رفتن به محتوای اصلی

مصاحبه جنجالی دهباشی بامصطفی تاج زاده در برنامه تاریخ
تفسیری برمصاحبه ویدئویی
24.01.2017 - 06:52

 احمد پورمندی :مصاحبه جانداری است و "جنجالی" اصلا توصیف مناسبی برایش نیست. حتما می توان اینجا و آنجا خرده گیری هم کرد، اما تاجزاده در این مصاحبه شجاع، صمیمی و صادق ظاهر شده است و از مجموعه حرفهایش، یک سوال و یک جمعبندی به نظرم مهمتر آمده است: 
 این سوال که چرا نسل انقلابیون دهه پنجاه ، مستقل از تعلق گروهی و سیاسی، موفق به کادر سازی در نسل بعد و تربیت کادر هائی که بتوانند چوب ماراتن را از دست پدرانشان تحویل بگیرند، نشده است و این جمع بندی که اصلاح طلبان و دموکرات های کشوربا کم توجهی به فقر و شکاف طبقاتی، خطای بزرگی مرتکب شده و می شوند!

محمود کرد:مصاحبه ای خوب و شنیدنی که طی آن مصطفی تاجزاده شجاعانه ، صادقانه و مسئولانه به تجربه و دیدگاههای خود به روند انقلاب تا سال 88 میپردازد ، البته میتوان با بخشهائی ازنطراتش از جمله در مورد اعدامهای اوائل انقلاب و دهه 60 موافق نبود یا زاویه داشت اما نتایج سیاسی و اجتماعی که او بر آنها تکیه میکند درست و قابل تعمق است .

 

  
  مسعود :جالبه تاج زاده میگوید سفارت آمریکا را گرفتیم برای طولانی مدت اشتباه بود ولی برای سه چهار روز اشکالی نداشت. تارج زاده همچنین کشتار بعد از انقلاب را در مقایسه با نقلاب های دیگر جهان مثل انقلاب فرانسه را خیلی کم ارزیابی میکند. گویا آقای تاج زاده اصل حرکت که همان کشتن انسانها است را نمی بیند و یا در قضیه سفارت اصل زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی است را به فراموشی می سپارد. اگر این تاج زاده هم دست اش به قدرت می رسید همان میگیرد که یارانش کرده اند ولی با کمی تخفیف !! نه آقای تاج زاده دوران اندیشه های ضد بشری شما به پایان رسیده است. دوران دفع چنین اندیشه های است که ایدئولوژی شان از حقوق انسانی بیشتر می چربد، کسی برای شما تره خورد نخواهدکرد.
 

DelonSamourai: دقیقه ۵۵ به بعد ;با بحث "خودی وغیرخودی" مصطفی تاج زاده به هچل افتاد. انها برای راضی کردن حکومت, با جناع راست همدلی و رسمیت بیشتری نشان دادند تا غیرخودی ها( ملی مذهبی ها) را نابود کنند ..... این ادمها انقدر به فکرسهیم شدن در قدرت با انحصار طلبان بودند که دوستان خود را جلوی گرگها میانداختند و در نهایت وقتی که حبس و ممنوع الکاری هم گریبان خود انها را گرفت, دیگر ازاد اندیشی باقی نمانده بود که از انها دفاع و پشتیبانی کند. از ماست که برماست
 
کیانوش توکلی:مصطفی  تاج زاده پس از 37 سال، همچنان از «تسخیر» سفارت امریکا  (برای 5 روز اول) دفاع می کند . «تسخیری» که نه تنها  به نابودی ایران انجامید؛ بلکه حتی  جامعه جهانی حاضر نیست که جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسند . دومین نکته دفاع  تاج زاده از اعدام های دهه شصت که ان را به 200 نفر  کاهش می دهد. او به این توجه ندارد وقتی خطای سیاسی آغاز می شود ، ادامه آن را افرطیون  تعیین می کنند .  

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.