رفتن به محتوای اصلی

تصمیم آمریکا برای ادغام مخالفان مسلح سوری در یک نهاد نظامی واحد
01.04.2017 - 14:04

العربیه:

 به گزارش روز شنبه ۱ آوریل روزنامه «الحیات»، ایالات متحده آمریکا اخیرا طرحی برای ادغام جناح‌های مسلح از مخالفان معتدل سوری در یک نهاد نظامی، ارائه داده و در این زمینه دستوراتی را صادر کرده است.  تصمیم آمریکا برای ادغام گروه‌های مسلح سوری به عنوان گامی مثبت برای مبارزه با گروه‌های تندرو همانند جبهه تحریر الشام و داعش برشمرده شده است.

از سوی دیگر ارتش ترکیه اعلام کرد، به رغم پایان یافتن عملیات «سپر فرات» به حضور نظامی خود در شمال سوریه ادامه خواهد داد. عملیات «سپر فرات» در اوایل اوت سال گذشته آغاز و در ماه مارس امسال پایان یافت. این عملیات که ارتش آزاد سوریه با حمایت و پشتیبانی ارتش ترکیه به راه انداخت با هدف دور کردن شبه‌نظامیان داعش و جنگجویان کُرد از مرزهای ترکیه و بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل آ‌ن‌ها و سپردن آن مناطق به دست ارتش آزاد آغاز شد.

مقامات سیاسی و نظامی ترکیه اعلام کرده بودند که یکی از اهداف این عملیات دور کردن گروههای مسلح کرد از مرزهای این کشور است. آنکارا گروههای مسلح کرد سوری را «تروریست» توصیف کرده و آن‌ها را به ارتباط داشتن با «پ.ک.ک»متهم می کند.

بر پایه گزارش روزنامه الحیات، مقامات ترکیه به طور مکرر اعلام کرده که خواهان همکاری با متحدان خود در خاک سوریه برای آزاد سازی الرقه از دست داعش است، اما پیش شرط این همکاری دور نگه داشتن گروه‌های مسلح کُرد به ویژه «واحدهای حفاظت از ملت کرد» که از نظر آنکارا به حزب کمونیست گارگری کردستان ترکیه «پ.ک.ک » وابسته هستند. اما آمریکا با این پیشنهاد ترکیه نه تنها مخالفت کرده بلکه اصرار دارد که «واحدهای حفاظت از خلق» (کُرد)  باید نقش کلیدی در جنگ‌های آینده علیه داعش در الرقه را ایفا کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.