رفتن به محتوای اصلی

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، نخستین پیام نوروزی خود را فرستاد
22.03.2017 - 16:47

 

در پیام دونالد ترامپ که روز چهارشنبه دوم فروردین منتشر شد، آمده است: «مایلم در این هفته بهترین آرزوها را برای کسانی داشته باشم که در گوشه‌وکنار جهان عید باستانی شگفت‌انگیز نوروز را جشن می‌گیرند. میلیون‌ها ایرانی، عراقی، ترک، مردم جنوب آسیا و آسیای مرکزی همراه با خانواده‌های‌شان در این ایام برای جشن آمدن بهار گردهم می‌آیند».

وی در پیام خود افزوده است: نوروز در پارسی به معنای «روز نو» است. فرصتی است تا سرآغازها را جشن گرفت، احساسی که بویژه برای بسیاری از ایرانیانی که در دهه‌های اخیر به کشور ما آمده‌اند تا شروع تازه‌ای را در یک سرزمین آزاد رقم بزنند معنادار است.

رییس‌جمهوری آمریکا تصریح کرده است: برای سال‌های مدیدی، از دوستی فوق‌العاده با ایرانی – آمریکایی‌ها لذت برده‌ام که از گروه‌های مهاجر بسیار موفق در تاریخ معاصر ما هستند. آنها از مذاهب مختلف آمده‌اند- مسلمان، یهودی، مسیحی، زرتشتی و بهایی- ولی با مهر و علاقه میراث باستانی‌شان را پاس می‌دارند.

آقای ترامپ گفته است: کوروش کبیر، رهبر امپراتوری باستانی پارس، گفته مشهوری دارد: «آزادی، کرامت و ثروت جملگی بزرگترین شادمانی بشریت‌اند. اگر آنها را به مردمان‌تان هدیه کنید، مهر و محبت‌ها آنان همواره با شماست».

برای مردم ایران و همه کسانی که در سراسر جهان نوروز را جشن می‌گیرند: به نمایندگی از سوی مردم آمریکا، برای همه شما آزادی، کرامت و ثروت آرزو دارم. نوروز پیروز.

در چند روز گذشته پیام‌های تبریکی نیز از سوی وزیر امور خارجه ایالات متحده، نخست‌وزیر کانادا، دبیرکل سازمان ملل و نخست‌وزیر و وزیر خارجه بریتانیا به مناسبت نوروز فرستاده شده بود.

دونالد ترامپ در پیام خود به مناسبت نوروز گفته است: "برای سال‌ها، من از دوستی با ایرانی-آمریکایی‌ها لذت زیادی برده‌ام؛ کسانی که در تاریخ معاصر آمریکا از موفق‌ترین گروه‌های مهاجر به کشور ما بوده‌اند. آنها طیف وسیعی از پیش زمینه‌های مذهبی نظیر مسلمان، یهودی، مسیحی، زرتشتی و بهایی را شامل میشوند؛ اما همه‌ آنها به میراث اجدادی خود عشق می‌ورزند."

اقای ترامپ در بیانه خود آورده: "کورش کبیر، رهبر(پادشاه) امپراطوری ایران باستان گفته است؛ آزادی، وقار و ثروت بزرگترین شادی را به بشریت می‌دهد. اگر این سه را به مردم خود بدهید عشق آنها به شما هرگز فروکش نخواهد کرد."

رئیس جمهوری آمریکا در پایان پیام نوروزی خود گفته است که "من به عنوان نماینده مردم آمریکا برای مردم ایران و همه کسانی که در ساراسر جهان عید نوروز را جشن می‌گیرند آزادی، وقار و ثروت آرزو می‌کنم."

تاخیر در ارسال پیام نوروزی رئیس جمهوری جدید آمریکا به شک و شبهه‌ها درباره ارسال این پیام در نوروز امسال دامن زده بود.

در سال‌های اخیر باراک اوباما، در زمان ریاست جمهوری خود عید نوروز را به ایرانی‌ها تبریک گفته بود.

آقای اوباما در آخرین پیام نوروزی خود در سال ۱۳۹۵ گفت که با توافق هسته‌ای، پایبندی ایران به انجام تعهداتش و رفع بخشی از تحریم‌ها فرصت بازگشت به اقتصاد جهانی برای ایران فراهم شده است.

او گفت بازگشت ایران به اقتصاد جهانی به معنای "تجارت و سرمایه‌گذاری بیشتر و خلق فرصت‌های شغلی بیشتر است."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://www.radiofarda.com/a/f4_trump_us_president_nowruz_celeberation_/28384610.html

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.