رفتن به محتوای اصلی

مقام ارشد سپاه: نمایش شهر زیرزمینی موشکی با هدف جلوگیری از جنگ بود
10.05.2017 - 14:42

در ادامه واکنش ها به اظهارات اخیر حسن روحانی در خصوص اقدامات تحریک امیز سپاه علیه برجام، معاون سیاسی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مدعی شد که «نمایش شهر زیرزمینی موشکی، با هدف جلوگیری از جنگ بوده و ربطی به تحریک کردن دشمن به جنگ نداشته است».

طی روزهای اخیر حسن روحانی نسبت به برخی اقدامات سپاه پاسداران، از جمله نمایش شهر موشکی و رژه موشکهای نوشته شده با شعارهای ضد اسرائیلی انتقاد کرده و آنرا تحریک آمیز دانسته بود، که با واکنش تند نیروهای مسلح مواجه شد.

رسول سنایی ‌راد معاون سیاسی سپاه پاسداران طی سخنانی در همین زمینه، با بیان این ادعا که فعالیت های موشکی ایران با هدف جلوگیری از جنگ بوده و در راستای تحریک کشورهای مخالف خود نبوده است، اعلام داشت: «سیاست‌های دفاعی کشور در راستای کمک به قدرت بازدارندگی بوده که نمونه آن ارتقاء توان موشکی است و در همین راستا انجام شده است».

سنایی‌ راد در ادامه گفته است: «ما اعتقاد داریم که هرگاه دشمن در داخل احساس ضعف کرد، دست به جنگ علیه ایران زد و به تهدید ایران پرداخت و در مقابل هرگاه که در این تهدیدها اقتدارِ ایران را دید دست به عقب ‌نشینی زد».

بنابر گزارش تسنیم، وی همچنین افزوده است: «در هر عصری که تفکر لیبرال و وابسته به غرب بر ایران حاکم شد و ارزش ‌های انقلابی کم‌ رنگ شدند و رنگ باختند، دشمن دست به جنگ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران زد که جنگ تحمیلی نمونه‌ ای از آن بود و در دوره‌ای هم خود ایران محور شرارت نام گرفت».

معاون سیاسی سپاه پاسداران در پایان اعلام داشت: «ما امروز در حوزه دفاعی به مرحله بازدارندگی رسیده ایم و اینکه عده ای در گیر و دار انتخابات حرف دیگری می زنند، یک بحث دیگری است».

لازم به ذکر است که گفته های این مقام ارشد سپاه درخصوص رونمایی از دو شهر موشکی ایران در اعماق چند صدمتری زمین است که انواع موشک‌ های دوربرد، میان برد و کوتاه برد در آن تولید و آماده استفاده قرار گرفته و حتا موشکی با هدف شلیک به اسرائیل نیز که بر آن به عبری نوشته شده بود «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو گردد» و مقامات سپاه نیز در این خصوص اذعان داشتند که این موشک صرفا جهت حمله به اسرائیل ساخته شده است، توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی نمایش داده شد.

درهمین راستا، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسدارن نیز گفته بود: «موشک‌ ها در بردهای مختلف، در همه پایگاه‌ ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست ‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم».

وی همچنین ضمن هشدار به دولتهای مخالف رژیم ایران، تاکید کرده بود که «آنها که دل خوش به گزینه‌ های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌ های زیر میز سپاه بیاندازند».

طی روزهای اخیر حسن روحانی نسبت به برخی اقدامات سپاه پاسداران، از جمله نمایش شهر موشکی و رژه موشکهای نوشته شده با شعارهای ضد اسرائیلی انتقاد کرده و آنرا ضد برجام دانسته بود، که با واکنش تند نیروهای مسلح مواجه شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.