رفتن به محتوای اصلی

کریمی‌قدوسی : خانواده هاشمی رفسنجانی دچار اختلافات عمیق شده و قصد مهاجرت به کانادا دارد
28.02.2017 - 13:55

به گزارش روزنامه شرق، سایت اصولگرای «انصارکلیپ»، یکشنبه 26 فوریه، فایلی صوتی از سخنان سیدجواد کریمی‌قدوسی با عنوان «سخنان مهم کریمی‌قدوسی در قم» منتشر کرده است.

بنا بر این گزارش، در این فایل صوتی که مدت‌زمان آن تقریبا یک ساعت است، مشخص نیست که این نماینده اصولگرا، این سخنان را در چه جمعی مطرح کرده، اما فحوای سخنان او اتهاماتی است که متوجه هاشمی و خانواده او و نیز و جریانی که به آن نزدیک هستند شده است؛ اتهاماتی که محسن هاشمی در گفت‌وگوی خود با «شرق» از صدر تا ذیل آن را تکذیب کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس در این سخنان گفته است: «بعد از فوت آقای هاشمی در خانواده ایشان خیلی اختلافات عمیقی پیش آمد. در یکی از این جلسات فائزه و یاسر استدلال می‌کنند که ما بچه‌ها همه باید از کشور خارج بشویم و به کانادا برویم و بگوییم که مادر مریض است و برای مداوای او باید از کشور خارج شویم؛ البته آنجا هم کلی اموال و املاک برای این منظور فراهم کرده‌اند».

او ادامه داده است: «محسن می‌گوید که من وصی پدر هستم اجازه نمی‌دهم که تو فائزه خیلی آبروی ما را برده‌ای از آن زمانی که سوار دوچرخه شدی، کت‌و‌دامن پوشیدی تا این اواخر که به دیدن بهایی‌ها رفتی، ضربات زیادی به پدر زدی و اگر بخواهی این راه را ادامه بدهی، ما تو را تکذیب می‌کنیم؛ یعنی من تو را تکذیب می‌کنم در این قضیه».

کریمی‌قدوسی اما در ادامه ادعاهای خود در این فایل صوتی اتهاماتی را هم متوجه هاشمی‌رفسنجانی کرده و گفته است: «در شرف پیروزی انقلاب اسلامی فامیل‌های قدرت و ثروتی که در کشور بودند 54 فامیل بیشتر نبودند، سناتورها و درباری‌ها بودند که فرار کردند و شورای انقلاب اموال اینها را مصادره کرد که بنیاد مستضعفان از اینجا پدیدار شد. انقلاب که به پیروزی رسید دیگر در این کشور فامیل ثروت و قدرت وجود نداشت. الان قریب نیم‌قرن از انقلاب گذشته و چندین‌برابر قبل از انقلاب، جریان اعتدال با محوریت این افراد که به سران فتنه مشهورند، به‌خصوص شخص آقای هاشمی، ده‌ها برابر فامیل ثروت و قدرت به وجود آورده‌اند».

او در بخش دیگر این ادعاها گفته است: «جریان غرب‌گرا که با پیروزی انقلاب در کشور تاخت‌وتازی نداشت، امروز در کشور بیشتر ارکان اجرائی را بر عهده گرفته است و دنبال این هم بود که خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، اینها را هم به دست بگیرند، باید مقابل این جریان ایستاد. به خاطر سبک و سیاق خانواده‌های قدرت و ثروت، ولنگاری فرهنگی کلید خورده است و آرام‌آرام سعی کردند کلاش را از روی دوش جوانان ما بگیرند و گیتار و تار را به‌جای آن قرار دهند».

سخنان کریمی‌قدوسی از سوی محسن هاشمی پسر بزرگ هاشمی‌رفسنجانی تکذیب شده است.  کریمی قدوسی پیش‌تر بارها و بارها سخنانی را به نقل از دیگران مطرح کرده که همگی با تکذیب مواجه شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.