رفتن به محتوای اصلی

جنگ روانی جمهوری اسلامی علیه ایران‌گلوبال
24.02.2017 - 14:19

شخصی به نام نادر کیانی یک خبری فوری! را به تاریخ 22 فوریه در فیسبوک خود منتشر کرد مبنی بر اینکه ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران موفق شد برای ساعاتی "سایت ضد انقلاب(ایران گلوبال)" را هک کند.

وی اعلام داشت که ایران‌گلوبال "ساعاتی از دسترس خارج شد و اطلاعات مهمی از این سایت ضبط شده است."

وی در ادامه خبر اعلام می‌کند که "ارتش سایبری ایران،همچنین بخش کامنت های این سایت را نیز از دسترس خارج کرد."

خوانندگان ایران‌گلوبال بخوبی می‌دانند که در چند روز گذشته، هم کل سایت و هم بخش کامنتهای آن بلاوقفه در دسترس بودند و ارتش سایبری امام زمان، علیرغم حمله بیست و چهار ساعته‌اش به سایت، موفق به هک کردن آن نشده است. نگاهی گذرا به کامنتهای منتشر شده در  زمان مورد ادعا، کذب این خبر را مشخص می‌کند.

ارتش سایبری جمهوری اسلامی که موفق به هک کردن سایت نشده است، اکنون شیوه دیگری را در پیش گرفته و تلاش می‌کند خوانندگان و کاربران سایت را با به راه انداختن یک جنگ روانی، نسبت به آن بی اعتماد کند و به همین دلیل نیز ادعا می‌کند که "اطلاعات مهمی از این سایت ضبط شده است!"

البته در طول سال‌های گذشته، ما به دلیل شدت و گستردگی حملات سایبری، چندین بار برای جلوگیری از این حملات، بخش کامنتهای سایت را برای ساعاتی تعطیل کرده‌ایم. در این موارد نیز، کامنت‌نویسی برای کاربران ثبت نام کرده، با مشکلی مواجه نبوده است.

تنها موردی که سایت ایران‌گلوبال به دلیل حملات ارتش سایبری چندین ساعت از دسترس خارج شد، مربوط به چند سال پیش است که در آن مورد نیز ارتش سابری موفق به هک کردن سایت نشد.

متن خبر منتشر شده توسط نادر کیانی:

 

 

Missing media item.

https://www.facebook.com/nader.kyani/posts/1286376458095798?__mref=message_bubble

 

همچنین روباه نیوز یکی دیگر از سایت های وزرات اطلاعات  نوشت«

پایگاه خبری تحلیلی روباه‌نیوز (Roobahnews.com):

به گزارش روباه نیوز بعد از انتشار خبر مرتبط با اختلاف مواضع تاریخی-سیاسی بین مدیر سایت ایران گلوبال با برخی از نویسندگانش در سایت روباه نیوز با عنوان «مدیر سایت ایران گلوبال بار دیگر مورد انتقاد نویسندگانش قرار گرفت» ، کیانوش توکلی در واکنشی نسبت به این اختلاف  دیدگاههای سیاسی که در برخی موارد حتی موجب جدائی برخی از نویسندگان با سابقه از این سایت شده، با حضوری تصویری در یک تلویزیون اینترنتی اپوزیسیون، از خود انفعال نشان داد. این ویدئو در سایت ایران گلوبال هم مورد بازنشر قرار گرفت.

لازم به ذکر است اختلاف در این مواضع از زمان افشاگریهای ایرج مصداقی در تلویزیون میهن علیه 9نفر از اعضای اپوزیسیون خارج از کشور شدت گرفت.

Missing media item.

با اینحال با توجه به پوشش گذاشتن وی بر اختلاف مواضع سیاسی با نویسندگانش در این ویدئو، ولی باز هم آنچه که موجب شکاف در همکاران وی در سایت ایران گلوبال شده، صرفاً شخصی و اخلاقی نیست، بلکه این گفتمان سیاسی آنهاست که هیچگاه در یک ظرف نگنجانیده و تغییر مواضع لحظه ای برخی از این افراد همچون کیانوش توکلی باعث به وجود آمدن تناقضاتی مخصوصاً در بین نسل جوانِ نویسندگان ایران گلوبال شده آنجا که خود توکلی به صراحت از گذشته خود ابراز ندامت و از پشیمانی از کارهای کرده خویش سخن گفته است که به تعبیر بابک آزاد موجب دلسردی و توهم در نسل جوان همکارش خواهد شد.

 

Missing media item.

بابک آزاد مدیر بیرول تی وی در این ویدئو با گفتن این موضوع که ایران در حال حاضر دارای یکی از قوی ترین اردوهای سایبری در دنیا می باشد از کیانوش توکلی پرسید که چه راه حلی می توان برای این موضوع در نظر گرفت که اگر اختلافی در گردش اطلاعات به وجود آمد و کسی اطلاعات نادرست پخش کند؟ توکلی با تایید صحبتهای آزاد درباره اقدامات برخی سایتهایی که به رصد، پایش، آنالیز و تحلیل مشغول هستند اشاره کرد و گفت که در حال حاضر این امکان برای ما وجود ندارد که به یک حکمیت دولتی مراجعه کنیم و باید رسانه هایمان رودررو با مردم به بحث بپردازند و اگر امکان جغرافیایی این کار وجود نداشت به صورت دیجیتالی این کار را انجام دهیم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.