رفتن به محتوای اصلی

مقام ارشد سپاه پاسداران: در همه ابعاد مستشار نظامی در سوریه داریم
03.05.2017 - 15:11

به گزارش تسنیم:

 فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما در بخش جنگ زمینی به کمک نیروی قدس در سوریه رفتیم و از برادران باتجربه بعنوان مستشار به سوریه فرستادیم که الان هم آنجا هستند و باز هم اعزام خواهیم داشت.

محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در آستانه روز پاسدار درخصوص شکل‌گیری بحران در سوریه اظهار داشت: یکی از نکات قابل توجه در شروع بحران، سرعت و شدت تحولات بود که شاهد اوج‌گرفتن این وقایع و حرکت های اعتراضی به صورت جنگ‌های مسلحانه در مدت زمان بسیار کوتاهی بودیم.

وی بدون اشاره به سرکوب خونین معترضان در دو سال اول اعتراضات مدنی در سوریه توسط رزیم حاکم بر دمشق مدعی شد: کشورهایی نظیر آمریکا، عربستان، ترکیه و … به دنبال این بودند که کشور سوریه را به عنوان یک کشور در خط مقدم جبهه مقاومت از بین ببرند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه، به زعم خود «فلسطین و لبنان را جبهه مقاومت در برابر اسرائیل» عنوان کرد و گفت: پشتیبانی از انتفاضه، هم درون اسرائیل و هم از بیرون آن صورت می‌گرفت که یا در لبنان بود و یا در سوریه. علاوه بر این، دفاتر بسیاری از گروه‌های مقاومت مثل حماس و جهاد اسلامی سایر گروه‌های مبارز فلسطینی در سوریه قرار داشت.

* سوریه خط مقدم حمایت از مقاومت است

فرمانده نیروی زمینی سپاه، رژیم سوریه را پشتیبان اصلی و خط مقدم حمایت از مقاومت در جریان جنگ 33روزه معرفی کرد و اظهار داشت: کشوری که می‌توانست بستر مناسبی برای پشتیبانی از جبهه مقاومت باشد، سوریه بود که یک دولت مستقر و همراه با جبهه مقاومت داشت.

سردار پاکپور یادآور شد: در جریان همان جنگ، شاهد بودیم مردم جنوب لبنان و ضاحیه که آواره شده بودند، عمدتا به سوریه رفتند و مردم سوریه هم مهمان نوازی خوبی از آوارگان جنگ 33 روزه داشتند.

وی ادعا کرد: وقتی دنیای استکبار همه این موضوعات را تحلیل می‌کند، می‌بیند سوریه یک کشور مهم و هم مرز با اسرائیل و پشتیبان مقاومت است که تن به خواسته‌های آمریکایی‌ها هم نداده و متحد و هماهنگ با جمهوری اسلامی است. لذا از فرصت پیش آمده استفاده کردند و بر آن شدند که دولت بشار اسد را ساقط کنند که به همین دلیل نیز این اتفاقات را در منطقه رقم زدند.

* مداوای مجروحین تروریست‌ها در اسرائیل

سردار پاکپور با قلب و خلاف واقعیت، مدعی درمان تروریست های سوری توسط اسرائیل شد و ادعا کرد: الان چند سال است که این گروه‌های تروریست، هم مرز با اسرائیل هستند مثل منطقه قنیطره، اما یک گلوله هم سمت اسرائیل شلیک نکرده‌اند و اگر هم اشتباها شلیکی شود، سریعا عذرخواهی می‌کنند. و خبرهایی داریم که در درگیری‌های قنیطره، بسیاری از مجروحین تکفیری‌ها را به داخل اسرائیل می‌بردند و مداوا می‌کردند. لذا در مجموع، ایجاد این شرایط در سوریه، حرکت حساب شده‌ای بود که اسرائیل را از هجمه‌هایی که علیه‌اش شروع شده بود، دور کرده و امنیتی برایش ایجاد کردند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادعا کرد: الان در سوریه جنگ مسلمان علیه مسلمان است و از هر طرف کشته شود، به نفع آمریکا و اسرائیل خواهد بود چون از هر طرف کشته شود، یا فریب خورده گروه‌های تکفیری با مغزهای منجمد است یا مسلمانانی هستند که از کشورشان دفاع می‌کنند. لذا پشتیبانی‌های عظیمی که از تروریست‌ها در سوریه شد و داعش را ایجاد کردند، به همین دلیل است.

* ایران پشتیبان اصلی جبهه مقاومت در برابر اسرائیل است

وی مدعی شد: حزب‌الله لبنان که باید علیه اسرائیل آماده شود، در مقابل تروریست‌ها در سوریه می‌جنگند که البته آن هم منطقی دارد چراکه اگر سوریه که پشتیبان جبهه مقاومت است، ساقط شود و به دست حامیان اسرائیل بیفتد، حتما جبهه مقابله با اشغالگران تضعیف خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه درخصوص نقش ایران در حمایت از جبهه مقاومت در سوریه نیز گفت: همه دنیا می‌دانند ایران یکی از کشورهایی‌ است که پشتیبان اصلی جبهه مقاومت در برابر اسرائیل است. آنها فکر می‌کردند اگر سوریه را تبدیل به یک کشور مخالف ایران کنند، دست جمهوری اسلامی از پشتیبانی جبهه مقاومت قطع می‌شود و در آن صورت می‌توانند مقابل حزب‌الله لبنان بایستند.

* سلاح و مهمات در حزب‌الله بومی شده است

سردار پاکپور بدون اشاره به اعتراف مقامات حزب الله و ایران در تجهیز و لجستیک و تسلیح کامل حزب الله، ادعا کرد: امروز دیگر حزب‌الله لبنان کاملا روی پای خود ایستاده و حتی اگر فاصله ما با آنها ده‌ها هزار کیلومتر هم بود، آنها کار خودشان را می‌کنند چراکه سلاح و مهمات و تجهیزات در حزب‌الله بومی شده و آنها در جنگ 33روزه این را بخوبی نشان دادند.

* در همه ابعاد مستشار نظامی در سوریه داریم

سردار پاکپور تصریح کرد: با توجه به تمام این مسائل، دشمنان چنین برنامه‌ای در خصوص سوریه داشتند و ما هم نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و نظاره‌گر باشیم که سوریه را به عنوان جبهه و خط مقدم مقاومت از بین ببرند. همانطوری که حضرت آقا (علی خامنه ای) فرمودند، جمهوری اسلامی در همه ابعاد به سوریه کمک کرد و در بُعد نظامی هم کمک‌های مستشاری انجام می‌شود.

وی درخصوص کمک های مستشاری و تعریف این کمک‌ها به سوریه نیز اظهار داشت: کمک مستشاری تنها در بُعد طراحی نیست بلکه در تکنیک و تاکتیک هم هست و برای همین نیروها باید در میدان حاضر باشند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: شما وقتی می‌خواهید به ارتش یک کشور در جنگ کمک مستشاری بدهید، باید در صحنه حضور داشته باشید و ما هم در ابعاد مختلف مثل طراحی، فنی، تخصصی و تاکتیکی و تکنیکی در سوریه مستشار داریم.

* همکاری نیروی زمینی و نیروی قدس سپاه در سوریه

سردار پاکپور درخصوص نقش نیروی زمینی سپاه در سوریه نیز گفت: یک جنگ ابعاد مختلفی دارد که مهمترین بخش آن بخش زمینی است و ما هم در این بخش به کمک نیروی قدس رفتیم و از برادران باتجربه زمان جنگ و درگیری‌های چند سال اخیر شمال غرب و جنوب شرق کشور -که شکل آن با جنگ سوریه نزدیک بود- به عنوان مستشار به سوریه فرستادیم که الان هم آنجا هستند و باز هم اعزام خواهیم داشت و تا زمانی که نیاز داشته باشند کمک مستشاری خودمان را ادامه می‌دهیم لذا وقتی می‌گوییم «مستشار»، نباید تصور 4-5 نفر را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما در همه ابعاد برای اینکه جبهه مقاومت شکسته نشود، مستشار می‌فرستیم و هر کمکی هم از دست‌مان برآید، انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه درخصوص اعزام نیرو از یگان ویژه صابرین نیز گفت: نیروهای صابرین دارای تجربه بسیار خوبی هستند و از نظر علم نظامی، جایگاه بلندی دارند و این توانمندی را در مقاطع مختلفی نشان دادند. لذا اکنون برخی آنها به عنوان مستشار در حوزه‌های تاکتیک و تکنیک مشغول هستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تسنیم

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.