رفتن به محتوای اصلی

احمدی‌نژاد چه می‌داند که رهبری نظام تا این حد با او مماشات می‌کند
07.08.2017 - 12:48

کلمه - نرگس نامدار

۱- وقتی هفته گذشته دادستان دیوان محاسبات در گفت و گو با اعتماد از جزییات پرونده احمدی نژاد در خصوص تخلفات نفتی پرده برداشت و گفت تخلفات او هفت هزار میلیارد و چهار هزار میلیاردی است، همه فکر کردند بالاخره زمان آن رسید که رییس ‌جمهور سابق به خاطر تخلفات متعدد مالی مقابل ترازوی عدالت قرار گیرد.

بر اساس گفته‌ی دادستان دیوان محاسبات، از سال ٩٠ تا امروز، تعداد ٣۵٣٩ رای در باره‌ مجموعه دولت احمدی‌نژاد صادر شده است. همچنین بنا به گفته‌ فیاض کل اموال احمدی نژاد به دو میلیارد نمی‌رسد و به همین دلیل اگرچه احکام جبرانی درباره او در حال اجراست اما چندان امیدی به بازگشت این ارقام به خزانه نیست.

احمدی‌نژاد پس از این گزارش بیانیه‌ای داد و سیاست بگم بگم خود را دوباره زنده کرد و اعلام داشت که به زودی مواردی را به مردم خواهد گفت. وعده‌ای که مانند دیگر وعده‌هایش در طول ۱۲ سال گذشته هنوز عملی نشده است.

گزارش اخیر، گوشه‌ای از تخلفات احمدی نژاد است. تا میانه سال ۱۳۹۳ ارجاع ۲۴ تخلف قانونی احمدی نژاد به دستگاه قضایی تایید شد اما دریغ از یک مورد رسیدگی.

تنها در یک فقره از تخلفات که در میان بقیه گم و هیچگاه رسیدگی نشد، درباره مصادره دو میلیارد دلار اموال ایران توسط دولت آمریکا بود که به گفته حقوقدانان بین‌المللی می توان به جرات گفت این کار عمدی بوده است.

فهرست تخلفات مالی شخص محمود احمدی‌نژاد و اطرافیانش چنان بلندبالاست و ارقامش چنان نجومی که به نظر می‌رسد قوه قضاییه و نظام ترجیح دادند شتر دیدی ندیدی کنند.

۲- هفته گذشته حمید بقایی معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم پس از ۱۸ روز بازداشت با قید وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

طرفداران دولت بهار یا همان جریان انحرافی از او مانند یک مبارز سیاسی استقبال کردند. او در میان هوادارانش، احمدی‌نژاد و مشایی، اژه‌ای را دروغگو خطاب کرد و با صدای بلند گفت که نان حرام قوه قضاییه را نخورده است.

بقایی به همین جملات بسنده نکرد و آرزو یا بشارت سرنگونی را در آینده نزدیک را داد. او از واژگانی استفاده کرد که معمولا توسط منافقین و سلطنت‌طلبان به کار می‌رود.

فیلم سخنان بقایی و دست و سوت هوادارانش و سر بوسی مشایی و فدا کردن بچه‌های احمدی‌نژاد برای بقایی در همه شبکه‌های اجتماعی چرخید.

آنان تصویر اپوزیسیونی که تازه در اول راه هستند را از خود به نمایش گذاشتند.

۳- میراث چندین ساله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی کمتر از یک سال پس از فوتش به دست کسانی افتاد که خط فکری‌شان آیت‌الله را خانه‌نشین کرد و فرهاد رهبر یار دیروز محمود احمدی‌نژاد بر مسند ریاست آن نشست.

حجت‌الاسلام ناطق نوری از سمت خود در این دانشگاه کناره‌گیری کرد و سیدحسن خمینی اعلام کرد مسوولیتی در دانشگاه آزاد ندارد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی همان شب در توییتر هشتگ زدند که «خدا دانشگاه آزاد را آزاد کند»

نقل و انتقالات در دانشگاه آزاد چند روز پس از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد و همان موقع نیز انتقاداتی را به دنبال داشت. آیت‌الله خامنه‌ای به طور رسمی خلاف قانون عمل کرده و ولایتی را در این دانشگاه به مسند قدرت رساند.

ریاست رهبر بر دانشگاه و کناره‌گیری ناطق نوری و سیدحسن خمینی و سکوت رهبری تنها یک فکر را به اذهان رساند و آن اینکه یک بار دیگر آیت‌الله خامنه‌ای جناح راست سنتی را به جریان انحرافی و پاپداری‌چی‌ها فروخت و این بار نیز از این داد و ستد زیان طرفی‌ نبست.

۴- روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری ۲۴ میلیونی است. شعارهای منتخب ملت در زمان ریاست جمهوری معلوم بود و رای ۲۴ میلیونی به آن پیام روشن ملت به حاکمیت بود.

تنفیذ در زمانی که از قبل مشخص شده بود برگزار نشد و عقب افتاد تا ۱۲ مرداد ۹۶.

دوربین‌ رسانه‌ها روی حاضران در مراسم می‌چرخد و عکس‌ها در کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شود.

غیر منتظره‌ترین حضور در تنفیذ، مربوط به محمود احمدی نژاد است.

همان فردی که وقتی حمید بقایی در شب آزادی‌اش از سرنگونی می‌گوید در جمع اطرافیان اوست.

افکار عمومی پس از شنیدن گزارش نه چندان کامل دادستان دیوان محاسبات از وضعیت تخلفات مالی و فساد محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش، بر این باور بودند، حالا که امیدی به بازگشت ارقام نجومی به خزانه دولت نیست دست کم مجازات حبس مجازات فردی شود که به طور مستقیم از جیب مردم و بیت‌المال مال به یغما برده است.

رییس دولت دهم که در مراسم تنفیذ قبلی حضور داشت اما آن را قرائت نکرد تا نارضایتی‌اش را از انتخاب حسن روحانی نشان دهد، یک بار کنار ابراهیم رییسی بازنده انتخابات دیده شد و در تصویر بعدی در کنار سیدحسن خمینی.

۵- سوالی که مدتهاست افکار عمومی را به خود مشغول کرده این است، نظام تا کجا می‌خواهد با فرزند ناخلف خود محمود احمدی‌نژاد مماشات کند.

او که طبق گزارش‌های ارکان همین نظام تخلفات متعدد مالی در دولت خود داشته، کسی که در گزارش‌های بین‌المللی وقتی اسناد گسترده از پولشویی رهبران جهان افشا شد نام احمدی‌نژاد در پرونده «اسناد پاناما» در بین متخلفان بود، کسی که همین هفته پیش در نقش اپوزیسیون ظاهر شد، کسی که بارها و بارها مقابل دستور صریح رهبری ایستاد و راه خود رفت مانند نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، کسی که هزینه‌های مالی و حیثیتی در جریان اعتراضات ۸۸ برای نظام به بار آورد که نظام هنوز سینه خیز در حال طی مسیر است و.....

او چه دارد یا بهتر باید گفت چه می‌داند که رهبری تا اینجا با او مماشات کرده و نظام را نیز را با خود همراه می‌کند. تا آنجا که او را در مراسم تنفیذ می نشاند تا نشان دهد مشکلی نیست اما هست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
کلمه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.