رفتن به محتوای اصلی

قانون لابیگری چیست؟
05.04.2017 - 12:47

قانون لابیگری چیست ، لابیگران جمهوری اسلامی در برونمرز چه کسانی هستند و چگونه سعی بر کمرنگ کردن جنایات رژیم جمهوری اسلامی وآرایش چهره رژیم در داخل و خارج را دارند.

در قتل های زندانیان سال 1367 چه کسانی نقش داشتند ؟

و چه کسانی سعی در کمرنگ کردن اینگونه جنایات دارند و

هدفشان چیست و بی بی سی (BBC) و صدای آمریکا (VOA)

در این امر چه نقشی دارند؟

قانون لابیگری : در علوم سیاسی لابیگری (به انگلیسی lobbyng)

یک عمل و حرفه ای ویژه است که منظور آن تلاش برای گسترش نفوذ یک دیدگاه حکومتی یک کشور یا در افکار عمومی است.

در برخی از کشورها دفتر ویژه ای با نام <<دفاتر لابیگری>>

وجود دارند که در ازای دریافت پول به تلاش برای پیشبرد حمایت از یک دیدگاه خاص به وسیله نفوذ در دولت و/یا افکارعمومی میپردازند .

لابیگرها با کمک و بکارگیری روش های حقوقی ، مجاز و غیر مجاز و مدیریت مفید روابط اجتمایی کوشش در رسیدن به اهداف خود دارند.

لابیگران جمهوری اسلامی : یکی از مهمترین لابی های رژیم در آمریکا

به نام (NIAK) است.

(National Iranian-American Council)

که مدیریت این شورا را تریتا پارسی به عهده دارد و مقر آن در شهر

واشینگتن دی سی است و نقش مهمی درتوافق برنامه هسته ای جمهوری اسلامی وبرجام ایفا کردند و در دوره هشت ساله ریاست جمهوری باراک اوباما بصورت کاملا گسترده در کاخ سفید نفوذ کرده بودند از جمله افرادی که میتوان نام برد خانم (سحر نوروز زاده )

مشاوران امنیت ملی رییس جمهور ایالات متحده معرفی شده بود و (تریتا پارسی ) که 33 مرتبه برای لابیگری رژیم به کاخ سفید رفته بود.

(مسعود بهنود) خبرنگار بی بی سی فارسی که دریک برنامه در خبرگذاری بی بی سی یکی از جنایت کاران رژیم جمهوری اسلامی با نام (قاسم سلیمانی) را سردار عارف نامیده بود. نقش او: در زمان انتخابات ریاست جمهوری آرایش چهره جنایتکاران رژیم جمهوری اسلامی (اصلاح طلبان حکومتی) و سر پوش گذاشتن،کمرنگ کردن وبه دست فراموشی سپردن بر جنایت آنان در سال 1367 میباشد نام کسانی که در این جنایت دست داشتند ودر مسند قدرت بودند به شرح زیر میباشد:

احمد خمینی :

دومین پسر خمینی که در زمستان سال 1374 بر سر یک «بیماری» که تاکنون حتی نام آن نیز اعلام نشده است به طرز مشکوکی درگذشت! صحبتهایی در خصوص «قتل» وی توسط نهادهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی در میان آگاهان سیاسی جاری است

احمد خمینی در سال‌های پس از انقلاب در سازماندهی روابط روح‌الله خمینی با مسئولان نقش مهمی داشت .

علی خامنه ای:

رییس جمهور وقت و جانشین روح الله خمینی که از سال 1368 و به لطف سرکوب، رهبر جمهوری اسلامی می باشد.

میرحسین موسوی:

نخست وزیر وقت (1367) و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 .لازم به ذکر است که وی در سال 1988 میلادی(1367) و طی مصاحبه ای با یک شبکه ی خبری اتریشی اعدام زندانیان سیاسی را اقدامی درست قلمداد کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی:

رییس مجلس شورای اسلامی در زمان کشتارهای سال 67 و فرمانده ی جنگ هشت ساله ی جمهوری اسلامی با عراق که کشتارهای صورت گرفته در دهه ی شصت را نیاز زمانه قلمداد کرده است.

حسن روحانی(حسن فریدون):

عضو شورای عالی امنیت ملی در دهه شصت

عبدالکریم موسوی اردبیلی :

رییس شورای عالی قضایی و رییس دیوان عالی کشور در سال 67 که نقشی اساسی در اعدامهای دهه ی شصت بر عهده داشته و هم اکنون به تدریس در قم مشغول است و یک «مرجع تقلید اصلاحطلب» قلمداد می شود.

محمد موسوی خویینی ها:

دادستان کل کشور در سال 67 که هم اکنون رهبری «مجمع روحانیون مبارز» را بر عهده دارد. در جمهوری اسلامی از مجمع روحانیون مبارز به عنوان یک تشکل اصلاحطلب یاد می شود.

محمد محمدی ری شهری:

پس از اعدام‌های آغازین انقلاب به قضاوت صادق خلخالی، ری شهری مسئولیت محاکمه افراد سرشناس را به عهده داشت.

محمد خاتمی :

وزیر ارشاد و رییس موسسه ی کیهان در سال 1367. رییس جمهور دوران اصلاحات در جمهوری اسلامی که در خصوص کشتارهای سال 67 سکوت کرده است.

حسینعلی نیری:

حاکم شرع هیات سه نفره ی مرگ.

وی در راس هیات سه نفره ای که معروف به «هیات مرگ» و یا «کمیسیون مرگ» است در سال 1367 قرار داشته.

مرتضی اشراقی:

دادستان تهران و عضو هیات مرگ. اشراقی علاوه بر جنایاتی که در مقام دادستان انقلاب اسلامی اصفهان و تهران مرتکب شد، در مقام رئیس یکی از شعب‌ دیوان عالی کشور پس از کشتار 67 نیز احکام اعدام بسیاری را مورد تأیید قرار داد.

مصطفی پورمحمدی:

معاون و نماینده ی وزیر اطلاعات در هیات مرگ در سال 67. در زمان پیگیری قتلهای زنجیره ای در سال 78 نام وی مجددا بر سر زبانها افتاد. او  وزیر کشور دولت احمدی نژاد در دوره ی اول ریاست وی بود.

پور محمدی در کنار دیگر مقاماتی که در نظام جمهوری اسلامی دارد، اکنون رییس سازمان بازرسی کل کشور می باشد.

اسماعیل شوشتری :

رییس سازمان زندانها در سال 67 و رییس دادگستری دولت خاتمی در هر دو دوره بوده است.

ابراهیم رئیسی:

ابراهیم رئیسی جانشین دادستان تهران، عضو تأثیرگذار هیأت مرگ در زندانهای اوین و گوهردشت و مسئول اعدام دهها هزار زندانی سیاسی است. وی رئیس دادگاه انقلاب تهران برای گروه‌های سیاسی بود. او در دستگیریها، شکنجه و اعدام اعضاء و هواداران گروه‌های سیاسی بسیار فعال بوده است.

ابراهیم رئیسی از اوایل دهه‌60 جانشین دادستان تهران بوده و در جریان قتل‌عام‌1367 با همین منصب عضو ثابت هیأت مرگ بوده است.

مجتبی حلوایی عسگر:

مجتبی حلوایی معاونت انتظامی اوین را برعهده داشت. او از نفرات اصلی اجرا کننده اعدامها ابتدای دهه 60 بود. وی از عناصر فعال باند لاجوردی از همان ابتدای سال 60 می‌باشد که در دستگیری شکنجه و اعدام هزاران تن شرکت فعال داشته است. او از نزدیکان لاجوردی در زندان بود. در جریان قتل‌عام نقش اصلی را در انتخاب زندانیان برای بردن به دادگاه و اعدام داشت و در این زمینه اعمال نفوذ می‌کرد.

مجید ملاجعفر (مجید قدوسی)

مجید ملا جعفر در سال 1359 ریاست بندهای 325 و 311 زندان اوین را برعهده داشت، ملاجعفردر سال 1360 رئیس بندهای موسوم به ”آموزشگاه“ اوین شد. وی در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 از عناصر فعال در این جنایت بزرگ بود. به گفته شاهدان او در قتل‌عام زندانیان سیاسی در زندان اوین نقش تعیین‌کننده داشته و در بسیاری موارد به هیأت مرگ در این زمینه مشورت می‌داده است.

علی مبشری:

مبشری از حکام شرع اصلی و قدیمی در اوین بوده است. او در ابتدای دهه 60 قاضی شعبه سوم دادگاه اوین بود. در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 عضو ثابت این هیأت و جانشین رئیس هیأت حسینعلی نیری بود.

اکبر کبیری آرانی (فکور)

در سال 1362 – 1363 تحت هیأت اعزامی از تهران، زندانیان استان همدان را در زندان همدان مورد شکنجه و بازجویی قرار داد

در سال 1364 مدت کوتاهی رئیس زندان گوهردشت بود. از زمستان 1364 تا خرداد 1365 رئیس زندان اوین بود

وی هرازگاهی با کینه حیوانی و نیت شیطانی به قصد تعدی و تعرض به جسم و جان مجروح 'آزاده طبیب' در نیمه‌های شب وارد سلول انفرادی او می‌شده....

وی در قتل‌عام زندانیان سیاسی نقش فعالی داشت و شخصاً در حلق‌آویز کردن زندانیان شرکت داشته است.

داوود لشکری:

حرفه در قتل‌عام: جانشین رئیس زندان گوهردشت و عضو مشورتی هیأت مرگ در این زندان بوده است.

محمد سلیمی:

سابقه و پروسه جنایت:

یکی از اعضاء هیأت مرگ قتل‌عام 1367 در زندان همدان و استانهای مرزی. در سال 1384 دادستان دادگاه ویژه روحانیت شد.

محسنی اژه ای:

آخوند محسنی اژه‌ای، آخوند مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت حسن روحانی از جمله شکنجه‌گران و اعضای کمیسیون مرگ در دوران قتل‌عام زندانیان سیاسی هستند.

محمد محمدی گیلانی:

برخی اظهارات آخوند گیلانی: «در کنار دیوار همانجا آنها را گلوله بزنید. بدن مجروح این گونه افراد باغی نباید به بیمارستان برده شود، بلکه باید تمام کشته شوند… کشتن به شدیدترین وجه، حلق آویز کردن به فضاحت بارترین حالت ممکن و دست راست و پای چپ آنها بریده شود>>

روح الله خمینی

رهبر عملیات دزدی انقلاب 57. فرماندهنده ی کشتار 67. پایه گزار آرمانهای طلایی در نظام جمهوری اسلامی. استاد بزرگ سید محمد خاتمی و دیگر اصلاحطلبان و اصولگرایان تعریف شده در نظام جمهوری اسلامی .

(علی فلاحیان)

(یونسی)

 (علیرضا آوائی)

 (رحمانی )

تعداد عاملان و ناظرانی که هرکدام به گونه ای با کشتار خونین سال 67 در ارتباط بوده اند بیش ازاین چهره ها و اسامی میباشد. عدم ذکر نام دیگر چهره ها دلیل بر مصونیت ایشان نمی باشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

میترا فتحیان پور

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.