رفتن به محتوای اصلی

ساشا لورنتی، و دروغ‌های «ابو ایوانکا»
15.04.2017 - 03:14


این بحث را از ویدئو بشنوید
...

وقتی چیز غریبی می‌شنویم، نباید پیشاپیش آن را رّد کنیم، چرا که این کار نابخردی است. در واقع، چیزهای هولناکی ممکن است درست باشند و بسیاری از چیزها که آشنا و یا ستایش شده هستند چه بسا که دروغ باشند. حقیقت به خودی خود حقیقت است نه از آن رو که مردمان بسیاری بدان باور دارند.

ابن نفیس، «شرح معنی القانون»


 این بحث با اشاره به گزارشاتی که رسانه‌های جریان اصلی mainstream media - در مورد حمله شیمیایی در روستای خان‌شیخون سوریه، منتشر کرده‌اند، به نشست شورای امنیت در این مورد و سخنان نماینده بولیوی ساشا لورنتی می‌پردازد و از جنگ ناعادلانه‌ در سوریه که بوی گاز و خون می‌دهد (جنگ خط لوله گاز)، پرده برمی دارد. منظور از mainstream media کلان رسانه‌هایی چون فاکس نیوز و العربیه و سی ان ان...است که مرتجعین صاحب‌اختیار آن هستند و برای جنگ افروزان و طالبان نفت و دلار پامنبری می‌کنند.
...
بعد از آنکه ترامپ با دبدبه و کبکبه، شلیک موشک‌های کروز «تاماهاک» Tomahawk را به پایگاه شعیرات در استان حمص سوریه، سوریه ویران و داعش‌زده فرمان داد، جغدهای‌جنگ در واشنگتن و ریاض و دوحه و تل‌آویو، سر از پا نشناختند. غارتگران موزه‌های حلب و تدمر و امثال احمد الجبرا و ابوبکر بغدادی، ورجه ورجه کردند و مداحان جان مک کین و مک مستر و استیو بَنِن، شنگول و ‌کیفور شدند.
آیا آدمی از محیط جانورانه «الحَقُ لِمَن غَلَبَ»(حق با زور و ستم است)، تاثیر می‌پذیرد؟ آیا بر افکار عمومی جهان دشنه و کینه سوار است؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به هنگام فریب عالمگیر، گفتن حقیقت، کنشی انقلابی است 

هیچ انسان ستمدیده‌‌ای که جهان و میهنش را ‌بشناسد، با استبداد زیر پرده دین و حکومتی که در میهن شیخ گزیده ما فقر و ستم و اندوه به بار آورده، میانه‌ ندارد. اما این مرزبندی بر حق، دلیل نمی‌شود که در دام دود و دَم از مابهتران و های و هوی میدیای جهانی افتاده، پا روی حقیقت بگذاریم. عملکرد غیرقابل دفاع پوتین و اسد و... هم نباید ما را به امتناع انصاف و واقع‌بینی بکشاند.
تصریح کنم که هدف من دامن زدن به گرایشات کور و بی محتوای ضد آمریکائی نیست. اندیشه‌های زلال پدران بنیان‌گذار Founding fathers و امثال جرج واشینگتن و توماس جفرسون و جیمز مدیسون...و مردم شریف ضدجنگ ایالات متحده با جنگ افروزان، شرکتهای غارتگر چند ملیتی و نمایندگان سیاسی شان از بنیاد متفاوتند. آمریکا تنها در امثال لیندسی گراهام و تام کاتن و روپرت مُرداخ‌ و جان بولتون و، سرمایه سالاران لاکهید مارتین و نورتروپ گرومن... خلاصه نمی‌شود. در میان اسرائیلی‌ها هم مردمان صلح‌طلب و فرهیخته بسیارند. همه که از جنس نتانیاهو نیستند که نه به «معاهده‌»ای پایبند است و نه ظاهر و باطنش یکی‌ست.
گرچه به قول «جورج اورول» به هنگام فریب عالمگیر، گفتن حقیقت، کنشی انقلابی است، اما زیر سئوال بردن امثال ترامپ و رابرت منندز وقتی بیهوده نیست که پیش‌تر و بیش‌تر، با استبداد زیر پرده دین مرزبندی داشته باشیم. نمی‌شود با مرتجعین دین‌خو یا دین‌ستیز، هم‌کاسه بود و «لِوی‌یاتان»های مستبد و جنگ افروز را در واشنگتن یا ریاض و تل‌آویو نشانه گرفت.
اشاره به کید و مکر مدعّیان صاحب اختیاری جهان ابدا به معنی نادیده گرفتن ظلمی که بر مردم ستمدیده ایران می‌رود نیست و «اثبات شئی نفی ماعَدا نمی‌کند.»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کودکان کجا و به چه دلیل و با چه موادی آسیب دیده‌اند؟
چهارم آوریل سال ۲۰۱۷، ساعت شش و ۱۵ دقیقه صبح، ویدئویی تکثیر و تکثیر و تکثیر شد مبنی بر اینکه روستای خان‌شیخون در سوریه، هدف بمباران سنگین هوایی رژیم اسد قرار گرفته‌ و دچار حمله شیمیایی شده‌است.
...
پنج ساعت و نیم بعد (۱۱ و۳۰ دقیقه صبح همانروز) با اولین حمله سوریه، یک انبار تسلیحات متعلق به گروه النصره مورد اصابت قرار گرفت. پس از آن، نمایش کودکان آسیب‌دیده بارها و بارها تکرار شد. کودکان ستمدیده‌ای که معلوم نبود واقعاً کجا و به چه دلیل و با چه موادی آسیب دیده‌اند. تصاویر تلویزیونی که کلاه سفیدها و سازمان نظارت بر حقوق بشر (مستقر در لندن) گرفته‌اند به اندازه کافی گویاست. اگر براستی آن حمله هوایی شیمیایی بود می‌بایست نه یک انبار تسلیحات، بلکه شعاعی بیش از یک کیلومتر را آلوده کند که چنین نبود.
...
در واکنش، نیروی دریایی آمریکا، پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص در غرب سوریه را که ترامپ مدعی بود حمله شیمیایی از آن جا سازماندهی شده، با ۵۹ فروَند موشک کروز توماهاک مورد هدف قرار داد.
...
سفیر سابق انگلیس در سوریه، پیتر فورد Peter Ford از اولین کسانی بود که در ادعای ترامپ تردید کرد و البته او تنها نبود و نیست
یادآوری کنم که در سال ۲۰۱۳ که مامورین سازمان ملل در سوریه بودند هم، چنین فیلی هوا شد و گفتند ۱۰۰۰ نفر بر اثر گاز شیمیایی در حلب جان باخته‌اند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اعتراض «ساشا لورنتی» در شورای امنیت 
در نشست شورای امنیت، «ساشا لورنتی» Sacha Lorenty نماینده بولیوی در سازمان ملل، با انتقاد شدید از تجاوز ایالات متحده علیه سوریه، پایه این حرکت یک‌جانبه را با نمایش دروغ کالین پاول وزیر امورخارجه پیشین ایالات متحده در شورای امنیت پنجم فوریه سال ۲۰۰۳ مقایسه کرد، که با ارائه مدارک جعلی درباره به‌اصطلاح برنامه سلاح‌های کشتار جمعی عراق جنگ آمریکا علیه آن کشور را توجیه کرد که آنهمه ویرانی و کشتار به جا گذاشت و مهد گروه‌های مرتجعی چون القاعده و داعش شد.
کالین پاول تاکید کرد که همه مدارک لازم را برای اثبات این‌که عراق سلاح‌های کشتار جمعی دارد در دست دارد اما آن‌سلاح‌ها هرگز پیدا نشد… هرگز پیدا نشد.
ساشا لورنتی دولت آمریکا را به دروغگویی درباره مسلح بودن سوریه به تسلیحات شیمیایی متهم نمود. وی به تاریخ مداخلات ایالات متحده در دیگر کشور ها، از جمله در آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت:
تاریخ به ما می‌گوید که ایالات متحده برای توجیه جنگ افروزی‌ها به دروغگویی روی می‌آورد. از این جهت، ستمی که بر آمریکای لاتین رفته‌است قابل انکار نیست، تجاوزاتی که بهانه وقوع آن جز فریب و دروغ نبود. نمونه‌اش بازیهای ایالات متحده در شیلی است که به قتل سالوادور آلنده انجامید.
نماینده بولیوی گفت آمریکا فکر می‌کند هم بازرس است، هم وکیل مدافع است، هم قاضی است و هم جلاد. این با حقوق بین‌الملل مطابقت ندارد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ارزش و اهمیت پرسش، بالاتر از پاسخ است
وقتی ارتش سوریه در حال پیروزی بر داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است و کنفرانسی که قرار بود سرنوشت سوریه را تعیین کند چند روز دیگر برگزار ‌می‌شد، چرا باید بشار اسد از گاز سمی سارین علیه کودکان آنهم در یک روستا استفاده کند؟
در مثل مناقشه نیست. اما این حکایت مثل یک مسابقه بکس است که یک طرف برنده شده، و استادیوم پر از جمعیت هم ناظر صحنه هستند، اما برنده در همین حال با مشت می‌‌کوبد در چشم داور ! چرا؟ تا کارت قرمز بگیرد؟
بعد از تصرف حلب و در تنگنا قرارگرفتن داعشیان و تروریست‌های متکی به عربستان و قطر و... چرا باید بشار اسد چنین کند؟
آیا کسانی‌که نمی‌خواهند شاهد شکست داعشیان باشند، از اینکه ترامپ در آغاز به نوعی خط اوباما را رفت و گفت «من رییس جمهور آمریکا هستم و نه جهان» و مسأله سوریه در اولویت ما نیست و در مورد بشار اسد هم باید مردم سوریه تصمیم بگیرند و...
(آیا کسانی‌که نمی‌خواهند شاهد شکست داعشیان باشند)، به تپ و لپ افتادند تا آب رفته را به جوی بازگردانند. مصاحبه مک کین بعد از بیان مسائل فوق توسط ترامپ و نیز بعد از موشک پرانی وی، همچنین جست و خیز شیوخ فاسد عرب در ریاض و دوحه و دل‌نگرانی جنگ‌افروزان در تل‌آویو و آنکارا به اندازه کافی گویاست.
واقعاً بشار اسد چه نیازی به استفاده از حمله شیمیایی به یک روستا داشت؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اشاره به جند واقعه تاریخی
موشکافی در وقایع تاریخی با آنچه با عنوان «تئوری توطئه» برسر زبان‌ها انداخته‌اند، از بنیاد متفاوت است. گذشته، پیش‌درآمد اکنون است و کند و کاو در وقایع اتفاقیه، درغلطیدن به تئوری توطئه نیست و نباید مرعوب این مغلطه‌ها شد.
...
غرق‌شدن رزمناو ماین در هاوانا
سال ۱۸۹۸ میلادی نزاع آمریکا و اسپانیا به جنگ کشیده شد، در پی این درگیری سلطهٔ اسپانیا بر مستعمرات آن در قاره آمریکا، جای خود را به نفوذ واشنگتن داد و مالکیت برخی از مناطق غربی اقیانوسیه و همچنین آمریکای لاتین به دست ایالات متحده افتاد.
غرق‌شدن و انفجار مشکوک رزم‌ناو آمریکایی ماین که در بندر هاوانا در کوبا لنگر انداخته و برای محافظت از شهروندان آمریکایی مقیم کوبا در جریان شورش‌ها فرستاده شده بود، دخالت آمریکا در کوبا را تسهیل کرد و پس از این صحنه‌سازی، ارتش ایالات متحده، با تسلط در کوبا، گوانتانامو را به پایگاه دریایی مُبدّل کرد.
انگیزه این دخالت نظامی، جلوگیری از رادیکال‌شدن نیروهای انقلابی در کوبا، و سوارشدن بر کار ارزان و بازار حفاطت‌شده، بود اما تبلیغ شد که هدف تنها ترویج دمکراسی و نجات جان انسان‌هاست! و چون رزم‌ناو ما غرق شد و آسیب دید به ناچار ارتش آمریکا راهی کوبا شده‌است.
...
حمله به پرل هاربر
حملهٔ ۳۶۰ هواپیمای ژاپنی به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در پرل هاربر Pearl Harbor (هفتم دسامبر سال ۱۹۴۱)، موجب ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم شد. گفته می‌شود آمریکا که خیال ورود به جنگ را داشت به دنبال بهانه‌ای برای آماده کردن افکار عمومی مردم آمریکا می‌گشت.
هرچند نتیجه عملیات ژاپنی‌ها، برای نیروی دریایی آمریکا یک فاجعه کامل بود اما حمله ژاپن به «پرل هاربر» راه را برای انجام این هدف هیات حاکمه آمریکا هموار کرد و گفته می‌شود دستگا‌ه‌های جاسوسی آمریکا پیشاپیش از این حمله خبر داشته‌اند.
ژاپن در آن ایام بخش عظیمی از نفت خود را از آمریکا تهیه می‌کرد و چه بسا حمله ژاپن به بندر پرل هاربر، نتیجه تصمیم حساب‌شده آمریکا در کاهش و سپس، قطع کامل فروش نفت به ژاپن از اوائل جنگ دوم جهانی بود.
...
داستان خلیج تونکین
ظاهراً شروع جنگ ویتنام با به اصطلاح حمله ویتنام شمالی به کشتی جنگی آمریکائی مادوکس USS Maddox ( یو اس اس مادوکس) در خلیج تونکین در سال ۱۹۶۴ شروع شده اما، واقعش آن حمله هرگز اتفاق بیفتاده‌است.
دولت جانسون٬ رئیس جمهور وقت آمریکا بدنبال بهانه‌ای می‌گشت تا قادر به گسترش دامنه جنگ در هندوچین شود و داستان مزبور این بهانه را ارائه داد. اینگونه بود که پنتاگون بمباران هوائی و زمینی علیه ویتنام شمالی را در دستور کار قرار داد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آیا گاز سارین را تنها دولت‌ها در اختیار دارند؟
فاکس نیوز و نوکرانش درانداخته‌اند که گاز سارین Sarin - GB باعث این تلفات شده‌ و گاز سارین تنها در اختیار دولتهاست.
سارین C4H10FO2P یک ترکیب شیمیایی فُسفُری مخرب است و در سال ۱۹۳۸ میلادی توسط تیمی از دانشمندان آلمانی به رهبری گرهارد شرادر Gerhard Schrader در حین کار بر روی مواد حشره کش کشف شد.
ارتش صدام در حمله شیمیایی به شهر کردنشین حلبچه (۱۶ مارس ۱۹۸۸) که منجر به مرگ ۵۰۰۰ نفر و مصدومیت ۷۰۰۰ نفر دیگر شد، علاوه بر وی ایکس، تابون، و خردل، از  گاز سارین هم استفاده کرد.
...
گاز مخرب فوق فقط در اختیار دولت‌ها نیست.
در ۲۷ ژوئن ۱۹۹۴ فرقه مذهبی اوم شینریکیو (حقیقت عالی)، با مقداری سارین غیر خالص، جان هفت نفر را در ژاپن گرفت و باعث مسمومیت چندصد نفر دیگر شد.
سال ۱۹۹۵ هم اعضای این فرقه مبادرت به پخش گاز سارین در متروی توکیو کردند در این حملات سیزده نفر کشته و بیش از پنجاه نفر مجروح شدند و هزاران نفر دیگر برای مدتی با عوارض جسمی از این حملات دست به گریبان بودند.
 
در ۲۱ اوت ۲۰۱۳ میدیای وابسته به جنگ افروزان پخش کردند توسط رژیم بشار اسد در حومه دمشق گاز سارین استفاده شده که به کشته شدن چند صد نفر انجامیده‌است اما تحقیقات بعدی نشان داد واقعیت اینگونه نبود.
...
وقتی اوباما مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا - جیمز کلاپر James Clapper - را در این مورد که آیا حمله شیمیایی سال ۲۰۱۳ کار اسد است؟ پرسید وی پاسخ داد:
"not a slam dunk"
او با این تعبیر، قطعیت داستان را زیر سؤال برد و تحقیقات بعدی هم نشان داد حمله شیمیایی مورد بحث (توسط حکومت سوریه) واقعیت ندارد.
اسلم دانک Slam dunk، یکی از قواعد بازی در بسکتبال می‌باشد به این صورت که بازیکن در هوا می‌پرد و با دو دست و یا یک دست لبه‌های حلقه بسکتبال را گرفته و توپ را در داخل آن قرار می‌دهد. اینجا (در پاسخ جیمز کلارک)، کنایه از عدم قطعیت است. یعنی برخلاف آنچه گفته می‌شود موضوع واقعیت ندارد. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی
بیاییم ببینیم پشت ورق چیست؟ دو طرح عبور خطوط لوله گاز از خلیج فارس و اطراف آن به دریای مدیترانه و جنوب اروپا چند سال است که دارد بررسی می‌شود.
یک طرح از خلیج فارس و خوزستان ایران از عراق رد خواهد شد و از جنوب شرقی سوریه وارد سوریه خواهد شد و سوریه را طی خواهد کرد تا به بنادر مدیترانه سوریه برسد و از آنجا به جنوب قاره اروپا، اسپانیا و فرانسه و...
خط دیگری (که روسها دارند) از شمال، از اکرایین رد می‌شود و از آنجا به آلمان و فرانسه و ایتالیا می‌آید. قرار است خطی را هم از ترکیه و کنار دریای سیاه بکشند که از طریق سوریه به اروپا برسد.
...
دومین خط لوله از قطر که سومین ذخایر گاز دنیا را دارد، آغاز می‌شود. این خط از جنوب شرقی عربستان وارد شده و از کنار مرز اردن وارد سوریه می‌شود تا از بنادر مدیترانه‌ سوریه به جنوب اروپا برسد. این خطوط گاز شریان حیات غرب را تحت کنترل دارد. داعش و ماعش و النصره و جنگ شیمیایی همه فرع قضیه است.
تصمیم واشنگتن برای سرنگونی بشار اسد، از امتناع وی درحمایت از طرح خط لوله گاز قطر شروع شد و رویکرد عربستان سعودی، قطر و ترکیه، را هم در همین رابطه باید دید.
در واقع، مسئله اصلی تمامی این کشورها و ائتلاف آن‌ها بر علیه دولت سوریه، چیزی جز منابع انرژی و گاز طبیعی - که در حال تبدیل شدن به عمده‌ترین سوخت در قرن بیست ‌و یکم است -نیست. توجه داشته باشیم که مسائل ژئوپلتیکی مرتبط با تولید، حمل و نقل و مصرف گاز برای غرب اهمیت زیادی دارد.
...
در واقع، دوگانه‌ای که غرب بر سر راه آن قرار گرفته این است که خطوط لوله گاز از کدام مسیر به اروپا برسد. از ایران به عراق و سواحل سوریه در دریای مدیترانه یا از قطر و عربستان سعودی به سوریه و ترکیه و سپس اروپا.
...
اتحادیه اروپا به‌خوبی می‌داند که خط لوله ناباکو Nabucco که قرار است گاز طبیعی را از منابع دریای خزر به اروپا از طریق آذربایجان، گرجستان، ترکیه، بلغارستان، رومانی، مجارستان و اتریش منتقل کند، همچنین ترانس آدریاتیک Trans Adriatic Pipeline و به‌طور کلی کریدور جنوبی، تنها به ذخایر گازی آذربایجان متکی است و این برای کنار زدن روسیه و قطع وابستگی گازی اروپا به این کشور کافی نیست. ازهمین‌رو اتحادیه اروپا شدیداً تمایل دارد به منابع گازی واقع در خلیج فارس نیز دسترسی داشته باشد. سوریه یک حلقه اساسی از این زنجیره است و به دلیل نزدیکی استراتژیک دولت سوریه با ایران و روسیه، غرب پروژه تغییر رژیم را در این کشور به‌صورت جدی و با هر ابزار موجود دنبال می‌کند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جنگ ناعادلانه‌ای که بوی گاز و خون می‌دهد
اگر یادمان باشد، شورش‌ها در سوریه تقریباً زمانی آغاز شد که این کشور، با عراق و ایران در سال ۲۰۱۱ برای احداث خط لوله ایران- عراق- سوریه به توافق رسید. این خط لوله ۱۵۰۰ کیلومتر طول خواهد داشت که از عسلویه آغاز می‌شود و ۲۲۵ کیلومتر آن در ایران، کمی بییش از ۵۰۰ کیلومتر در عراق و حدود ۷۵۰ کیلومتر آن در سوریه قرار خواهد داشت. این خط لوله پس از سوریه می‌تواند از طریق دریای مدیترانه به یونان و اروپا کشیده شود.
قرار بر این بود که عملیات ساخت این خط لوله از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ آغاز شود و روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب را پمپ نماید. این خط لوله توانایی این را داشت که سالانه ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر نماید.
خط لوله ایران- عراق- سوریه برای سوریه سودآور بود اما طالبان نفت و دلار در غرب و متحدان آن‌ها در خلیج فارس و ترکیه تمایلی به اجرایی شدن این پروژه نداشتند و از همان آغاز موش دواندند و بازی درآوردند. بخصوص که ترکیه را به‌عنوان گذرگاه شماره یک انتقال گاز به اروپا حذف می‌کرد و موقعیت ایران در مقایسه با قطر و عربستان سعودی تقویت می‌شد. جنگ ویرانگر در سوریه جنگ ناعادلانه‌ای که بوی گاز و خون می‌دهد و خیمه شب‌بازی‌های مربوط به آن را از این زاویه باید دید.
خط لوله‌ای که گاز را از قطر به اروپا منتقل کند و ترکیه و اسرائیل را نیز دربر ‌گیرد، مطلوب ازمابهتران است. بویژه که خط لوله مذکور می‌تواند صادرات گاز روسیه به اروپا را نیز به چالش بکشد.
خط لوله ذکرشده از قطر شروع شده و با گذشتن از عربستان و اردن، و لذا دور زدن و کنار گذاشتن ایران و عراق، به سوریه می‌رسد. در نزدیکی حمص واقع در سوریه، این خط لوله شاخه شاخه شده و یکی از این شاخه‌ها به لاتاکیا(لاذقیه=اصلی ترین بندر کشور سوریه)، دیگری به طرابلس در شمال لبنان و سومی به ترکیه می‌رود. شهر حمص برای این خط لوله، تقاطع اصلی است و عجیب نیست که شدید‌ترین نبردها در این شهر و همچنین، شهر القصیر در نزدیکی آن صورت می‌گیرد. قلمروهای اصلی که داعشیان با حمایت دولت‌های غربی، ترکیه، قطر و عربستان در آن می‌جنگند، در واقع همان نقاطی است که برای این خط لوله اهمیت بسیار بالایی دارد. مقایسه نقشه مناطقی که شورشیان مایلند آن‌ها را از خاک سوریه جدا کنند و خط لوله گاز قطر به اروپا آنچه را گفتم تأیید می‌کند.
 
جنگ ناعادلانه‌ای که هم‌اکنون در سوریه به راه افتادهو مخارج هنگفت دولت‌های غربی به همراه قطر، عربستان سعودی و ترکیه تنها در این راستا است که نقشه ژئوپولتیک جهان آتی را خود ترسیم کنند. یک «سایکس - پیکو»ی جدید طرح کنند.
در این راستا هرچیزی می‌تواند دستاویز قرار گیرد، وقتی هدف، وسیله را توجیه می‌کند، جبهه النصره می‌تواند پرچم «دموکراسی» در دست گیرد و احمد الجبرا دم از ارتش آزادی بزند و داعشیان دریافت‌کننده سلاح‌های ازمابهتران باشند.

برگردیم به پرسشی که پیشتر طرح شد.
وقتی ارتش سوریه در حال پیروزی بر داعش و دیگر گروههای تروریستی است و کنفرانسی که قرار بود سرنوشت سوریه را تعیین کند چند روز دیگر برگزار ‌می‌شد، چرا باید بشار اسد از گاز سمی سارین علیه کودکان استفاده کند؟ او واقعاً چه نیازی به استفاده از حمله شیمیایی به یک روستا داشت؟
...
لازم می‌بینم بار دیگر تکرار کنم که هیچ انسان ستمدیده‌‌ای که جهان و میهنش را ‌بشناسد، با استبداد زیر پرده دین و حکومتی که در میهن شیخ گزیده ما فقر و ستم و اندوه به بار آورده، میانه‌ ندارد. اما این مرزبندی بر حق، دلیل نمی‌شود که مرعوب تبایغات جغدهای جنگ شده، پا روی حقیقت بگذاریم. عملکرد غیرقابل دفاع پوتین و اسد و... هم نباید ما را به امتناع انصاف و واقع‌بینی بکشاند.
اشاره به دوز و کلک مدعّیان صاحب اختیاری جهان ابدا به معنی نادیده گرفتن ظلمی که بر مردم ستمدیده ایران می‌رود(همچنین تأیید پوتین و اسد) نیست و «اثبات شئی نفی ماعَدا نمی‌کند.»
...
شجاع و برنا باشیم و جبر جو را درهم بشکنیم و از های و هوی و گرد و خاک نوکران استعمار و ارتجاع نهراسیم. مخالفت با ستمگری و زشتی سنت دیرین نیاکان ماست.

 
پانویس
 
آیا واقعاً دختر ترامپ خواهان حمله به سوریه بوده است؟
پسر ترامپ Eric Trump (اریک ترامپ) به «دیلی تلگراف» گفته‌است خواهرم ایوانکا از مشاهده تصاویر کودکان[در رابطه با حمله شیمیایی سوریه] بهم ریخت و از پدرم خواست به سوریه حمله کند.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/10/donald-trumps-action-syria-proves-not-league-putin-says-son/

...
نظر پیتر فورد Peter Ford سفیر سابق انگلیس در سوریه در مورد ادعای حمله شیمیایی
...
سخنرانی ساشا لورنتی در نشست شورای امنیت علیه دروغ ترامپ
...
Intelligence on weapons no 'slam dunk'
...
Responsibility for the chemical event in Khan Sheikhoun is still very much in question
از قول «اسکات ریتر» Scott Ritter، بازرس ارشد سابق تسلیحات کشتار جمعی سازمان ملل در عراق گفته شده که حمله شیمیایی خان شیخون کار النصره بود. وی در مقاله ای در روزنامه «هافینگتون پست» تأکید کرد:
گروه القاعده، رئیس جمهور آمریکا و رسانه های این کشور را در مورد حادثه شیمیایی خان شیخون بازی داده‌است. اسکات ریتر حمله شیمیایی سال ۲۰۱۳ را هم زیر سر گروه تروریستی النصره می‌داند.
Wag The Dog — How Al Qaeda Played Donald Trump And The American Media
...
سایت همنشین بهار

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

همنشین بهار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.