رفتن به محتوای اصلی

افشای نقش رژیم ایران در مسلح شدن معترضان بحرینی
22.04.2017 - 14:22

اخبار روزانه تایمز اسرائیل به فارسی را می توانید روزانه در ایمیل خود دریافت کنید   اشتراک

به گزارش صدای آمریکا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، تحلیل‌های اطلاعاتی اروپا و آمریکا نقش ایران در مسلح شدن گروه‌های معترض بحرینی را مورد تاکید قرار داده است.

روزنامه مذکور در دوم آوریل، ۱۳ فروردین ماه آورده است: «شش سال پس از به راه افتادن یک جنبش اعتراضی مسالمت آمیز شیعه علیه حکمرانان سنی در بحرین، اکنون تحلیل‌های اطلاعاتی در اروپا و آمریکا از تهدیدهای رو به گسترش ناشی از مسلح شدن پیکارجویانی در آن کشور حکایت دارد که ایران منبع تجهیز آنهاست.»

به گزارش این روزنامه، اسناد و مدارک و تحقیقات اطلاعاتی نیز از وجود یک برنامه آموزشی و تعلیماتی برای آماده کردن شبه نظامیان برای استفاده از فنون پیشرفته بمب‌سازی و عملیات چریکی حکایت دارد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پایه‌گذار و هماهنگ کننده آن است.

از هنگام تظاهرات معترضان شیعه در بحرین، این کشور ایران را متهم به دخالت در امور داخلی خود و تحریک مخالفان دولت کرده است. دولت بحرین در ماههای اخیر بارها از بازداشت تروریست‌هایی وابسته به سپاه پاسداران و عوامل آن در منطقه خبر داده اما ایران تمام این موارد را رد کرده است.

در آخرین تحولات، رسانه‌های ایران از جمله پرس تی وی و برخی از خبرگزاری‌ها روز یکشنبه ۱۳ فروردین گزارش دادند که بحرین تابعیت شیخ عبدالله الدقاق، نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران را لغو کرده است. دولت بحرین خرداد ماه گذشته، تابعیت شیخ عیسی قاسم، معروفترین روحانی شیعه در این کشور را نیز لغو کرده بود.

وزارت کشور بحرین با انتشار بیانیه‌ای شیخ عیسی قاسم را به استفاده از موقعیت خود برای «خدمت به منافع خارجی» و ترویج «فرقه گرایی و خشونت» متهم کرد.

در این بین، در پی حمایت‌های جمهوری اسلامی از شیعیان لبنان و عراق و اعلام حمایت آن از شورشیان شیعه حوثی، کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین ایران را به دخالت در امور داخلی خود و تلاش برای بی ثباتی منطقه متهم کرده‌اند.

رژیم ایران این اتهامات را رد کرده و برخی از کشورهای سنی منطقه را به تجهیز گروههای تروریستی اسلامگرا متهم می‌کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.