رفتن به محتوای اصلی

مخالفت ۳ ایالت آمریکا با تصمیم ترامپ
02.06.2017 - 16:01

فرمانداران سه ایالت نیویورک، کالیفرنیا و واشنگتن ضمن مخالفت و انتقاد شدید از تصمیم ترامپ برای خروج از توافق پاریس، اعلام کردند که به مفاد این توافقنامه پایبند خواهند ماند. 
 
به گزارش تسنیم به نقل از ورج، پس تصمیم ترامپ برای اعلام خروج ایالات متحده از توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس، سه ایالت این کشور مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردند. 
 
اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، ادموند براون، فرماندار ایالت کالیفرنیا و جی اینسلی فرماندار ایالت واشنگتن اعلام کردند که ائتلافی را از ایالات‌های پایبند به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی تشکیل می‌دهند. این اقدام به طور بنیادین، مسئولیت کاهش انتشار گازهای گل‌خانه‌ای را از سطح دولت فدرال به سطح محلی منتقل می‌کند. 
 
اینسلی، فرماندار ایالت واشنتگتن در بیانیه‌ای گفت: «من افتخار می‌کنم تا در کنار دیگر فرمانداران بایستم، و از این موضوع اطمینان یابم که عدم اقدام (پایبندی) در پایتخت با اقدام (پایبندی) ایالت‌ها جبران شود». در این بیانیه آمده است که این اعلام رئیس جمهوری باعث می‌شود تا مسئولیت کامل اقدامات در زمینه تغییرات اقلیمی بر دوش ایالت‌ها و شهرهای سرتاسر آمریکا بیافتد و در حالی که تصمیمات رئیس جمهوری مایه شرمساری و سرزش هستند ... ایالت‌ها همانگونه که پیشتر پایبند بوده‌اند، در آینده نیز به مفاد این توافق پایبند خواهند بود. 
 
سه ایالت نیویورک، کالیفرنیا و واشنگتن با جمعیت 68 میلیون نفر، یک پنجم تولید ناخالص داخلی آمریکا را داشته و مسئول تولید دستکم 10 درصد گازهای گلخانه‌ای انتشار یافته در این کشور هستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
فرارو

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.