رفتن به محتوای اصلی

احمد علیرضا بیگی مهره سرکوب رژیم آخوندی در آذربایجان و چند استان دیگر
24.12.2016 - 05:19

احمد علیرضا بیگی فرزند قدرت معروف به بیگی که برابر اعترافات خودش ده ها سال در ارگان های سرکوب رژیم آخوندی و به ویژه کمیته های انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در چند استان مانند استان آذربایجان غربی، استان آذربایجان شرقی، استان تهران، استان اردبیل، استان اصفهان، استان فارس و ..... دشمنان رژیم را سرکوب کرده است یکی از بزرگترین مهره های سازمان های سرکوب رژیم دژخیمان و شکنجه گران است! احمد علیرضا بیگی در زیستنامه ای که خودش درباره خودش نوشته است این چنین گفته است:

بیوگرافی کوتاهی از احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضا بیگی متولد بیست و دوم بهمن ماه ۱۳٤۲ در اورمیه، پدرم اهل شبستر و مادرم اهل اسکو ولی در مقطعی به اورمیه رفتیم و تا دوران متوسطه و دوران انقلاب را در اورمیه طی کرده ام، در ایام انقلاب هم در تظاهرات و درگیری های خیابانی و نهایتا سال ۱۳۵۷ در آتش زدن مراکز وابسته به رژیم طاغوت و تصرف پادگان ها و ..... فعالیت داشتم که اولین باری بود که اسلحه به دست گرفتم، بعد از انقلاب نیز در وقایع کردستان و غرب کشور به خصوص در سال ۱۳۶۰ که حوادث این منطقه بسیار پر التهاب بودند حضور پیدا کردم و به این نتیجه رسیدم که ضرورت انقلاب ایجاب می کند که درس را رها کنم، در همین سال مسئولیت کمیته انقلاب شاهین دژ را به من سپردند که در آن ایام هیجده سال بیشتر نداشتم، آن روزها مناطق شاهین دژ، تکاب، مهاباد و میاندوآب از نقاط بسیار نا امن محسوب می شدند!

در سال ۱۳۶۲ با آرام شدن وضعیت در این مناطق اخباری که می رسیدند حکایت از این می کردند که جبهه جدیدی از سمت پیرانشهر و حاج عمران گشوده می شود، به همین جهت مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی پیرانشهر را به من سپردند! مأموریت ما امنیت و پاکسازی منطقه از لوث وجود ضدانقلاب! و فراهم کردن شرایط برای آغاز عملیات والفجر دو بود! لذا به سرعت پس از پاکسازی مسیر نقده - محمدیار به پیرانشهر رسیدیم! پس از موفقیت عملیات والفجر دو مسئولیت آموزش و تأمین نیروهای عملیاتی کمیته انقلاب اسلامی کشور را عهده دار شدم! در آن هنگام کمیته انقلاب اسلامی امکانات لازم برای تدارک نیروها را در اختیار نداشت، چون کمیته انقلاب هم در سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان مواد مخدر درگیر بود و هم در قالب تیپ قوامین در غرب و لشکر حضرت روح الله در جنوب حضور داشت!

در سال ۱۳۶۵ به اصرار خانواده دو ماهی را مرخصی گرفتم و توانستم با گذراندن دروس باقی مانده، دیپلم خودم را بگیرم و همان سال در کنکور شرکت کردم و در دانشگاه پذیرفته شدم، لذا محل خدمت من به تهران تغییر پیدا کرد! به عنوان معاون مرکز آموزش کمیته انقلاب اسلامی و سپس مدیرکل برنامه ریزی آموزش کمیته انقلاب اسلامی معرفی شدم!

در سال ۱۳۶۸ به عضویت ستاد ادغام نیروهای انتظامی که مسئولیت آن با وزارت کشور بود درآمدم، در سال ۱۳۷۰ نیز با تصویب استان اردبیل، به عنوان اولین فرمانده انتظامی، مسئول ایجاد ناحیه انتظامی اردبیل شدم! در سال ۱۳۷۵ به عنوان فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی، در سال ۱۳۷۸ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، در سال ۱۳۷۹ فرمانده انتظامی اصفهان و در سال ۱۳۸۲ فرمانده انتظامی فارس شدم، آخرین روزهای سال۱۳۸۳ که با بالگرد عازم مناطق شمالی استان فارس بودم هلیکوپتر دچار سانحه شده با ارتفاعات منطقه برخورد کرد، دو نفر از همراهان شهید شدند، من و چند تن دیگر زخمی شدیم، بیشترین آسیب دیدگی من از ناحیه بازوی چپ، پای چپ و نیز جمجمه بود، به طور معجزه آسایی نجات پیدا کردم، در شهریور ۱۳۸۷ به عنوان استاندار آذربایجان شرقی منصوب شدم و تا سیزده آبان ۱۳۹۲ به عنوان استاندار آذربایجان شرقی توفیق خدمت یافتم .....

http://alirezabeigi.ir

احمد علیرضا بیگی در این زیستنامه که خودش آن را نوشته است برای پنهانکاری بسیاری از ناگفته ها را نیز درباره خودش نگفته است اما از دیرباز گفته اند که مشت نمونه خروار است! نخست آن که احمد علیرضا بیگی بلندبالا و درشت هیکل بود و بدنی پر از ماهیچه های پیچاپیچ داشت! پس از انتحار اسلامی رژیم آخوندی دنبال کسانی بود که زور بازو داشته و خوش هیکل باشند و برایش کار کنند! از این دیدگاه شاید بتوان گفت که احمد علیرضا بیگی همانند محمدعلی نصرتی بود! با این ناهمسانی که محمدعلی نصرتی یک لات سرشناس بود و مانند احمد علیرضا بیگی نمی توانست زرنگ بازی کند و از خودش یک چهره آبرومند بسازد اما احمد علیرضا بیگی گذشته از آن که مانند محمدعلی نصرتی درشت هیکل بود گندکاری ها و لات بازی های محمدعلی نصرتی را در کارنامه اش نداشت!

احمد علیرضا بیگی در زیستنامه ای که خودش نوشته است می گوید: ( ..... بعد از انقلاب نیز در وقایع کردستان و غرب کشور به خصوص در سال ۱۳۶۰ که حوادث این منطقه بسیار پرالتهاب بودند حضور پیدا کردم! ..... ) روشن است که این سخن احمد علیرضا بیگی برابر با اعتراف به دست داشتن وی در سرکوب دشمنان رژیم در آن زمان به ویژه در سال ۱۳۶۰ است که در آن سال سازمان مجاهدین خلق ایران با رژیم ولایت فقیه نبرد مسلحانه را آغاز کرد و رژیم نیز با این بهانه که دشمنان اسلام به روی اسلام شمشیر کشیده اند هزاران تن از دگراندیشان را دستگیر، بازجوئی، شکنجه و تیرباران کرد! اعتراف احمد علیرضا بیگی به این که در سال ۱۳۶۰ ( ..... مسئولیت کمیته انقلاب شاهین دژ را به من سپردند که در آن ایام هیجده سال بیشتر نداشتم! ..... ) برابر با آن است که وی تا سال ۱۳۶۰ آن چنان در کشتار و سرکوب دشمنان رژیم آخوندی خوش درخشیده بود که با آن که هجده سال بیشتر نداشت رئیس کمیته انقلاب اسلامی در شهر شاهین دژ شد!

احمد علیرضا بیگی سپس می گوید: در سال ۱۳۶۲ ( ..... مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی پیرانشهر را به من سپردند! مأموریت ما امنیت و پاکسازی منطقه از لوث وجود ضدانقلاب (!) و فراهم کردن شرایط برای آغاز عملیات والفجر دو بود! لذا به سرعت پس از پاکسازی مسیر نقده - محمدیار به پیرانشهر رسیدیم! ..... ) در این اعترافات واژه "پاکسازی" برابر با چیست؟ "پاکسازی" برابر با سرکوب و کشتار و یا به زنجیر کشیدن دشمنان رژیم ولایت فقیه و فرستادن آنها به زندان ها و شکنجه گاه ها و سپس به بیدادگاه های انقلاب اسلامی است! اما این که احمد علیرضا بیگی پس از آن که رئیس کمیته انقلاب اسلامی پیرانشهر شده است خودش و همراهانش چند تن از دشمنان رژیم را در این برنامه سرکوب که آن را "پاکسازی" می نامد کشته و زخمی و دستگیر کرده اند روشن نیست! البته گاهی گردانندگان رژیم دژخیمان و شکنجه گران کشتار مردم بی گناه و بی دفاع را نیز "پاکسازی" می نامند! مانند کشتار مردم بی گناه و بی دفاع روستای قارنا و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع روستای ایندرقاش!

ناگفته نماند که در آن برنامه جنگی که رژیم آخوندی نامش را (والفجر دو) گذاشته بود و احمد علیرضا بیگی با آب و تاب از آن یاد می کند بزرگترین انگیزه این رژیم سرکوب آن دسته از دشمنان رژیم بود که در درون خاک عراق پایگاه هائی داشته و با نیروهای جنگی رژیم درگیر می شدند! رژیم بسیاری از کسانی که دشمن این رژیم بودند را به همراه بسیاری دیگر از کسانی که از ایران گریخته و در درون خاک عراق پناه گرفته بودند در برنامه جنگی (والفجر دو) کشت و یا زخمی کرد و بسیاری را نیز دستگیر کرد و به یاری کسانی مانند علی آذریان که ستاد توابین استان های آذربایجان غربی و کردستان را می گرداند و یکی از دانه درشت ترین سرکوبگران رژیم آخوندی در شمال باختری ایران بود دستگیر شدگان را بازجوئی، شکنجه و تیرباران کرد!

احمد علیرضا بیگی چنان در کشتار و سرکوب دشمنان رژیم در آذربایجان باختری خوش می درخشد که با داشتن بیست سال سن با یک جهش بزرگ و خیره کننده ناگهان به پست بزرگی در سرتاسر ایران آخوندی می رسد: ( ..... پس از موفقیت عملیات والفجر دو مسئولیت آموزش و تأمین نیروهای عملیاتی کمیته انقلاب اسلامی کشور را عهده دار شدم! ..... ) البته احمد علیرضا بیگی با آن که به پست بزرگی در سرتاسر ایران آخوندزده رسیده بود اما تا این زمان دیپلم نداشت: ( ..... در سال ۱۳۶۵ به اصرار خانواده دو ماهی را مرخصی گرفتم و توانستم با گذراندن دروس باقی مانده، دیپلم خودم را بگیرم و همان سال در کنکور شرکت کردم و در دانشگاه پذیرفته شدم! ..... ) پس در دو ماه احمد علیرضا بیگی هم دیپلم گرفته است و هم در کنکور شرکت کرده است و هم وارد دانشگاه شده است!!! همه می دانند که بارها دیپلم ها و لیسانس ها و دکتراهای این چنینی را رژیم ولایت فقیه پس از برنامه انهدام فرهنگی در دانشگاه های ایران در بیست و چهار ساعت به سرسپردگانش داده است و این دانشنامه های ساختگی هیچ ارزشی ندارند!

احمد علیرضا بیگی پس از آن که در کشتار و سرکوب دشمنان رژیم کارائی و سرسپردگیش را به خوبی نشان می دهد و برابر اعترافات خودش رژیم آخوندی در دو ماه به او هم دیپلم می دهد و هم او را وارد دانشگاه می کند می گوید که در بیست و سه سالگی: ( ..... محل خدمت من به تهران تغییر پیدا کرد! به عنوان معاون مرکز آموزش کمیته انقلاب اسلامی و سپس مدیر کل برنامه ریزی آموزش کمیته انقلاب اسلامی معرفی شدم! ..... ) احمد علیرضا بیگی پس از این جهش های خیره کننده که در سایه ددمنشی هایش در سرکوب دشمنان رژیم در آذربایجان باختری به دست آورده بود می گوید که در بیست و شش سالگی: ( ..... در سال ۱۳۶۸ به عضویت ستاد ادغام نیروهای انتظامی که مسئولیت آن با وزارت کشور بود درآمدم! ..... ) و سپس احمد علیرضا بیگی در بیست و هشت سالگی ژنرال رژیم آخوندی شده و با درجه سرتیپی به پست بزرگ دیگری می رسد: ( ..... در سال ۱۳۷۰ نیز با تصویب استان اردبیل، به عنوان اولین فرمانده انتظامی، مسئول ایجاد ناحیه انتظامی اردبیل شدم! ..... )

روشن نیست که احمد علیرضا بیگی تا بیست و هشت سالگی چند تن را کشته و به مغز چند تن تیر خلاص زده است؟ چند تن را دستگیر و بازجوئی و شکنجه کرده است؟ آیا در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ نیز دست داشته است یا نه؟ و چه اندازه با وزارت اطلاعات رژیم ولایت فقیه برای سرکوب دشمنان این رژیم دوزخی همکاری کرده است؟ هنگامی که رژیم آخوندی برای کسانی که سال ها بالا و پائین می پرند و زنده باد خمینی و زنده باد خامنه ای می گویند و به پیری می رسند حتی درجه سروانی را هم به سختی می دهد چه شده است که به جوانی بیست و هشت ساله درجه ژنرالی می دهد؟ باز هم روشن نیست احمد علیرضا بیگی هنگامی که فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل بود با سلمان خدادادی که در آن زمان مدیر کل اداره کل اطلاعات استان اردبیل بود چه همکاری هائی برای سرکوب دشمنان رژیم کرده است؟ همچنین روشن نیست که احمد علیرضا بیگی با محمود احمدی نژاد که در آن هنگام استاندار استان نوبنیاد اردبیل بود چه همکاری هائی و در چه زمینه هائی کرده است؟

احمد علیرضا بیگی پس از آن که پنج سال در استان نوبنیاد اردبیل با درجه سرتیپی فرمانده نیروهای انتظامی رژیم ولایت فقیه در آن استان می شود از سال ۱۳۷۵ (که جوانی سی و سه ساله بود) تا سال ۱۳۷۸ فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی شده و به شهر تبریز گام می نهد! در تبریز احمد علیرضا بیگی در آغاز دچار بدشانسی شد! این بدشانسی نیز برای درگیری احمد علیرضا بیگی و گروه انصار حزب الله تبریز و رئیس این گروه در تبریز که آخوندی خشک مغز و خرمقدس به نام روح الله بجانی است بود! روح الله بجانی و همدستانش چند بار باشگاه های بیلیارد را در تبریز آتش زده و گفته بودند که بیلیارد حرام است! و یا چند بار به تالارهای هنری شبیخون زده و گفته بودند که در دین اسلام موسیقی حرام است!

داستان بدشانسی احمد علیرضا بیگی نیز این بود که گروهی هنرمند در یکی از تالارهای هنری تبریز خوانندگی و نوازندگی می کردند که روح الله بجانی چند تن را می فرستد تا کنسرت را به هم بزنند! آن چند تن نیز به تالار رفته و با چوبدستی و پاره آجر به جان هنرمندان می افتند! در این میان احمد علیرضا بیگی که به همراه چند تن از نیروهای پلیس ضد شورش از آنجا می گذشت به تالار می رود و با این پندار که درگیری کار لات های تبریز است به جان گروه انصار حزب الله می افتد و همه را به سختی کتک می زند اما پس از آن که می فهمد با چه کسانی درافتاده است آه از نهادش درمی آید و می بیند که بد آورده است! جنجال بزرگی برپا می شود و جایگاه احمد علیرضا بیگی در میان هواداران رژیم ولایت فقیه تا اندازه ای می لنگد اما در پی رویدادی دیگر شانس به او روی می آورد و احمد علیرضا بیگی دوباره جایگاه والایش را در نزد رژیم آخوندی به دست می آورد!

در روز بیستم تیرماه سال ۱۳۷۸ در دانشگاه تبریز همایشی از سوی دانشجویان دانشگاه تبریز در پی رویدادهای روز هجدهم تیرماه سال ۱۳۷۸ در کوی دانشگاه تهران برگزار می شود! سپس کار به درگیری بزرگی با نیروهای رژیم می کشد و بخشی از مردم تبریز نیز به دانشجویان می پیوندند! احمد علیرضا بیگی می بیند که فرصت خوبی به دستش افتاده است که بدبیاریش را در درگیری با گروه انصار حزب الله تبریز جبران کند! از این روی با نیروی فراوانی از پلیس ضد شورش به دانشگاه تبریز لشکرکشی کرده و دانشجویان بپاخاسته و کسانی از مردم تبریز که به آنها پیوسته بودند را به سختی سرکوب می کند و صدها تن را زخمی و صدها تن را نیز دستگیر و روانه بازداشتگاه ها می کند! در پی این رویداد احمد علیرضا بیگی که خیزش تبریزی ها و دانشجویان را به سختی سرکوب کرده و در تبریز آرامشی گورستانی را برپا کرده بود با یک جهش فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور می شود!

سپس احمد علیرضا بیگی در سال ۱۳۷۹ فرمانده نیروی انتظامی رژیم ولایت فقیه در استان اصفهان می شود و تا سه سال در این پست می ماند و از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۷ احمد علیرضا بیگی برای پنج سال فرمانده نیروی انتظامی رژیم ولایت فقیه در استان فارس می شود! در دولت محمود احمدی نژاد و پیش از کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ احمد علیرضا بیگی در شهریورماه سال ۱۳۸۷ استاندار استان آذربایجان شرقی می شود و تا سیزده آبان ماه سال ۱۳۹۲ و یا بیش از پنج سال در این پست می ماند! پیش از آن که احمد علیرضا بیگی استاندار استان آذربایجان شرقی شود سخن از آن بود که وی استاندار استان سیستان و بلوچستان شود اما چون انتصاب استانداران رژیم ولایت فقیه کار وزیر کشور است و در دولت محمود احمدی نژاد وزیر کشور صادق محصولی دژخیم سرشناس رژیم آخوندی در اورمیه و آذربایجان بود که احمد علیرضا بیگی را نیز از نزدیک می شناخت گمان بر این است که انتصاب احمد علیرضا بیگی به استانداری استان آذربایجان شرقی کار صادق محصولی باشد!

باری، پس از نه سال احمد علیرضا بیگی دوباره به تبریز و آذربایجان شرقی برمی گردد اما این بار نه با پوشاک پلیس و برای فرماندهی نیروی انتظامی رژیم ولایت فقیه بلکه با کت و شلوار شیک و اتو کشیده و ادکلن زده برای کار در استانداری آذربایجان شرقی! پس از کودتای انتخاباتی رژیم ولایت فقیه در سال ۱۳۸۸ احمد علیرضا بیگی همه کسانی را که با کودتاگران هماواز نبودند با فرمان خامنه ای و برنامه ریزی های صادق محصولی و محمود احمدی نژاد از کار برکنار کرد و حتی در بازداشت چند تن از کسانی که از کارگزاران رژیم آخوندی در استان بودند اما با این کودتا ناسازگار بودند کوشید و برخی از بازداشت شدگان مانند غفار فرزدی و اروجعلی محمدی که هر دو از فرمانداران پیشین تبریز بودند به زندان اوین در تهران فرستاده شدند!

از اینها گذشته احمد علیرضا بیگی هنگامی که استاندار استان آذربایجان شرقی بود از هیچ گونه چاپلوسی در برابر گردانندگان رژیم آخوندی دریغ نمی کرد! چنان که هنگام رخ دادن زمین لرزه در بخش هائی از آذربایجان شرقی در مردادماه سال ۱۳۹۱ و آمدن دیکتاتور ایران علی خامنه ای به آذربایجان برای بازدید از شهرها و روستاهائی که دچار زمین لرزه شده بودند در خودشیرینی هر کاری کرد و به هر دری زد و چند عکس یادگاری با خامنه ای گرفت! و یا چند بار که محمود احمدی نژاد به آذربایجان و تبریز آمد باز هم از هیچ گونه چاپلوسی در برابر محمود احمدی نژاد دریغ نکرد و یک بار نیز تابلوئی که در آن عکس محمود احمدی نژاد جای داشت را به وی پیشکش کرد!

پس از رویداد زمین لرزه در آذربایجان و آمدن و رفتن خامنه ای احمد علیرضا بیگی برآن شد که برای پست معاونت سیاسی - امنیتی در استانداری آذربایجان شرقی کسی را که با او هماواز باشد به کار گمارد! از این روی محمدعلی نصرتی دژخیم سرشناس رژیم آخوندی در تبریز و آذربایجان که در آن زمان فرمانده نیروی انتظامی رژیم ولایت فقیه در استان آذربایجان غربی بود را به تبریز فراخواند تا او را معاون سیاسی - امنیتی استانداری آذربایجان شرقی کند! محمدعلی نصرتی نیز از اورمیه به تبریز آمد و پوشاک پلیس را کنار گذاشت و پس از پوشیدن کت و شلوار شیک و اتو کشیده و ادکلن زده معاون سیاسی - امنیتی استانداری در استان آذربایجان شرقی شد! سرانجام پس از پنج سال در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۹۲ احمد علیرضا بیگی جایش را در استانداری آذربایجان شرقی به علیرضا جباری داد.

سپس احمد علیرضا بیگی در سال ۱۳۹٤ و در انتخابات فرمایشی و نمایشی مجلس شورای اسلامی رژیم گندیده و پوسیده ولایت فقیه یکی از کاندیداهای این انتخابات نمایشی در تبریز شده و در ائتلافی از شش نامزد هوادار رژیم آخوندی به نام های معصومه راشد، فیروز رضایی، محمدحسین فرهنگی، آخوند سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، احمد علیرضا بیگی و محمدابراهیم سعیدی در انتخابات رژیم شرکت کرد، روشن نیست که چرا پس از چندی فیروز رضائی از این ائتلاف کناره گیری کرد و حتی شرکتش را در این ائتلاف تکذیب کرد! به هر روی احمد علیرضا بیگی سرانجام توانست به مجلس آخوندی راه پیدا کند!

اینها دانسته هائی بسیار اندک از پیشینه سیاه احمد علیرضا بیگی هستند و نکته های تاریک درباره کارنامه احمد علیرضا بیگی فراوان تر از اینها هستند! از این روی همه ستم ستیزان می بایست در گردآوری اطلاعات و اسنادی که روشن کننده کردارهای سیاه گردانندگان رژیم دژخیمان و شکنجه گران هستند کوشا باشند!

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

ahmadalirezabeygi-780-1

 

ahmadalirezabeygi-780-2ahmadalirezabeygi-780-3ahmadalirezabeygi-780-4

 

ahmadalirezabeygi-780-5ahmadalirezabeygi-780-6

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تبریزی
منابع گوناگون

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.