رفتن به محتوای اصلی

وزیر راه: آنها که بابک زنجانی را آوردند مدعی مبارزه با فسادند
14.05.2017 - 12:15

روزنامه شهروند:

 کسی که تمام دوره احمدی‌نژاد، وی را همراهی می‌کرده، می‌خواهد طرفدار مستضعفان باشد، آیا می‌خواهد با طرفداری از مستضعفان پول آن قشر مظلوم را به امثال امیر منصور آریاها واگذار کند؟ او همچنین به تغییر موضع برخی نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: معادل ۱۰۰‌میلیارد دلار تحت‌ عنوان تهاتر در دولت قبل به خصولتی‌ها داده شد. بعد می‌گویند که می‌خواهند خصوصی‌سازی کنند، اما الان آقایان جرأت می‌کنند از خصوصی‌سازی و تولید ملی صحبت کنند. آیا مردم ایران که افرادی تحصیلکرده و دارای دسترسی به شبکه‌های اینترنتی هستند، فکر کردید متوجه نمی‌شوند که شما پوستین وارونه بر تن کرده‌اید؟ آخوندی به دوران تحریم هم نقبی زد و گفت: برخی آقایان یادشان رفته برای فروختن یک بشکه نفت التماس می‌کردند.

برخی پوستین وارونه پوشیده‌اند

 وزیر راه‌وشهرسازی درسخنانی با تأکید بر اعتماد به آگاهی و شعور مردم در انتخاب فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری کشور، گفت: هزینه پل صدر از اراضی عباس‌آباد که قرار است به پارک ملی تبدیل شود، تأمین شد. عده‌ای پوستین وارونه پوشیده و دم از دفاع ازحقوق مستضعفان می‌زنند. امیدوارم آگاهی پیروز شود و چهره واقعی آنها برای مردم آشکار شوند.

 عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی همچنین گفت: می‌دانم کار سختی برای تصمیم‌گیری و انتخاب کاندیدای موردنظر درپیش داریم، اما من به آگاهی و شعور ملت ایران، اعتماد دارم. از این‌رو، این انتخابات را صحنه نبرد آگاهی و گمراهی نامگذاری می‌کنم. او افزود: عده‌ای آشکارا و با صراحت علاقه‌مند هستند که مردم را گمراه کنند و با وجود کارنامه نامناسب دولت قبل، می‌خواهند بر طبل باطل بکوبند. عضو کابینه دولت یازدهم خطاب به یک کاندیدای ریاست‌جمهوری تصریح کرد: شما درجریانات دولت قبل، همراه آنها بودید، زیرا تمام مدیران دولت دهم در ستاد انتخاباتی شما، حضور دارند؛ همان‌هایی که نفت کشور را سوار کشتی کرده و به صورت آزاد در دریا می‌فروختند. شما چطور می‌توانید ادعا کنید که نفت صیانتی بفروشید. مگر بابک زنجانی و امثال وی از کجا ارتزاق می‌کردند؟

او افزود: ۳‌‌میلیارد دلار منابع دولتی در دولت قبل به اجنبی‌ها داده شد، آیا فکر کردید با قیافه حق به‌جانب، مردم صحبت‌های شما را باور می‌کنند؟

 آخوندی در ادامه گفت: چگونه می‌توانید ازمبارزه با فساد صحبت کنید، درحالی‌ که متحدان شما در دولت قبل، زمینی که در شهرک‌ غرب فقط مجوز ساخت ۳ طبقه داشت  با مجوزی که در دولت قبل صادر شد، ۳۵ طبقه ساختند. با این وضعیت، آن‌وقت، شما دم ازمبارزه با فساد می‌زنید. آیا می‌توان این‌طور به شعور مردم ایران توهین کرد؟

 او در ادامه به هزینه ساخت پل صدر، درتهران اشاره کرد و گفت: پل صدر، چقدر هزینه برداشته است؟ به هیچ‌کس اجازه داده نشده تا هزینه واقعی آن را بداند، اما به‌طور حتم، بیش از یک‌میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه شده است.

صدور بیش از ۲‌هزار پروانه

خلاف درمنطقه یک تهران

آخوندی یادآور شد: بیش از ۲‌هزار پروانه خلاف درمنطقه یک تهران صادر شده است. بعد می‌گویند که می‌خواهند با ۴۴درصدی‌ها مبارزه کنند. این منطقه که باغستان تهران بوده، هم‌اکنون از آنچه باقی مانده است؟  وی تصریح کرد: نتیجه کار شهرفروشی ایجاد ۲‌میلیون و۵۸۷‌هزار خانه خالی در ایران است که صحت آن را می‌توان در سایت مرکز آمار ایران و گزارش بهمن‌ماه‌ سال ۹۵، جست‌وجو کرد. وزیر راه‌وشهرسازی بیان داشت: مردم خانه ندارند، آقایان خانه‌ها را برای سوداگری ساخته‌اند و بعد ادعا می‌کنند که می‌خواهند مسأله مسکن را حل کنند. آیا می‌خواهید مشکل مردم را حل کنید یا مشکل رفقایتان را؟ او با اشاره به سرمایه‌های بر زمین مانده ازخانه‌های‌خالی درکشور، تصریح کرد: سرمایه‌ای بالغ بر ۲۵۰میلیارد دلار درقبال خانه‌های‌خالی کشور، بی‌استفاده مانده است. آیا شما می‌توانید درکشور رشد اقتصادی ایجاد کنید؟

سیاست‌های نادرست  ۱۹‌میلیون

بد مسکن به بار آورد

این عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه گفت: سیاست‌های آنها منجر به ایجاد زندگی ۱۹‌‌میلیون نفر درشرایط بد مسکنی شده است، درحالی ‌که ۴‌میلیون و۷۰۰‌هزار خانه خالی درکشور ایجاد شد. آیا این سیاست قابل تداوم است؟ او خطاب به محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: شما ۱۲‌سال شهردار تهران هستید و فقط سالی ۸کیلومتر مترو ساخته‌اید، آیا محیط‌زیست و حمل‌ونقل عمومی برای شما مهم بوده است؟ آخوندی خطاب به شهروندان واقع در ستاد انتخاباتی صدر دکتر روحانی و مردم ایران گفت: من خود را جای شما گذاشته‌ام و می‌دانم که تجزیه و تحلیل این حجم از اطلاعات و گزاره‌ها کار بسیار سختی است، اما شما آگاهانه رأی دهید و پیش‌روی شما راه‌حل بسیار ساده‌ای وجود دارد تا بفهمید چه کسی حقیقت را می‌گوید. اگر ۸‌سال گذشته را به یاد بیاورید، مشخص می‌شود که چه اردوگاه‌هایی وجود دارد. وی افزود: همه شاهدیم که درصداوسیما حقوق ملت زیرپا گذاشته می‌شود و کسانی که درهیچ دادگاهی محکوم نشده‌اند، به آنها اتهام زده می‌شود. آقای رئیسی اگر شما رئیس‌جمهوری شوید، باید بر اصل ۱۲۱ قانون قسم یاد کنید که ازحقوق و حرمت شهروندان دفاع خواهید کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
روزنامه شهروند

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.