رفتن به محتوای اصلی

تروریست اسلامگرا آخرین پایگاه مهم خود در بنغازی لیبی را از دست دادند
27.01.2017 - 15:18

سخنگوی ارتش ملی لیبی به خبرگزاری فرانسه گفت که یک گروه از پیکارجویان اسلام‌گرا که از محله “قنفوده” بنغازی فرار کرده بودند، به یک محله مسکونی موسوم به “ساختمان‌های ۱۲” در خارج از محله قنفوده پناهنده شده‌اند.

خبر گزاری فرانسه گزارش میدهد که پیکارجویان هنوز دو محله در مرکز بنغازی را در دست دارند. از جمله گروه‌های جهادگرایی که این محلات را در مرکز بنغازی در کنترل خود دارند “ائتلاف شورای انقلابی بنغازی” است؛ گروه “انصارالشریعه” بخشی از این ائتلاف است.

از سه ماه پیش، بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی، صحنه حملات تروریستی و در گیری‌های خونین میان گروه‌های جهادگرا و نیروهای وفادار به ژنرال خلیفه حفتر است. نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر تا کنون موفق شده اند بخش‌های بزرگی از بنغازی را تحت کنترل خود درآورند، اما هنوز موفق نشده اند که تمامی شهر را تحت کنترل بگیرند. هنوز گروه های کوچکی از جهادگرایان در بخش‌هایی از این شهر مقاومت می کنند.

یادآور میشویم که در لیبی کماکان دو دولت وجود دارد، نخست “دولت اتحاد ملی لیبی” که مورد حمایت سازمان ملل است و نیروهای ژنرال حفتر را به رسمیت نمی شناسد؛ دولت اتحاد ملی لیبی در طرابلس مستقر شده است. درهمین حال در لیبی دولت دیگری وجود دارد که در شرق لیبی مستقر بوده و بخش های بزرگی از شهر بنغازی را تحت کنترل خود دارد؛ این دولت مورد حمایت سازمان ملل نیست اما مورد حمایت پارلمان منتخب لیبی است.

ژنرال خلیفه حفتر به عنوان مرد قدرتمند لیبی، از حمایت پارلمان و همچنین دولت شرق لیبی برخورد است. ژنرال خلیفه حفتر، “دولت اتحاد ملی لیبی” در طرابلس را به رسمیت نمی شناسد.رادیو فرانسه

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.