رفتن به محتوای اصلی

یک روزنامه نگار زندانی در تماس با خانواده: دیگر منتظر من نباشید
28.02.2017 - 13:54

یک منبع مطلع به وضعیت طاهره ریاحی، روزنامه نگار و دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا که از 27 دسامبر 2016 در بازداشت به سر می‎برد با اظهار نگرانی از وضعیت او به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «طاهره 10 روز پیش تماس کوتاه چند ثانیه‎ای با خانواده‎اش داشته، خیلی بی‎تاب بوده و با گریه گفته دیگر منتظر من نباشید. اما از آن زمان دیگر هیچ خبری از او وجود ندارد. متاسفانه اجازه ملاقات یا تلفن داده نمی شود و حتی وکیلش هم نتوانسته خبری بگیرد».

طاهره ریاحی در دفتر خبرگزاری برنا توسط «ماموران وزارت اطلاعات» بازداشت و در زمان بازداشت اتهامش «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده‎. او در زندان اوین به سر می‎برد اما کمپین تاکنون اطلاعی از اینکه این روزنامه نگار در کدام بند زندان اوین به سر می‎برد، به دست نیاورده‎است.

برپایه این گزارش، منبع مطلع افزوده است: «خانواده طاهره ریاحی از او خبری ندارند، نمی‎دانند وضعیت جسمی‎اش چطور است فقط می‎دانند حال روحیش خوب نیست. به آنها اجازه ملاقات داده نمی‎شود با این استدلال که زندانی در حال بازجویی، ملاقات ندارد. این بلاتکلیفی بسیار آزار دهنده‎است. خانواده نمی‎دانند که مصداق اتهام طاهره چیست، چه زمانی پرونده‎اش به دادگاه فرستاده می‎شود و چرا بازجویی‎ها از او تمام نمی‎شود».

این منبع با اظهار اینکه «خانواده‌اش هر روز در حال پیگیری هستند و می‎خواهند اگر او آزاد نمی‎شود آن‌ها را هم بازداشت کنند»، به کمپین گفت: «از زمان بازداشت طاهره، به خانواده‎اش گفته شده دو سه روز دیگر آزاد می‎شود اما الان نزدیک دو ماه است که همچنان در حبس به سر می‎برد».

مدتی پیش خبر «صدمه به چشم چپ این روزنامه نگار در حین بازجویی در زندان اوین» رسانه‎ای شد و یک منبع نزدیک به طاهره این باره به کمپین گفت که یکی از مسئولان در برابر پیگیری های خانواده این روزنامه نگار زندانی گفته است «خبر صدمه چشمش را جدی نگیرید. وقتی آزاد شود خودتان می‎بینید.» با این حال مسئولان هیچ اشاره‌ای نکرده‎اند که او چه زمانی قرار است آزاد شود تا خانواده بتواند صحت این ادعا را مستقیما ارزیابی کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.