رفتن به محتوای اصلی

سناتورهای دموکرات‌ خواستار تحقیق دربارۀ پیوند شرکت املاک ترامپ و سپاه پاسداران شدند
01.04.2017 - 08:30

 

نمایندگان دموکرات سنای آمریکا خواستار تحقیق دربارۀ رابطۀ شرکت املاک ترامپ با شرکت های نفتی جمهوری آذربایجان و سپاه پاسداران ایران شدند. نمایندگان دموکرات سنای آمریکا در نامه ای به وزرای خزانه داری، دادگستری و همچنین مدیر پلیس فدرال آمریکا (اف بی ای) نسبت به نقض قوانین ضدفساد آمریکا توسط رییس جمهوری این کشور، دونالد ترامپ، ابراز نگرانی کرده اند.

دونالد ترامپ در همکاری با "انار ممدوف"، فرزند وزیر پیشین حمل و نقل آذربایجان، ضیا ممدوف، و از متحدان نزدیک الهام علی اف، رییس جمهوری این کشور، احداث یک هتل در باکو را طراحی و آغاز کرده بود. هفته نامۀ آمریکایی "نیویورکر" در اوایل ماه مارس تحقیق جنجالی در این خصوص تحت عنوان "بدترین قراردادهای تجاری دونالد ترامپ" انجام داد. این نشریه تصریح کرده است که طرح هتل سازی ترامپ با پولشویی سپاه پاسداران ایران نیز ارتباط داشته است.

سناتورهای آمریکایی در نامه شان تأکید کرده اند که فقدان نظارت باعث همکاری شرکت املاک ترامپ با فاسدترین گروه های نفتی جمهوری آذربایجان شده است. نمایندگان دموکرات سپس تصریح کرده اند : "اگر چه شرکت ترامپ از مشارکت در طرح احداث هتل در آذربایجان صرف نظر کرد، اما پرسش های جدی در مورد مسئولیت جزایی شرکت ترامپ همچنان به قوت خود باقی است."

آلن گارتن، وکیل شرکت ترامپ، تأکید کرده است که این شرکت با فساد خانوادۀ ممدوف در آذربایجان ارتباطی ندارد. هفته نامۀ "نیویورکر" نوشته است که "ایوانکا ترامپ"، دختر رییس جمهوری آمریکا که امروز نیز مشاور نزدیک پدرش در کاخ سفید به شمار می رود، از آغاز این طرح را شخصاً دنبال و در سال ٢٠١٤ از محل ساختن هتل نیز دیدن کرده بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://fa.rfi.fr/%D8%AF%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%80-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.