رفتن به محتوای اصلی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: اگر به ایران حمله کنند، زمینی نخواهد بود
02.09.2017 - 13:43

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شنبه، ۱۱ شهریورماه به کارکنان قرارگاه پدافند هوایی گفت که «شما جزو مهم‌ترین مرزداران کشور هستید.»

باقری توضیح داد که مرزهای هوایی ایران اکنون اهمیت بسیار زیادی دارد و رهبری ایران نیز پدافند هوایی و سرمایه‌گذاری بیشتر در آن را اولویت می‌داند.

باقری دشمنان خارجی ایران را «استکبار جهانی» خواند و گفت: «خدا را شکر می‌کنیم در جهانی که بی‌خردان در راس استکبار جهانی هستند جرأت تهاجم به جمهوری اسلامی را پیدا نمی‌کنند.»

اما در ادامه هشدار داد که «اگر درصد پایینی احتمال بدهیم که آنها  به ما تجاوز کنند، این تجاوز زمینی نخواهد بود زیرا در صورت تجاوز زمینی با رزمندگان سلحشوری مواجه می‌شوند که یکی از آنها همین شهید حججی است.»

محسن حججی یکی از پاسداران ایرانی «مدافع حرم»، حاضر در جنگ سوریه بود که به دست اعضای گروه «دولت اسلامی» کشته شد. مسئولان حکومتی ایران حججی را نماد نسل جدید وفادار به «انقلاب اسلامی» توصیف کرده‌اند.

پس از رسیدن دونالد ترامپ به کاخ سفید، توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به خطر افتاده است. ترامپ «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را معامله‌ای بسیار بد خوانده‌است. رسانه‌های آمریکایی نیز از تلاش او برای نشان‌دادن نقض برجام توسط ایران و در نتیجه بر هم زدن برجام گزارش داده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز که ایران را مهم‌ترین دشمن این کشور تلقی می‌کند، در هفته‌های اخیر رایزنی‌های بین‌المللی خود برای افزایش فشارها بر ایران را افزایش داده است.

ایران در ماه‌های اخیر بر سر برنامه موشکی خود با آمریکا و متحدانش به مشکل برخورده است.

فرانسه، بریتانیا و آلمان در کنار آمریکا از ایران خواسته‌اند تا توسعه برنامه موشکی بالستیک خود را متوقف کند. تهران اما این برنامه را «دفاعی» خوانده و گفته از آن دست نمی‌کشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو زمانه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.