رفتن به محتوای اصلی

حمله اسرائیل به «انبار اسلحه و مهمات ایران» در نزدیکی دمشق
29.04.2017 - 13:39

به گزارش رادیو فردا، خبرگزاری رویترز به نقل از یک «مقام اطلاعاتی منطقه» که به نامش اشاره نکرد می‌گوید که این انبار اسلحه و مهمات واقع در نزدیکی فرودگاه دمشق تحت نظر نیروهای حزب‌الله لبنان بود.

در همین حال شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع خود در اپوزیسیون سوریه می‌گوید که در مجموع «پنج حمله» با هدف این انبار که در ۲۵ کیلومتری شهر دمشق واقع است انجام شده است.

بی بی سی نیز به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، متعلق به حزب‌الله لبنان گزارش داده که علت این انفجار “احتمالا” حمله هواپیماهای نظامی اسرائیل و اصابت موشک هوا به زمین به “یک تانکر سوخت و انبار تدارکاتی” واقع در این محل بوده است.

المنار در گزارش‌های بعدی گفت که بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این انفجار تلفات جانی نداشته و آثار آن منحصر به خسارات مادی است. ساعاتی بعد، خبرگزاری دولتی سوریه متن یک اطلاعیه نظامی را منتشر کرد که در آن آمده است “یک موضع نظامی واقع در جنوب غرب فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف اصابت موشک‌های پرتاب شده از داخل سرزمین‌های اشغالی قرار گرفته که باعث انفجار و بروز خسارات مادی شده است.” این بیانیه هدف از حمله موشکی اسرائیل را “تقویت روحیه گروه‌های تروریستی” دانسته است. حکومت سوریه تمامی خاک اسرائیل را “سرزمین‌های اشغالی” می‌خواند.

در ایران، خبرگزاری تسنیم به نقل از “یک منبع میدانی” گزارش کرد که صدای انفجار مهیبی در اطراف پایتخت شنیده شده “که گفته می‌شود ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق بوده است.” این خبرگزاری به نقل از این منبع افزود که یک جنگنده اسرائیلی با شلیک پنج موشک، “یکی از انبارهای فرودگاه بین‌المللی دمشق” را هدف قرار داد و در پی آن انفجارهای بزرگی روی داد و ستون‌هایی از دود منطقه مورد هدف را فرا گرفت.

واکنش اولیه اسرائیل

همچنین ظهر پنجشنبه رادیو فردا گزارش داده ایسرائل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل، که هم‌اکنون در ایالات متحده به سر می‌برد در این باره گفته است که این مورد در راستای «سیاست اسرائیل برای جلوگیری از قاچاق تسلیحات پیشرفته به دست ایران برای حزب‌الله» است.

این وزیر اسرائیلی توضیح بیشتری در این باره نداده و طبق گزارش الجزیره سخنگوی ارتش این کشور نیز از توضیح در این باره خودداری کرده است.

همچنین هنوز مقامات جمهوری اسلامی و مقامات حکومت سوریه در این باره واکنشی نشان نداده‌اند، اما حسین دهقان ، وزیر دفاع رژیم ایران، حمله امروز را محکوم کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.