رفتن به محتوای اصلی

گزارش جنگ در موصل
27.02.2017 - 14:05

پلیس فدرال به همراه ارتش و واحدهای ضد تروریستی عراق بامداد روز یکشنبه ۸ اسفند ماه، وارد محله «طیاران» شدند. به گفته مقام های نظامی عراق، داعش با انجام چندین حمله انتحاری تلاش کرد از پیشروی نیروهای امنیتی جلوگیری کند اما این نیروها در جریان حملات آسیبی ندیدند.

به دنبال پیشروی نیروها، امروز بیش از ۳ هزار سکنه محله «مامون» از گذرگاه امنی که توسط ارتش آماده شده بود از صحنه جنگ گریختند.

به گفته سکنه محله مامون، پیکارجویان داعش مردم را در خانه هایشان حبس کرده و در مواردی نیز از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

دولت عراق مردم را تشویق می کند تا جایی که ممکن است در خانه های خود باقی بمانند. با این حال، سازمان ملل متحد پیش بینی می کند که بیش از ۴۰۰ هزار نفر به علت کمبود غذا و سوخت از خانه های خود آواره خواهند شد.

سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرده است که در جنگ موصل، شهروندان غیرنظامی بیشترین تعداد تلفات انسانی را تشکیل می دهند.رادیو آمریکا

——————–

گزارش العربیه

در ادامه عملیات آزادسازی غرب موصل نیروهای مشترک عراق با پوشش هوایی ائتلاف بین المللی موفق شدند مناطق العبور، الکور حی الطرب، تلول العطشانه و ایستگاه تولید برق الیرموک را در غرب موصل به کنترل خود درآورند.

به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از منابع نظامی عراق، نیروهای مشترک این کشور تنها ۳ کیلومتر با مرکز شهر موصل فاصله دارند.

نیروهای عراقی طی هفته گذشته پس از درگیری‌های شدید با شبه نظامیان داعش، موفق شدند مناطق مهمی را در غرب موصل از چنگ این گروه تروریستی آزاد سازند.

طبق این گزارش نیروهای عراقی با آزادسازی مناطق العبور، الکور حی الطرب، تلول العطشانه و ایستگاه تولید برق الیرموک راه کمک رسانی از خارج به غرب موصل به داعش را قطع کردند.

نیروهای عراقی اکنون به ۲ کیلومتری مسجد «النوری» رسیدند همان مسجدی که در سال ۲۰۱۴ ابوبکر بغدادی خطبه نماز جمعه خود را پس از اشغال موصل در آنجا خواند.

در همین حال یک منبع نظامی اعلام کرد، پلیس فدرال و واحد واکنش سریع وابسته به وزارت کشورعراق، منطقه الحاوی واقع در نزدیکی فرودگاه موصل را به کنترل خود درآوردند .

به گفته این منبع نیروهای پلیس فدرال در حال پاکسازی منطقه از شبه نظامیان داعش باقی مانده داعش هستند.

نیروهای مشترک عراق روز یکشنبه منطقه موسوم به «حی الطیران» را نیز به کنترل خود درآوردند. نیروهای عراقی همچنین اغلب مناطق کوی المامون نزدیک پایگاه نظامی الغزلانی را به کنترل خود درآورده و به سوی منطقه وادی الحجر در حال پیشروی هستند.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.