رفتن به محتوای اصلی

بسیج صدها هزار سرباز در ونزوئلا برای انجام رزمایش بزرگ
27.08.2017 - 13:51

برگزاری رزمایشی دو روزه در ونزوئلا با حضور صدها هزار سرباز؛ این پاسخ ونزوئلا به ایالات متحده آمریکاست. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حدود دو هفته پیش با توجه به بالا گرفتن بحران ونزوئلا از امکان توسل به گزینه‌‌ای نظامی برای حل بحران سخن گفته بود.
نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا و دولت او حال دست به بسیج صده‌ها هزار سرباز زده اند تا قدرت خود در مقابل تهدیدات آمریکا را نشان دهد. مادورو خبر انجام چنین رزمایش گسترده‌ای را روز شنبه (۲۶ اوت/ ۴ شهریور) از طریق انتشار پیامی در شبکه توئیتر اعلام کرده بود.
مادورو تصریح کرد که این رزمایش در راه "دفاع از خاک و تمامیت ارضی ونزوئلا" صورت می‌گیرد. ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا نیز گفت که این رزمایش علیه "تهاجم‌های امپرسیالیستی" برگزار می‌شود.
در این رزمایش دو روزه که شنبه آغاز شده، ۲۰۰ هزار سرباز ارتش ونزوئلا و همچنین ۷۰۰ هزار سرباز ذخیره و عضو واحدهای غیرنظامی شرکت می‌کنند. به گزارش رسانه‌های خبری در این رزمایش همچنین از تانک و هواپیماهای جنگنده استفاده خواهد شد.
رزمایش گسترده در ونزوئلا در حالی صورت می‌گیرد که مقامات بلندپایه ایالات متحده در پی اظهارات ترامپ دست به تعدیل سخنان او زده و خاطرنشان کرده بودند که برنامه‌های مشخصی در ارتباط با مداخله نظامی در ونزوئلا در دست نیست.
برنامه‌های غیرنظامی آمریکا برای برخورد با ونزوئلا اما جریان دارند. روز جمعه گذشته (۲۵ اوت) کاخ سفید وضع تحریم‌های مالی علیه ونزوئلا را اعلام کرد؛ اقدامی که می‌تواند به این کشور ضربه‌ای سنگین بزند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

وحید فرخنده خوی فرد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.