رفتن به محتوای اصلی

واکنش تند رژیم ایران به افشاگری اخیر مجاهدین خلق در خصوص تداوم فعالیت های اتمی
23.04.2017 - 13:58

به گزارش ایسنا:

 در پی افشاگری اخیر سازمان مجاهدین خلق ایران مبنی بر وجود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در تاسیسات پارچین، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی و رئیس ستاد اجرای برجام وزارت امور خارجه رژیم ایران، این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که پیش از این، ابطال آن توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اثبات رسیده است.

عراقچی گفت: «بعداز بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پارچین و گزارش وی درباره فقدان ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران که موجب بسته شدن پرونده جعلی معروف به PMD و رسوایی مدعیان آن شد، توسل جستن مجدد مجاهدین خلق به این سناریوی شکست خورده نشان‌دهنده عمق عقب‌افتادگی فکری و سیاسی این گروهک و تلاش مذبوحانه آنان برای خوش رقصی در مقابل هیات حاکمه جدید آمریکا و فراهم کردن خوراک برای افراط‌گرایان آن کشور است که ناامیدانه در پی بهانه‌ای برای خروج از برجام هستند.»

به گزارش بی بی سی نیز به نقل از فاکس نیوز، علیرضا جعفرزاده از مقام‌های شورای ملی مقاومت اعلام کرده بود که اطلاعاتی در اختیار دارد که بنا بر آنها ایران پس از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی به طور مخفیانه به برخی فعالیت‌های هسته‌ای ادامه داده است. جعفرزاده گفت برخی فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران در واحد سپند، سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی، وابسته به سپاه پاسداران، انجام می‌شود.

این فعال مخالف رژیم ایران همچنین افشا کرد که واحد سپند در پایگاه پارچین تحقیقاتی را روی مواد با قابلیت انفجاری بالا انجام می‌دهد. این مواد امکان استفاده در ساخت بمب هسته‌ای را دارند.

سازمان مجاهدین خلق پیش از این مواردی از فعالیت‌های هسته‌ای مخفیانه ایران را افشا کرده است، اما با توجه به ضدیت این گروه با حکومت ایران، ناظران در پذیرش ادعاهای آن محتاطانه برخورد می‌کنند.

اما عباس عراقچی، عضو تیم اتمی رژیم ایران، افشاگری اخیر را “اتهامات تاریخ گذشته” و “تکرار سناریویی شکست خورده” دانسته و تاکید کرده که مدیرکل آژانس جهانی انرژی اتمی از پایگاه پارچین بازدید کرده و گفته است در این محل فعالیتی که ابعاد نظامی احتمالی داشته باشد انجام نمی‌شود.

اظهارات وزیر خارجه امریکا و عکس العمل وزیر خارجه ایران

آقای عراقچی افزوده است که سازمان مجاهدین خلق می‌خواهد برای “افراط‌گرایان” آمریکا بهانه‌ فراهم کند تا توافق هسته‌ای با ایران را به هم بزنند.

او خطاب به دولت دونالد ترامپ گفته که بهتر است این دولت “در دام آدرس‌های غلط و پرونده سازی‌های گمراه کننده‌ای که از سوی تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنها برای ترویج ایران هراسی انجام می‌شود، نیفتد.”

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
ایسنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.