - 18:38

 

همانطور كه مي دانيد مي دانند و مي دانيم دادگاه  ویژه روحانیت يا ويژه آخوند در قم طي يك حكم ناعادلانه  احمد منتظری را به خاطر منتشركردن فایل صوتی سخنان آقاي منتظري، خطاب به مجريان قتل عام سال  1367 را، با وجود اينكه تمامي اين سخنان در فايل منتشر شده توسط آيت الله منتظري در كتاب خاطراتشان آورده شده است، در یک دادگاه فرمايشي و ديكته شده اطلاعات، احمدمنتظري را به 21سال زندان تعزیری و خلع لباس محکوم نمود؛ در اين حكم آمده است كه «با احصاء ميانگين حداقل و حداكثر مجازاتها» فقط ٦ سال زندان اجرا مي گردد و خلع لباس به مدت 3 سال تعليق مي شود.
علت چنين حكم سنگيني آن هم براي فرزند آيت الله منتظري، «اقدام عليه امنيت ملی!» و «انتشار فايل صوتی دارای طبقه بندی سری!» و «تبليغ عليه نظام!» بيان شده است.
وبسایت آیت الله منتظری که توسط احمد منتظری اداره می‌شود مرداد ماه امسال فایل صوتی سخنان آیت الله منتظری درباره اعدام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ را منتشر کرد. در آن فایل صوتی آیت الله منتظری در جلسه ای با مقامات حکومتی اعدام های آن سال را بزرگترین جنایت جمهوری اسلامی از هنگام پیروزی انقلاب توصیف کرد.
این سخنان ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ و همزمان با اعتراض این مرجع شیعه به اعدام های جمعی، در جمع هیات قضایی مربوطه، شامل مرتضی اشراقی (دادستان)، حسینعلی نیری (حاکم شرع)، ابراهیم رئیسی (معاون دادستان)، مصطفی پورمحمدی (نماینده .اطلاعات در اوین) بیان شده بود.
اختلاف نظر آیت اﻟله منتظری، قائم مقام وقت رهبر جمهوری اسلامی با خمینی درباره اعدام های سال ۶۷ موجب عزل او از این سمت شد، در این فایل صوتی گفته است: «به نظر من بزرگترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده از اول انقلاب تا حالا انجام شده است، این کاری است که به دست شماها انجام شده است… در آینده تاریخ ما را محکوم می‌کند و شما را در آینده جزو جنایتکاران در تاریخ می‌نویسند.»
او در این سخنان تاکید کرده است این سخنان را «با صراحت و بدون سیاسی کاری» به زبان می آورد، چرا که «آینده اسلام و انقلاب و کشور و شخص آقای خمینی برایش اهمیت دارد» و «این که تاریخ چگونه در خصوص آنها قضاوت می‌کند.»
انتشار این سخنان واکنش تند اصولگرایان را در پی داشت. رئیس قوه قضائیه غیرقانونی و غیرشرعی بودن اعدام ها را رد کرد و مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز گفت که به حضور در هیات قضایی آن اعدام ها افتخار می کند.

حالا سوال از سران غارتگر بيت المال اين است  چرا اين حكومتي  كه مدعي است؛ مرزهاي كشورش يا به قول خودشان امپر اطوري شيعه تا مديترانه گسترش يافته است و چندين كشور منطقه اي تحت سلطه و فرمان وي عمل مي كنند و ... بايد از پخش يك نوار آن هم متعلق به 28سال قبل تا اين اندازه لرزه و رعشه به اندامش افتاده باشد؟
پاسخ و چند نتيجه:

 هيچ كس ترديدي ندارد كه اين حكم را قاضي پرونده نداده است بلكه اين يك دادگاه تشريفاتي بوده براي اذهان عموم كه به دستور خامنه اي صادر شده است و اين حكم نشان مي دهد كه تا كجا موضوع مهم بوده كه «ولايت فقيه را به لرزه در آورده است و میزان جنایت چقدر زیاد بوده که  از افشا شدن آنها می ترسند » .
 اين حكم نشان مي دهد كه تا كجا اين نظام از افشاي ابعاد قتل عام 1367 و جنبش دادخواهي كه اساس استبداد مذهبی را هدف قرار داده است؛ وحشت دارد.
 اين حكم ثابت میکند كه تمامي آن چه كه در آن نوار آمده بود، واقعي بوده است و الا نيازي به چنين پاتكي ازطرف نظام نداشت.

اين حكم ثابت مي كند كه خامنه اي از ادامه و استمرار چنين افشاگري ها وحشت دارد و مي خواهد با چنين حكم سنگيني، احمد منتظري و سايرين را بترساند

 اين حكم بسيار ظالمانه از نظر هرشخص ايراني محكوم است و بايد با تمام قوا به افشاي آن  پرداخت و اجازه نداد كه حکومت با چنين ترفندهاي رسوايي مانع اعتراضات و دادخواهی فعالین بشود.

با حمایت از خواسته‌های حقوقی و قانونی آقاي منتظري از تمامی سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر، رسانه‌های جمعی، فعالان مدنی و سیاسی؛ واکنش مناسب و اقدام فوری نسبت به حکم ناعادلانه آقاي احمد منتظري را خواستاریم.
 امیدوار هستیم همگان نسبت به بیانیه جهانی حقوق بشر، کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های الحاقی آن مسئولانه رفتار کرده و با پرهیز کردن از بی‌عملی و سکوت اختیار کردن‌های مصلحتی، هدف والای انسانی دفاع از حقوق بشر را بدون تبعیض مد نظر قرار دهند.
 ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺗﻼﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﮔﯿﺮﻧﺪ تا ﻫﻤﻪ ﯼ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﻫﺎﯼ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺗﺤﻘﻖ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺸﺮﻭﻉ ﺧﻮﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﺯﺍﺩ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﮊﯾﻢ ﻧجات يابند

آذرماه1395

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.