رفتن به محتوای اصلی

معاون صدراعظم آلمان خواستار ممنوعیت مساجد سلفی‌ها شد
21.01.2017 - 08:58

 

زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان در گفتگویی با مجله هفتگی "شپیگل" بیان داشت که "باید مساجد سلفی‌ها مسدود شده، اجتماعات آنان منحل و واعظان شان اخراج گردند". گابریل گفت: «آنانی که خشونت را ترویج می کنند نباید از مصونیت آزادی دین و عقیده بهره مند شوند.» او که در عین زمان مسئولیت ریاست حزب سوسیال دموکرات را به عهده دارد، بیان داشت که در مبارزه با اسلام گرایی هیچ بردباری ندارد. 

«جنگ فرهنگی»
اسلام گرایی افراطی یک حرکت رو به رشد سریع در آلمان پنداشته می شود. پیروان این جنبش معتقد اند که اسلام هیچ گاه با مدرنیته کنار نخواهد آمد. 
 گابریل به شپیگل گفت: «اگر ما در مبارزه در برابر اسلام گرایی و تروریسم جدی هستیم، پس باید این یک جنگ فرهنگی نیز باشد».
 معاون صدراعظم آلمان در توضیح این اظهارات خود گفت، به این مفهوم که همبستگی در جامعه تقویت شود و اطمینان حاصل گردد که «مناطق شهری نادیده گرفته نمی شود، روستاها به خرابی کشانده نشده و مردم به صورت روز افزون افراطی نگردند.» 

زیگمار گابریل همچنان علاوه نمود که نیمی از پیروان گروه خودخوانده تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" که به سوریه رفته اند، آلمانی اند و اغلب آنها پدر و مادر آلمانی دارند.

حمله داعش در برلین
این درخواست زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان درست چند هفته پس از آن صورت گرفت که "دولت اسلامی" مسئولیت حمله بر بازار کریسمس در شهر برلین را بر دوش گرفت. در این حمله دوازده تن کشته و نزدیک به پنجاه تن دیگر زخم برداشتند.
 انیس عامری پناهجوی تونسی که این حمله را انجام داده بود، گفته می شود که در جریان زندگی در آلمان با حلقه «دولت اسلامی» در تماس بوده است. او همچنان با واعظ عراقی موسوم به ابو واله، شخصی که در ماه نوامبر با دیگران به اتهام تلاش برای استخدام جنگجویان «دولت اسلامی» بازداشت شد، نیز ارتباط داشته است.
با وجود نظارت ابتدایی که مقامات آلمانی از این جوان ۲۳۳ ساله داشتند، در ماه سپتمبر سال پار به دلیل این که او تهدید برای امنیت این کشور تلقی نمی شود، نظارت بر او کاهش یافته بود. 
 پس از این ضعف آشکار استخباراتی، انگلا مرکل در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی گفت که تحلیل و ارزیابی "جامع" در خصوص اشتباهات صورت گرفته در برابر مبارزه با تروریسم اسلامگرا انجام می یابد. 

DW.COM

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.