رفتن به محتوای اصلی

‎صدور حكم حبس براى دو تن از فعالان فرهنگى اهوازى
05.05.2017 - 17:09
تفسیر از:
‎كريم دحيمى

نيمه تيرماه سال 1395 چهار تن از فعالان عرب بنامهاى رحيم شرهانى41 ‎ساله،سلمان(يونس)سرخى 24 ساله،على پيروى نژاد(سوارى)37 ساله و عدنان بيانات بنى سكينى 38 ساله را بدليل ساختن هشتگی در شبکه های مجازى مبنى بر دعوت مردم به تمیز کردن خیابان فرحانی در منطقه کوی علوی شهر اهواز برای برگزارى نماز عید فطر 1395 توسط اداره اطلاعات اهواز دستگير شده بودند.

اين چهار فعال بعد از گذشت يك ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات اهواز با قيد وثيقه آزاد شدند و هفته گذشته حكم دادگاه انقلاب شعبه 3 به آنها ابلاغ شد. ‎طبق حكم صادره از شعبه 3 دادگاه انقلاب به رياست قاضى مسعود طهماسبى ،بنا به گزارش معاونت اطلاعات قرارگاه امنيتى ابوالفضل العباس اين چهار فعال را به اتهام "تهييج و ترويج افكار و عقائد مرتبط به گروه هاى خلق عرب به منظور گردهمايى تجمعات غيرقانونى در معابر عمومى شهر در فضاى مجازى" محاكمه و على رغم رد اتهام در حضور قاضى و فقط بنا به گزارش اداره اطلاعات دو تن از آنان را به استناد ماده 500 فصل اول از كتاب پنجم قانون تعزيرات به حبس تعزيرى محكوم شدند. ‎

بنا به گزارش فعالين حقوق بشر از شهر اهواز، حكم صادره عليه سلمان(يونس) سرخى بدليل فعاليت برادرش شاعر و نويسنده يوسف سرخى در خارج از كشور است. ‎بنا به گفته يوسف سرخى برادر سلمان سرخى: با دقت به اتهام نسبت داده شده به افراد فوق مبنى بر داشتن افكار و عقائد "مرتبط" و همچنين استفاده از واژه "خلق عرب" غير قانونى بودن حكم صادره را ثابت مى كند، زيرا افراد ذكر شده در حكم به نفع هيچ ‌گروهى و يا سازمانى بجز فعاليتهاى فرهنگى فعالیت تبلیغی ديگرى نداشته و ندارند. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.