رفتن به محتوای اصلی

مادر آتنا دائمی: جان آتنا در خطر است؛ صدای دخترم باشید
22.04.2017 - 14:12

آتنا دائمی، فعال مدنی زندانی در اعتراض به حکم صادر شده برای خواهرانش، از روز ۲۰ فروردین ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

معصومه نعمتی، مادر آتنا دائمی در نامه خود به عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌ بشر ایران عنوان کرده که با وجود پیگیری‌های بسیار او مسئولان جمهوری اسلامی هیچ توجهی به اعتصاب غذای این زندانی نشان نداده و جان یک انسان با اهداف انسان‌دوستانه به خطر افتاده است.

خانم نعمتی از رسانه‌ها٬ نهادها و مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر درخواست کرد: «صدای دخترم باشید که سکوت در مقابل اعتصاب آتنا بخاطر اعلام برائت حکم بی‌دلیل قضایی از خواهرانش، ظلم در حق من است.»

خانم دائمی ابتدا به ۱۴ سال زندان محکوم شد و سپس دادگاه تجدیدنظر به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» پنج سال و «توهین به رهبری» دو سال زندان برای او درنظر گرفت.

به تازگی دادگاه به دو اتهام «تمرد در برابر ماموران در حین انجام وظیفه» و «توهین به مامور دولت حین انجام وظیفه» آتنا دائمی و دو خواهرش را هر کدام به سه ماه و یک روز زندان محکوم کرده است.

این درحالی است که خانواده دائمی نیز از ماموران سپاه پاسداران که مسئول بازداشت دخترشان بوده‌اند، شکایت کرده‌اند، اما به آنها گفته شده که شکایت‌شان در دادگاه «گم شده است.»

عفو بین الملل روند محاکمه و احکام صادره علیه آتنا دائمی و خواهرانش را ناعادلانه خوانده و اعلام کرده است که هانیه و انسیه دائمی در صورت بازداشت به عنوان زندانی عقیدتی محسوب خواهند شد چرا که تنها به خاطر رابطه خانوادگی با آتنا دائمی مجازات می‌شوند.

آتنا دائمی در نامه سرگشاده خود نوشته است: «تا آخرین ذره وجودم از حق بر حق خواهرانم دفاع خواهم کرد و اجازه نمی دهم دستگاه‌های امنیتی علاوه بر زیر پا گذاشتن قانون خود نوشته‌شان، از خانواده‌هایمان به عنوان ابزار شکنجه روانی و ایجاد فضای خفقان در جامعه استفاده کنند.»رادیو آمریکا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو امریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.