رفتن به محتوای اصلی

واکنش آمریکا به تهدید روسیه
21.06.2017 - 13:39

صدای آمریکا - روز دوشنبه ۲۹ خرداد، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت هدف واشنگتن-مسکو، یک چیز است: مبارزه با داعش. بنابراین سعی خواهد شد این ارتباط برقرار بماند.

این مقام نظامی ارشد آمریکا افزود: ما یک ارتباط کارآمد در مرکز عملیات مان در قطر با فدراسیون روسیه در خاک سوریه داریم. این ارتباط تا صبح امروز بقوت خود باقی بود و حتی تا چند ساعت پیش در تماس بودیم. در ساعتهای آینده، ما از طریق دیپلماسی و نظامی تلاش خواهیم کرد این هماهنگی ادامه داشته باشد.

واکنش آقای دانفورد به بیانیه صبح دوشنبه وزارت دفاع روسیه است. روسیه اعلام کرده بود، جنگنده های ائتلاف بین المللی علیه داعش در غرب رود فرات در سوریه را به منزله هدف تلقی خواهد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود، خط ارتباطی با آمریکا برای هماهنگی عملیات بر فراز سوریه را نیز، تعلیق میکند.

این واکنش روسیه به سرنگونی یک جت سوریه توسط آمریکا است. روز یکشنبه ۲۸ خرداد، وزارت دفاع ایالات متحده تایید کرد به فاصله کوتاهی بعد از حمله جنگنده های سوریه به نیروهاى دموکراتیک مخالف اسد با محوریت کردها، این جت جنگی را در استان رقه در شمال سوریه سرنگون کرده است. در بیانیه پنتاگون آمده سرنگونی هواپیمای سوریه بعد از آن صورت گرفت که این هواپیمای ارتش اسد به نیروهای دموکراتیک سوریه در روستایی در جنوب غربی رقه حمله کرد.

این اولین حمله آمریکا برای سرنگونی جت سوریه بود و به نوشته نیویورک تایمز، نشانه بارزی از نقش جدی آمریکا در جنگ سوریه است. این چهارمین باری است که ارتش آمریکا به نیروهای حامی اسد در یک ماه اخیر حمله می کند.

ائتلاف علیه داعش به رهبری آمریکا نیز در بیانیه ای با تایید سرنگونی جت ارتش سوریه اعلام کرد این اقدام در دفاع از نیروهاى دموکراتیک سوریه و براى جلوگیرى از پیشروى نیروهاى دولت سوریه صورت گرفت.

ارتش سوریه سرنگونی هواپیمای این کشور را «تجاوز آشکار» آمریکا نامید و اعلام کرد هدف این حمله تضعیف قدرت ارتش سوریه در مبارزه با داعش است.

پنتاگون روز یکشنبه همچنین اعلام کرد قبل از سرنگونی هواپیمای سوریه، از طریق کانال ارتباطی با روسیه برای جلوگیری از تنش ارتباط داشته است.

به موجب بیانیه ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا، سوریه به هشدار آمریکا که حمله را متوقف کند، توجه نکرد، از این رو پس از آگاه کردن روسیها از وضعیت و نیت خود، جت جنگنده آمریکا در راستای مقررات دفاع جمعی از خود و متحدان خود ، جت اس یو ۲۲ ارتش سوریه را سرنگون کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو امریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.