رفتن به محتوای اصلی

پرزیدنت ترامپ: اگر کره شمالی تهدید کند با «آتش و خشم» آمریکا روبرو خواهد شد
آتش و خشمی آنچنان که جهان هرگز شاهد آن نبود
09.08.2017 - 10:40
تفسیر از:
اقبال اقبالی

صدای امریکا گزارش داد:

به دنبال انتشار گزارشی‌هایی از ساخت موفقیت‌آمیز کلاهک هسته‌ای مینیاتوری در کره شمالی برای نصب بر روی موشک‌های تولید آن کشور، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به پیونگ یانگ هشدار داد اگر آمریکا را تهدید کند، با «آتش و خشم» روبرو خواهد شد.

پیشتر در روز سه شنبه برخی رسانه‌ها از قول گزارش سالانه وزارت دفاع ژاپن و روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش دادند که پیونگ یانگ احتمالا موفق به طراحی و ساخت یک کلاهک هسته‌ای کوچک شده است که قابلیت نصب بر روی موشک‌های فعلی آن کشور را دارد.

واشنگتن پست گفته است طبق ارزیابی های مقام های اطلاعاتی آمریکا، یک دهه پس از نخستین آزمایش انفجار هسته ای کره شمالی، پیونگ یانگ تسلیحات هسته ای را ساخته که می توانند بر روی موشک های بالیستیک تولید آن کشور، از جمله موشک های قاره پیما، سوار شوند.

پرزیدنت ترامپ که در تعطیلات به سر می برد، ساعاتی بعد در واکنش به خبرنگاران حاضر در مجموعه گلف خود در نیوجرسی گفت، «بهتر آن است که کره شمالی ایالات متحده را تهدید نکند. آنها با آتش و خشمی روبرو خواهد شد، آنچنان که جهان هرگز شاهد آن نبوده است.»

به دنبال آزمایش موشکی بالیستیک هفته پیش در کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه قطعنامه تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ، به اتفاق آرا و بدون رای منفی روسیه و چین، تصویب کرد که با واکنش کره شمالی روبرو شد.

پیونگ یانگ روز دوشنبه در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی آن کشور منتشر کرد، قطعنامه سازمان ملل را «تجاوز خشونت‌بار به حاکمیت» خود خواند که به گفته آن کشور واشنگتن با هدف انزوای آن کشور پشت آن بوده و اعلام کرد برنامه تسلیحاتی هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.