رفتن به محتوای اصلی

نگرانی غرب از پهپاد‌ها و زرادخانه مدرن داعش
15.12.2016 - 15:03

گروه تروریستی “دولت اسلامی” یک گروه چریکی نیست که با کلاشنیکوف و نارنجک و جلیقه‌های انتحاری در پی حمله به مواضع نیروهای مخالف خود باشد. اسنادی که اخیرا از یکی از آزمایشگاه‌های تسلیحاتی داعش در نزدیکی حلب به‌دست آمده‌، به وضوح نشان می‌دهند که این نیروی تروریستی مجهز به جنگ افزارهای مدرن است.

دانش تسلیحاتی که نیروهای “دولت اسلامی” از آن در جنگ و حملات نظامی خود بهره می‌گیرند، دانش به‌روز و پیشرفته‌ای است. کارشناسان مسائل امنیتی حال از آغاز یک دوره جدید رویارویی نظامی با داعش سخن می‌گویند. گفته شده که این گروه تروریستی در موقعیتی است که از سلاح‌های خود حتی در اروپا نیز برای انجام حملات تروریستی بهره گیرد؛ و این موضوع باعث نگرانی غرب شده است.

استفاده از روبات و پهپاد

اخبار منتشر شده از جنگ موصل از آن حکایت دارند که نیروهای وابسته به داعش در این جنگ برای منحرف کردن دشمنان خود از روبات استفاده کرده‌اند. این روبات‌ها با تولید گاز پروپان باعث افزایش ضریب خطای جنگنده‌هایی شده که توسط ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی در نبرد بر سر تصرف موصل به کار گرفته شده‌اند.

خبر مسلح بودن نیروهای وابسته به گروه تروریستی “دولت اسلامی” به جنگ‌افزارهای مدرن توسط هفته نامه آلمانی “دی‌تسایت” منتشر شده است. این هفته‌نامه در شماره آخر خود از اسنادی سخن گفته که از یکی از مناطق تحت کنترل داعش در حلب به دست آمده است. در این گزارش جامع آمده است که داعش حتی موفق به ساخت پهپاد شده است.

این سند ۷ صفحه‌ای در آزمایشگاه تسلیحاتی نیروهای “دولت اسلامی” در شهر منبج، واقع در نزدیکی حلب به دست مخالفان افتاده است. شهر منبج به مدت دو سال در تصرف نیروهای داعش بود و ماه اوت امسال در پی حملات هدفمند ارتش سوریه از تصرف داعش خارج شد. بر اساس اسناد بر جای مانده از این آزمایشگاه تسلیحاتی، “دولت اسلامی” از سال ۲۰۱۵ کار بر تولید پهپاد‌ها را شروع کرده است.

مواردی از استفاده از پهپاد‌های حامل مواد منفجره در جنگ موصل از سوی نیروهای “دولت اسلامی” مشاهده شده است. دولت فرانسه اواخر ماه نوامبر، رسما از خطر استفاده از پهپادها در حملات تروریستی داعش در اروپا سخن گفت. بر اساس اسناد کشف‌شده، داعش می‌تواند با استفاده از دوربین‌ها، پهپادهای حامل مواد منفجره را از نقطه‌ای دور هدایت کند و به طور هدفمند از این پهپادها برای حملات تروریستی خود، حتی در خاک اروپا استفاده کند.رادیو آلمان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو آلمان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.