رفتن به محتوای اصلی

تسلیم این صحنه ارائی نخواهیم شد
04.05.2017 - 18:18

بنام خدا

تسلیم این صحنه ارائی نخواهیم شد

12/02/1396

انچه امروز پیش روی ماست از انچه در 88 سبز واقع شد خطرناک تر و بسی سهمگین تراست، امروز قاضی را به میدان اورده به عمد داعیه ریاست داده اند تا به جامعه فضای امنیتی و بازخواست را القاء و تحمیل کنند! چرا!؟ چه نیازی هست تا قاضی را رئیس کنند!؟ در کجای این کره خاکی قضات به پست ریاست بر جمهور مردم رسیده اند!؟

انچه مسلم است در سر سودائی دارند که به جهت ان نیازمند ریاست قاضی اعدام بر جمهور مردمند، این میل به ریاست او از سوی انان معنا و جهتی مشخص دارد و هدف اصلیش بر مسند نشاندن ان دیگری در ان رو کذاست.

حذف وقیحانه جناب هاشمی هم در این مسیر و به جهت جلوگیری از تاثیر او بر روند تعیین ان دیگری بر مسند بالاتر رقم خورد تا مانع از انچه میخواهند نشود اما قطعا فکر و نفوذ هاشمی باقی است و سدی در برابر راه انان تا بدانند که رفتنش نعمت بود یا نقمت.

با برامدن ترامپ به هر دلیل و به هر شیوه دنیا وضعی دگرگونه یافت و از مسیر اصلی که جهانی شدن را معنا و جهت میداد دور شده به سوی تشتت، از هم گسیختگی و تشکیل کلنیهای خاص در مناطق مختلف جهان منحرف شد، حریف شرقیِ غرب، جناب پوتین، با زیرکی سعی در بر هم زدن نظم دمکراسی امریکائی و در پی ان نظم و نظام جهان ازاد در غرب دارد، نظم و نظامی که سالها برای ایجاد ان هزینه شده معادلات گوناگون جهانی را تحت تاثیر قرار داده شکل نوینی از همزیستی و همیاری را به جهانیان و خصوصاً غربیان عرضه داشته است، پوتین بدنبال تزلزل در ارکان این نظام همگن و فروپاشیدن هیمنه ان دست اورد غربی در منظر جهانیان است.

هم او در خاورمیانه بدنبال گسترش هژمونی روسی، دسترسی به ابهای گرم و ایجاد نظم نوینی تابع تمایلات توسعه طلبانه خود است، ظرفیت تولید نفت کشورش به انضمام ظرفیت تولید این محصول در چند کشور هدف به او قدرت بالائی در تاثیر گذاری بر بهای این محصول در سطح جهانی خواهد داد و افزایش توان تاثیر گذاری بر معادلات سیاسی تابع اقتصاد جهانیِ اثر پذیر از بازار نفتی را برای او به ارمغان خواهد اورد.

کشورش در گذشته از دو نقطه بوسیله غرب ضربه خورده که یکی از انها همین  بهای نفت و ارزش و قدرت بازار نفتی در اقتصاد جهانی و اعمال سیاست از طریق ان بود، انجا که با کاهش شدید بهای نفت تا مرز 4 و 7 دلار هیمنه امپراطوری شوروی کمونیستی را بر هم زده فروپاشی شوروی متکی بر اقتصاد نفتی را تسریع کردند و نظم و نظام پوشالی ان قدرت شرقی را در هم فرو پاشیدند. امروز پوتین بدنبال ان است که حتی در حد توانائی بر مهار قیمت در محدوده ای مشخص هم که شده با تشکیل اتحاد نانوشته نفتی توان تاثیر گذاری براین بازار را ایجاد و بر بهای این محصول استراتژیک اعمال نظر کند، در این راستا او به متحدانی نیازمند است که با کارت انها در برابر غرب بازی و از نقش منطقه ای انان در جهت اهداف بزرگتر خود سود برد. "میگوید که ما دوستان خود را چون غرب رها نمیکنیم" اما او در خفا اهل معامله است و از بده/ بستان بدش نمیاید و انجا که لازم شود منافع کشورش را بر هر چیز دیگری ترجیح داده دوستان را به بهای نازلی در وقت مقرر خواهد فروخت، بالاخره منافعی که از معامله با غرب حاصل میشود بسیار ارزشمندتر از منافعی است که پایدار نبوده در محدودیت و همراهی با دوستی های مقطعی/ تاکتیکی ایجاد گردد.

اما در رابطه با ایران؛ پوتین به گروهی(ملایان) دست یافته که داشتن  قدرت و بر مسند نشستن را به بهای اندکی معامله کرده از عرضه منافع ملی ایران به او و در این خصوص هیچ ابائی ندارند، همانها که به بهانه ترس از غرب کاهش سهم ایران از خزر را به 11% پذیرفته، منافع نفتی شمال را به ثمن بخس تقدیم ارباب شرقی نموده اند برای ماندن بر اریکه و تداوم مسند نشینی در تبار نالایقشان حاضر به پرداخت هر بهائی هستند، از طرفی انان ریشه در این خاک نداشته، عرقی به این وطن ندارند، نفت ایران را انفال دانسته از بذلش به این و ان در جهت اهداف و منافعشان دریغی ندارند، بالاخره انان در خفا ایران را بواقع در اشغال خویش پنداشته در جهت اهداف ایدئولوژیک از منابع ان بسود خود و افکار و امیال تباه خویش بهره میبرند.

برامدن جناب ترامپ در امریکا برای هر دو انها فرصت بود، فرصتی مغتنم تا به اهداف منطقه ای و داخلی خود سامانی دوباره داده مسائل مهم خود را حل کنند. همانطور که دیدیم بعد از انتخابات در امریکا با فرصت و خلاء پیش امده ناشی از عدم حضور امریکای درگیرِ بخود، پوتین بسرعت مسئله حلب را حل کرد تا از سوریه رها شده بازگشت دوباره و متفاوتی  بسوی افغانستان داشته باشد.

اما انچه هر دو از ان غافل مانده بخیال خام خویش واداشته بقول اقای اوباما؛ "تاثیر اتاق بیضی شکل کاخ سفید بر افکار و عملکرد شخص رئیس جمهوری در امریکاست"، ترامپ علیرغم تاکید بر شعارهای انتخاباتیش کم کم عقلانیت و منطق حاکم بر ان اتاق را درک کرده مسئولیت های جهانی کشورش را در میابد و به وجهه جهانی کشورش اهمیتی دوچندان میدهد، استفاده از روش های مرسوم در معاملات و بکار بستن اداب دلالی برای او یک ابزار کارامد است که به او قدرت چانه زنی بخشیده تا از ان در جهت منافع مردمش بهره برد اما نباید و حتما فراموش نخواهد کرد که نقش راهبری امریکا در دنیای امروز بالاتر و ارجحتر از منافع محدود سرزمینی است، او بخوبی درک میکند کم رنگ ساختن نقش کشورش در معادلات پیچیده سیاسی امروز جهان مخصوصا در خاورمیانه خسران و زیان فراوانی را برای میهنش به بار اورده، دست اوردهای دهه های اخیر دمکراسی امریکائی را دستخوش زیان خواهد ساخت. ایشان بخوبی میداند که نه تنها مردم کشورش که جهانی به لیبرال دمکراسی امریکائی بدیده تحسین نگریسته انرا دست اوردی بزرگ می پندارند، ورودش به منازعه سوریه در الشعیرات و نیز افغانستان ناشی از این نگاه و درک بموقع با اقدامی سریع، هوشمندانه و قاطع همراه شده که تاثیر گذار و امید بخش بود.

در این قاب تصویر، حاکمان بر ایران از طرفی بدنبال بقاء و تداوم حاکمیت خود بر این کشور غریب و از دیگر سو بدنبال توسعه نفوذ خود تا سواحل مدیترانه با تکیه بر مساعدت جناب پوتین بدلیل کمک بی دریغ در توسعه هژمونی روسی هستند. برای انان منافع ملت ایران و کشور هیچ اهمیتی ندارد، انان به توسعه نفوذ ایدئولوژیک خود در منطقه به هر بهائی با الگوبرداری از توسعه نفوذ عثمانی چشم دوخته در اینراه از بذل ثروت های ایران به این و ان با بیشرمی هیچ ابائی نداشته، نخواهند داشت.

قصد انان در این نمایش انتخابی نیز بردن انتخابات به دور دوم و اعمال مهندسی بر انتخابات و بر اوردن جناب رئیسی است، برای تداوم حاکمیت دلخواه خلیفه و بر مسند نشاندن ان دیگری این نیاز اصلی است تا شخصی بر اریکه ریاست جمهوری تکیه زند که مانع نباشد و در پروژه جانشینی و حتی تعویض حاکمیت از ریاستی به پارلمانی مانع نشده یا که رئیسی خنثی بوده منافع مردم و کشور را هیچ پنداشته همراه شود و چه کسی بهتر از یک تازی دیگر که دست در خون جوانان این مرز و بوم داشته، هستی و بقایش لاجرم به بقای این شجره ناپاک و بیگانه ساز پلید بستگی دارد. هاشمی حذف شد تا مانع نباشد، مرگ معنا دارش زهر چشمی برای دیگران شود تا در سکوت، بهت و حیرت همگان رئیسی را بر اورند و همه بدانند که سر و کارشان با یک قاضی است، انهم یک قاضی اعدام که فرقی بین میز ریاست جمهوری و میز قضاوت قائل نباشد. این تدبیر ناپاکان برای به سکوت واداشتن نخبگان و تحمیل سکوت قبرستانی بر جامعه ایران در ان روز کذائی است که تازه اغازی بر کار و راه ناپاک این سیه فکران است، لذا باید از طرق ممکن و در دسترس مانع از ان شد تا این سرنوشت شوم و میل شدید سیطره تازی زادگان بر این کشور با روش و مکانیزم جدید تحقق یافته که اگر یافت از ایران جز نامی در خاطره ها باقی نمانده فرجامی تلخ انتظار انرا خواهد کشید. باید این روند را به مخاطره ای پر هزینه برای صاحبان این تدبیر بدل کرد چرا که نتیجه این انتخاب بر سرنوشت ایران و نسل های اتی ان تاثیر بسزائی داشته بر منطقه نیز اثری مهم خواهد گذاشت، نباید اجازه داد تا از نام ایران جز سایه ای کمرنگ در دست تازی زادگان باقی بماند، دشمنان ایران را نه در بیرون مرزها بلکه باید در درون میهن و در رأس این هرم خبیثه جستجو کرد.

جناب ترامپ و جهانیان باید بدانند نتیجه این انتخاب هر چه که باشد نظر و قصد واقعی مردم ایران نیست، مردم ما مجبور به برگزینش در چنین فضای مسموم، مهندسی شده و بحران زده ای هستند.

 اقای رئیس جمهور، جناب ترامپ مردم ما یکصد سال است که برای داشتن دمکراسی تلاش کرده، جنگیده و از بذل هیچ هزینه ای دریغ نکرده اند، اخرینش حماسه افتخار امیز سال 88 بود که به شدیدترین وضع ممکن بدست حاکمان سرکوب شد. ملتی که پیشینه و تاریخ پرشکوهی در پس زمینه نام مقدس خود دارد امروز بدست اغیار در میهن خود اسیر است، امروز هر کار زشتی را در دنیا انجام میدهند تا نام و پیشینه این ملت را به زشتی الوده ساخته جهان را با ایران دشمن سازند و این کارکردی دوگانه است: الف- عمد در بدنام سازی ایران چون خود غیر ایرانی و تازی زاده اند ب- چپاول ثروت های ایران در جهت منافع خود، بسط افکار پوچشان و میل به توسعه نفوذ تا شرق مدیترانه منتج از نگاه و باوری دینی/ مذهبی.

اقای رئیس جمهور ما نیز چون شما معتقدیم که مردم اسرائیل در منطقه صاحب حقی تاریخی اند و انان را تنهاترین و واقعی ترین دوستان خود در منطقه میدانیم، مردم ما با انان پیوندهای عمیق دوستی و اخوت در دور دست تاریخ داشته چنانچه همسر پادشاه بنام ایرانی خشایارشاه، بانوئی از بین قوم یهود بنام استر بود. مردم ما در طول تاریخ پر فراز و نشیب گذشته هیچگاه با قوم یهود دشمنی نداشته مسئله ای نداشته اند، انچه امروز بین ما و انان به عمد فاصله انداخته ناشی از نگاه و باور کینه دار تازی زادگان حاکم بر ایران است که در جهت منافع تبار خود بر ان طبل تهی کوبیده بر ان فاصله تاکید کرده ایران را به بیراهه میبرند.

ما میدانیم که اینده سرنوشت ایران فارغ از قاب تصویر خاورمیانه بزرگ اندیشه و تصوری بیهوده است، ما در گذشته نه چندان دور، در بر نظم اوردن این محدوده جغرافیائی مهم نقش بزرگی داشته بدنبال باز گرداندن نقش خود در برقراری نظم و نظام مبتنی بر توافق جهانی در این محدوده سرنوشت ساز و در این بزنگاه خطیریم، لذا توجه شما به باورهای ملت ایران فارغ از نگاه حاکمان، شناخت آلام و ارمان های پنهان این مردم در ورای پوشش تحمیل شده بدست این حاکمیت پلید بر تن جامعه رنجش کشیده ایرانی را لازم میدانیم. بازیگردان روبروی ما خوب بازی میکند و خوب مهره میچیند اما توجه ندارد که ما نیز بازی را فرا گرفته دستش را به نسبت خوب میخوانیم. ما بدنبال برامدن دوباره هویت ایرانی/ بومی هستیم، هویتی که در ان دشمنی با دیگر ملل این دهکده بزرگ جهانی مردود و مورد نکوهش است. در فرهنگ پارسی و اداب بزرگان این سرزمین کهن، هیچگاه پدران ما قصد تحمیل افکار و باورهای خود به هیچ ملتی را نداشته حامی همیشگی مردم و مظلومان بوده اند که نمونه بارز ان ازاد سازی قوم یهود در بابل بدست کوروش بزرگ پدر معنوی ایران زمین قابل اعتناء و گواه این مدعاست. این نگاه پلید، تاریک و باور خصومت ساز نسبت به جهانیان/ ملت یهود، ناشی از ایدئولوژی تحمیل شده بدست تازی زادگان حاکمی است که به مدد جناب کارتر در انتخاب راهبردی اشتباه بر میهن ما مستولی گشته اند، مردم ایران را در ایجاد و بسط این نگاه و نگرش اشتباه به جهان را سهیم نکرده، دخیل ندانید. نقش امریکا را در خاورمیانه کمرنگ نکرده با توجه به بازی سفارشی کره شمالی در شرق اسیا/ اقیانوس ارام، خاورمیانه را بفراموشی نسپارید. متوجه هستید که کانون رویدادهای اینده جهان در خاورمیانه خصوصا در سوریه است، سر این مار خبیث ضد بشریتِ خصومت طلب را باید امروز در سوریه به سنگ نابودی کوبید ورنه فردا دیر است. در رسیدن مردم ازاده ای چون ایران و سوریه به حقوق خود مدد کرده کوتاهی روا ندارید، مطمئنیم که شما با تیز هوشی ذاتی خودتان این وضعیت بغرنج و دوگانه حاکم بر سرزمینمان و بحران حاکم بر منطقه را درک کرده با توجه به نقش راهبری کشورتان چاره ای در خور خواهید ساخت. مردم ما نیز تمام توان خود را برای بازگشت بسوی جامعه ازاد جهانی بکار خواهند بست تا به مدد حق شر شیاطین غیر ایرانی را از سر میهن عزیزمان کم گردانند.

به امید دوستی پایدار مردم ایران و امریکا

سربلند باد درخت تناور دمکراسی و ازادی

 

یاحق/ علی مهربان

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

علی مهربان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.