رفتن به محتوای اصلی

جعل اسطوره و قهرمان براى آزربايجان
25.02.2017 - 08:08

 

آنها همين كار را در خارج نيز انجام دادند. رسانه هاى اپوزيسيون را در دست گرفتند و اپوزيسيونى را كه براى تغيير شكل گرفته بود به اپوزيسيونى براى اصلاح بدل كردند. آنها همين كار را با حركت ملى آزربايجان انجام مى دهند. نيروهاى فعال ما را جذب بدنه ى خويش مى سازند و مبارزه ى آنها را به شكل هدفمند در داخل سيستم به تعديل و استحاله مى كشانند. يعنى آزربايجانچيليق و توركچولوك را اسير بازىِ ايرانيت مى سازند. آنها بلدند كه چگونه از انرژى موجود در داخل حركت ملى به نفع مبارزات حزبى و جناحى خويش بهره بگيرند. هم اصلاح طلبان و هم اصولگرايان اين كار را با شيوه هاى خاص انجام مى دهند ولى هرگز به لايه اى از حركت ملى كه موافق آنهاست اجازه ى حضور در درون سيستم داده نمى شود. براى همين اكثر فعالين حركت ملى كه براى آنها فعاليت مى كنند به هنگام تسويه حساب دو جناح دستگير شده و حكم هاى سنگين دريافت مى كنند. چون در ذهن و زبان سيستم، فعالين آزربايجانچيليق ناتنى اند. اصلاح طلبان و اصولگرايان، زندانى شدن و تبعيد شدن فعالين حركت ما را خواستارند اما قبل از آن، انرژى آنها را در جهت شارژ شدن احزاب خويش مى مكند و خالى مى كنند. ما نبايد از اين نكته غافل باشيم. درست است كه بعضى از فعالين ما با خيال تغيير براى اين دو حزب ايرانيت كار مى كنند و چرخه ى آنها را مى چرخانند( و در اين خصوص بايد به طور جدى بينديشند) اما نبايد فراموش كنيم كه آنها براى آزربايجاچيليق و به خاطر ما حبس و تبعيد مى كشند. ما مخالف شيوه ى مبارزاتى آنها در اين خصوص هستيم اما مخالف كليت مبارزه ى آنها نيستيم. آنها بايد بدانند كه حكومت هرگز اجازه ى اسطوره شدن و قهرمان شدن به فعالين واقعى را نمى دهد. حكومت مى گويد حالا كه شما آزربايجانچيليق مى خواهيد ما براى شما اشخاص و اسطوره هاى مورد نظر و مدافع آزربايجانچيليق را انتخاب مى كنيم. حكومت در اين راستا از درون دو جناح خويش اشخاص مستعدِ اين كار را انتخاب و شروع به شخصيت سازى براى آنها مى كند. به يكباره از سويى در سايه ى تبليغات درونى و بيرونى، آنها به طور منسجم قهرمان و منجى تبليغ مى شوند و از سوى ديگر فعالين واقعى حركت دستگير و تخريب و قلع و قمع مى شوند. حكومت با اين كار پيام مى دهد كه شما فعالين داخلى و خارجى آزربايجانچيليق خفه شويد و سكوت كنيد تا ما خودمان آزربايجانچيليق را آنطور كه مى خواهيم اداره كنيم. 

حكومت نمى خواهد فعالين واقعى حركت به اسطوره و قهرمان تبديل شوند. در نظر حكومت اين فعالين بايد مدام تخريب و تحقير و كوچك شوند ( به قول خودشان به گند كشيده شوند). و اعتماد ملت به آنها از دست برود تا حكومت بتواند اسطوره ها و قهرمانان ساختگى خويش را وارد صحنه كند.
تلاش ديگر حكومت اين است كه آزربايجانچيليق گرفتار خبرسازى و خبررسانى باشد و از تحليل گرى مسائل حركت و جريانات سياسى داخلى و خارجى به دور باشد. شگرد حكومت تحريف و توليد خبرسازى و خبررسانى به نفع خويش است اما از تحليل گرى مسائل آزربايجان دورى مى كند و تحليل گران را با روشهاى خاص خودش وادار به سكوت مى سازد.
دشمن ما در قالب بهداشت كلام خويش كثيف بازى مى كند و مغزهاى متفكر حركت ما را با اين كثيف بازى ها سركوب مى سازد. بايد مواظب باشيم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.