رفتن به محتوای اصلی

سناتور ارشد آمریکایی خواهان تحریم شرکت هواپیمایی ماهان‌ ایر شد
14.06.2017 - 14:42

جان کورنین سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس و دومین مقام عالی جمهوری خواهان در سنا، روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه طی سخنرانی در صحن این مجلس اعلام داشت: «پیشنهاد من وزارت امنیت داخلی را ملزم می کند تا لیستی از فرودگاه هایی که شرکت هواپیمایی ماهان ایر به آنها پرواز دارد،‌ تهیه کرده و تمهیدات امنیتی برای آمریکایی هایی که به این فرودگاهها سفر می کنند را افزایش دهد».

گفتنی است که این پسشنهاد در حالی مطرح می شود که سنای آمریکا قرار است طی هفته جاری درباره متمم‌ های قانون تحریم‌ های ایران رای ‌گیری کند.

این سناتور جمهوری خواه آمریکا همچنین تاکید کرده است که‌ «ماهان ایر به عنوان مسیر حمل‌ و نقل برای تروریست‌ ها و اسلحه آنها مورد استفاده قرار می ‌گیرد و یک مسیر ویژه برای انتقال افراد، تسلیحات و ایدئولوژی خشن در سراسر منطقه است».

بنابر گزارش صدای آمریکا، کورنین افزود: «هواپیمایی ماهان در ماههای اخیر مسیرهای بین ‌المللی خود به فرودگاه ‌های اروپا را نیز گسترش داده است».

لازم به ذکر است که پیش از این نیز برخی از سناتورهای آمریکایی، پیشنهادهایی برای تحریم شرکت های هواپیمایی ایران را مطرح کرده بودند که در این خصوص می توان به «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ ها» که با انتشار گزارشی شرکت ایران ایر را به نقل و انتقال نیرو و تسلیحات به سوریه متهم کرده بود، اشاره داشت.

همچنین در آذر ماه سال گذشته نیز روزنامه اورشلیم پست براساس اطلاعاتی که سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد در اختیار شورای امنیت قرار داد، از قاچاق اسلحه و مهمات از سوی ایران به حزب الله از طریق پروازهای تجاری ایران به لبنان و سوریه خبر داده بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.