رفتن به محتوای اصلی

هشدار خامنه‌ای: اگر کسی بخواهد قیام کند، سیلی می‌خورد
10.05.2017 - 14:44

زمانه ـ

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که در دانشکده افسری امام حسین ایراد کرد، نسبت به وقوع «آشوب و فتنه» در انتخابات ریاست جمهوری ایران هشدار داد. او احتمال داد که اگر مردم نافرمانی کنند، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ضرر «نظام» تمام شود.

رهبر جمهوری اسلامی در فرازی از سخنانش در دانشکده افسری «امام حسین» گفت: «اگر مردم با نظم شرکت کنند، با اخلاق حرکت کنند، حدود اسلامی و قانون را رعایت کنند، این مایه‌ عزت جمهوری اسلامی است. اما اگر قانون‌شکنی کنند، بداخلاقی کنند، اگر با حرف‌های خود دشمن را به خود امیدوار کنند، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد.»

خامنه‌ای به صراحت اعلام کرد که اگر کسی «قیام» کند، «سیلی» می‌خورد: «اگر کسی علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً سیلی خواهد خورد. مسئله‌ امنیت و آرامش در انتخابات بسیار مهم است. مسئولان -از قوه‌ قضائیه، از نیروی انتظامی، از وزارت کشور و بقیه- همه باید مراقبت کنند امنیت حفظ شود.»

او یک بار دیگر به تأکید گفت: «اگر کسی بخواهد علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد.»

رهبر جمهوری اسلامی باز، یک بار دیگر تکرار کرد: «امنیت کشور خیلی مهم است. در انتخابات باید امنیت کشور به‌ صورت کامل محفوظ بماند. هر کسی از این راه تخطی کند قطعاً بداند سیلی خواهد خورد.»

خامنه‌ای درباره شرکت مردم در انتخابات نیز گفت: «مهم نیست به چه کسی رأی می‌دهیم، مهم این است که همه بیایند و باشند و نشان بدهند که حاضرند از اسلام و جمهوری اسلامی دفاع کنند.»

رهبر جمهوری اسلامی باز هم مسئله «اهداف دشمن» را به‌میان کشید و «هدف کوتاه‌مدت دشمن» را به‌هم زدن امنیت و ایجاد آشوب و فتنه در کشور، «هدف میان‌مدت دشمن» را مسئله‌ اقتصاد و معیشت مردم و «هدف درازمدت دشمن» را تغییر نظام خواند.

او بار دیگر مردم را از ناامنی منطقه ترساند و ایران را امن نامید و گفت دشمن می‌خواهد این امنیت را از مردم بگیرد.

رهبر جمهوری اسلامی ۱۷ اردیبهشت‌ماه نیز ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات، خطاب به آن‌ها گفته بود: «اگر می‌خواهید این اقتدار و عظمت و مصونیت باقی بماند، باید در انتخابات شرکت کنید.»

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو زمانه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.