رفتن به محتوای اصلی

پسا انتصابات در حکومت اسلامی ایران
21.05.2017 - 03:32

 

نویسندگان قانون اساسی حکومت اسلامی در اصل یکصد و سیزدهم هنگام تبیین وظایف رئیس جمهور در حکومت اسلامی، به بی اختیاری رئیس جمهور صراحت داده اند: "پس از مقام رهبری رئیس جمهور عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و تنظیم روابط قوای سه گانه و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می شود، بر عهده دارد."

با توجه به وظایف ولی فقیه مدون در قانون اساسی حکومت اسلامی، امکانی فراتر از پادوئی رهبر، برای رئیس جمهور باقی نمانده است.

"انتخابات" در حکومت اسلامی بمنظور شایسته جلوه دادن حکومت اسلامی انجام می گیرد. اکثریت باشندگان ایران از حکومت اسلامی رویگردان شده و دوران مخالفت محتاطانه، ترس آلود و بی چشم انداز را سپری می کنند. سرنوشت جامعه شهروندی بی اپوزیسیون و بی افق را حتی بی بی سی، رادیو فردا، شعارهای مردمفریبانه آخوندی و ... می تواند رقم زند.

جامعه ایرانی بی اپوزیسیون آمادگی جذب شعارهای پوپولیستی را داشته و با وعده آزادی 4 سانتیمری نمایش مو، بدتر نشدن وضعیت کشور و تبدیل نکردن ایران به سوریه ای دیگر و ...  آراء میلیونی مردمان بی افق سیاسی سرافرازانه، درمانده و ناتوان از رودرروئی با حکومت را در پی دارد.

مافیاهای حکومتی برای بمیدان آوردن مردم و کسب اعتبار برای یک نظام جنایت پیشه، روی نگرانی ها و ترس و وحشت مردم سرمایه گذاری کرده و می کنند. دو جنایتکار را با ماسک های اعتدالگرائی و دراکولائی، برابر مردم می گذارند و تریبون ها در خارج و داخل کشور در دست مزدوران رژیم قرار می گیرد تا اندر خطرات دراکولا فلسفه بافی کنند و با پز فیلسوفانه بگویند سیاست با ممکنات سر و کار دارد و اندیشه و سیاست گذر از حکومت اسلامی را در زمره ناممکن ها جلوه دهند. سیاست از نظرات ذوب شده گان در ولایت، در چارچوب "مبارزه مدنی" شرکت در "انتخابات" و انتخاب یکی از دو جنایتکار تعریف می شود.

در جریان انتصابات ریاست جمهوری، باند روحانی توانست متحدین کراواتی حکومت اسلامی را در داخل و خارج از کشور برای تحقق اهداف خود بمیدان بیاورد. در شرایط فقدان یک اپوزیسیون آزادیخواه، سکولار و دمکرات در برابر حکومت اسلامی، روحانی توانست از لایه تکنوکراتهای وابسته به حکومت و بخش های اسلامزده جنبش دانشجوئی، بعنوان پل ارتباطی با لایه های گسترده تر استفاده کند. بخشی از شعارهای روحانی چنین بودند:

" ....بحث 4 سال نیست،بحث راه درست برای ملت ایران و پیشرفت ایران یا نابودی ایران است

از همه جوانان ایران، همه دانشجوها می خواهم با همه ابزارها و امکانات و موبایل ها، همه مردم را پای صندوق آرا بیاورند

به همه بگویید توطئه اینکه دولت می خواهد یارانه را حذف کند، مسائل درسی دینی را حذف کند دروغ است

به همه بگویید سرنوشت همه ما در روز جمعه است.

 همه دوستان و یاران نظام و کشور را پای صندوق بخوانید و بیاورید.

نکته آخر را سربسته بگویم. همه آن چیزهایی که شما می خواهید فقط با حضور پررنگتان پای صندوق انتخابات بوجود خواهد آمد. ..."

مردمان آگاه به پراتیک جنایتکارانه حکومت اسلامی، از وحشت بازگشت به دهه 60، به شیخ حسن روحانی پناهنده شده و با آراء خود از او امان نامه خواسته اند. اسلوب و منش آمرانه – مافیائی در انتصابات، منجر به پرتاب یک جریان دیگر از حکومت به خارج از دایره مافیا گردید. اگر تا کنون مافیای اصلاح طلب (فاشیست های "اعتدالگرا") زیر ضرب ولی فقیه قرار داشتند، باید در آینده شاهد تشدید تنش ها میان باند احمدی نژاد، اصلاح طلبان (فاشیست های "اعتدالگرا") با شبکه های ولی فقیه باشیم.

رای به روحانی به معنای دخیل بستن به موجودی بی اختیار، ذلیل، بزدل و محبوس در قانون اساسی است که از او خیری بمردم نخواهد رسید. اگر قرار باشد رئیس جمهور به آرزوهای رای دهنگان متوهم پاسخ دهد، باید با قانون اساسی که در تک تک سلول هایش جا خوش کرده  تعیین تکلیف کند. روحانی نقش خود را در 38 سال اعدام و زندان برای مردم روشن کند. جامعه ایران امروز سکولار بوده و حکومت اسلامی در ستیز بنیادی با فرهنگ، تاریخ ، سیاسی، جامعه، اخلاق و منش ایرانیان است. با خشک شدن مرکب انگشت های رای دهنده گان، بار سنگین گرانی، بیکاری، فقر، فلاکت، سرکوب کشتار کم نخواهد شد و جامعه ایرانی دیر یا زود به اشتباه تاریخی بازی در میدان حکومت پی خواهد برد.

دستگاههای غیرقابل اعتماد حکومتی، آمار شرکت کنندگان را بیش از 40 میلیون اعلام کرده اند. براستی یک رای هم برای حکومت قتل و غارت و جنایت جاکم بر میهن ما، زیاد است. شرکت در انتصابات حکومتی اسلامی و تائید نظام جنایت پیشه، اگر جنایت مستقیم نیست، اما همکاری، همسوئی و هم اندیشی با جنایتکاران است.

حکومت اسلامی در تاریخ حیات ننگین خود به کمتر از حماسه راضی نشده است. در مورد انتصابات ریاست جمهوری هم از پیش معلوم بود که در یک حماسه ای که به ولی فقیه هم نسبت داد خواهد شد، فرد مطلوب نظام برای شرایط کنونی از صندوق ها بیرون کشیده می شود.

ادعای 23 میلیون رای به روحانی و 16 میلیون رای به قصاب خمینی، غیر قابل اعتماد است. چراکه این نظام بر دروغ، جعل و تحریف بنا شده و برگزاری انتصابات بدون نظارت ارگانهای بیطرف مردمی و جهانی بوده است.

حجت‌الاسلام رئیسی (قصاب نظام در عصر خمینی) پس از انتخابات گفت: "رأی قریب به ۱۶ میلیون ایرانی خواهان تغییر، سرمایه ای مهم و پشتوانه عظیم است که به هیچوجه نمی توان آن را در عرصه سیاسی و تصمیم گیری کلان کشور نادیده گرفت."

با توجه به میزان افراد واجد شرایط (بیش از 56 میلیون نفر) در انتصابات حکومتی، یک بخش 16 میلیونی در انتصابات شرکت نکرده اند.

پرسش اینست که چرا نیروی 16 میلیونی که انتصابات را بایکوت کرده، نادیده گرفته می شود؟ این نیرو امید فردای ایران است. نیروئی که بدون هرگونه توهم به اسلامگرایان، می تواند پرچم روشنگری، سازماندهی و ایجاد قطب دمکراسی را بر دوش بکشد.

حکومت اسلامی از نظر سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و مذهبی به پایان رسیده است. بزرگتری خطای آنها اینست که تصور می کنند با کلاهبرداری و سوء استفاده از نگرانی های مردم می توانند عمر خود را طولانی تر کنند.

کسانی که امروز ننگ رنگین کردن انگشت خود را در انتصابات حکومتی پذیرفتند، گورکنان فردای نظام خواهند شد.

 اگر بخشی از مردم به بیدادگران دخیل می بندند؛ ایراد از آنها نیست! مشکل از ماست. از مائی که بسیاران پراکنده و جمع گریز هستیم و نتوانستیم یاور مردم در راه رهائی از زیر بار اختاپوس ذلت، خواری، تحقیرپذیری و گدامنشی سیاسی - اجتماعی باشیم.
آری، جامعه بدون اپوزیسیون، تن به همه نوع "بی اخلاقی" سیاسی می دهد
 باید به اتکاء نیروی آگاه و جسوری که انگشت خود را با رای به تداوم حکومت اسلامی آلوده نکرده، برخاست و با روشنگری های بی امان، کاستی های سیاسی، فرهنگی و تشکیلاتی را پر کرد. یک رای هم به حکومت اسلامی زیاد است!
 مبارزه ادامه دارد ...  

یا ما سر خصم را بکوبیم به سنگ

یا او سر ما به دار سازد آونگ

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.