رفتن به محتوای اصلی

تمام اعضای کمیته هنری کاخ سفید خواستار استعفای ترامپ شدند
19.08.2017 - 10:28

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از روزنامه نیویوک تایمز، همه 16 عضو «کمیته هنر و علوم انسانی ریاست جمهوری» کاخ سفید روز جمعه (به وقت واشنگتن) در اعتراض به حمایت دونالد ترامپ از گروه های نژاد پرست استعفا کردند.
اعضای این کمیته که از هنرمندان، نویسندگان و معماران بودند، در نامه ای ضمن انتقاد از 'ادبیات منفور' ترامپ، حمایت وی از 'گروه های نفرت و ترور' را شایسته 'شدیدترین سرزنش ها و محکومیت ها' توصیف کردند.
این کمیته که در سال 1982 از سوی رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا تشکیل شده بود، وظیفه ارائه مشاوره به رئیس جمهوری در امور فرهنگی را برعهده داشت.
اعضای این کمیته در نامه خود خطاب به ترامپ نوشتند: گفته ها و اقدامات شما ما را از آزادی هایی که برایمان تضمین شده بود، دور کرده است.
نویسندگان این نامه همچنین از رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کردند که ارزش های او ارزش های آمریکا نیست و او باید بهتر از این باشد.
اعضای کمیته هنری کاخ سفید به انتقاد بسنده نکرده و در پایان از ترامپ خواستند از مقام خود استعفا کند.
استعفای دسته جمعی اعضای این کمیته در حالی است که سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: ترامپ به هر حال قصد انحلال این کمیته را داشته، و افزود :شکل کنونی فعالیت این کمیته روشی غیرمسئولانه برای خرج کردن دلارهای آمریکاییان است.
اعضای فعلی کمیته هنری کاخ سفید از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا منصوب و توسط ترامپ ابقا شده بودند.
به گزارش ایرنا، اشاره این نامه به موضع گیری ترامپ در قبال خشونت هایی است که در پی تظاهرات گروه های نژادپرست در شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا روی داد و طی آن یک نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص این حوادث دو طرف را مقصر اعلام کرد و رسانه و شخصیت های مختلف اظهارات او را حمایت از گروه های نژادپرست تفسیر کردند.
این اولین درخواست خروج ترامپ از کاخ سفید نیست و تاکنون افراد مختلفی از وی خواسته اند از مقام ریاست جمهوری کناره گیری کند.
روز سه شنبه خانم گوِن مور عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جمهوریخواهان خواست برای بازگرداندن 'شأن آمریکا که با حضور ترامپ در کاخ سفید به یغما رفته' تلاش کنند که او را از این مقام خلع کرده و آمریکا را از آنچه وی 'دوره ای تاریک از تاریخ' آن خواند برهانند.
همچنین «مکسین واترز»، «برد شرمن» و «ال گرین» سه نماینده دمکرات دیگر نیز پیشتر خواستار استیضاح و برکناری وی شده بودند.
افزون بر این، روز سه شنبه هشتگ ImpeachTrump (ترامپ را استیضاح کنید) که بیش از 60 هزار بار از سوی کاربران در مخالفت با اظهارات ترامپ درخصوص این حادثه توئیت شده بود، ترند برتر جهانی توئیتر شد.
12 نفر از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیشتر در نامه ای ضمن ابراز نگرانی از 'رشد تروریسم داخلی' در این کشور و با انتقاد از کوتاهی ترامپ در محکومیت نژادپرستان، خواستار بررسی این موضوع در کنگره شدند.
واکنش ها به رئیس جمهوری آمریکا تنها به سخن محدود نشد و سه تن از مدیران عامل بزرگترین شرکت های تجاری آمریکا که عضو شورای صنعتی ترامپ بودند از این شورا استعفا کردند. این شورا متشکل از مجموعه ای از مدیران اجرایی ارشدی است که در بخش صنعتی به ترامپ مشاوره می دهند.
«برایان کرازنیچ»، «کنت فریزر» و «کوین پلانک» مدیران عامل شرکت اینتل بزرگ ترین شرکت تجهیزات رایانه ای آمریکا، شرکت بزرگ داروسازی «مرک» و شرکت تولیدی پوشاک ورزشی «آرمور» با انتقاد از نوع واکنش ترامپ به این حادثه از شورای تجاری منتسب به وی خارج شدند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
ایرنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.