رفتن به محتوای اصلی

وب سایت‌های ورزشگاه آزادی و فدراسیون فوتبال سوریه هک شد
08.09.2017 - 14:13

هکرهای ناشناس که خود را«allahkaranskati» معرفی کرده اند، با قرار دادن تصویری از زنان سوری حاضر در ورزشگاه بر روی صفحه اصلی وب‌ سایت ورزشگاه آزادی نسبت به جلوگیری از ورود زنان ایرانی اعتراض کردند.

در بالای تصویر منتشر شده توسط هکرها در وب‌ سایت ورزشگاه نوشته شده است:«ننگتان باد برادران. همین و بس!» همچنین در زیر این تصویر هشتگ اجازه دهید زنان به ورزشگاه‌هایشان وارد شوند درج شده است.

بر اساس گزارش ایسنا، مسئولان ورزشگاه آزادی این حادثه را بعنوان مختل شدن وب‌ سایت برای مدتی کوتاه اعلام و از هک شدن آن اظهار بی اطلاعی کردند.

سامانه بلیط فروشی برای بازی ایران و سوریه که یک هفته پیش از این دیدار فعال شده بود، امکان خرید بلیط توسط زنان را نیز فراهم کرده بود. گرچه تعداد زیادی از خانم‌ها موفق به خرید بلیط شده بودند اما یکی از مسئولان لیگ اعلام کرده بود که «بانوان هم می توانند مانند آقایان از سامانه، بلیط دیدار ایران و سوریه را تهیه کنند اما این امر سبب حضور آنها در ورزشگاه نمیشود.»

در نهایت چهاردهم شهریور، روز بازی میان دو تیم ایران و سوریه و برغم اجازه ورود به زنان سوری، زنان ایرانی از ورود به ورزشگاه منع شدند.

در حالی که دو نماینده زن مجلس ایران با هماهنگی کمیته زنان، ورزش، جوانان و خانواده مجلس با حضور در ورزشگاه موفق به تماشای این بازی شدند، اما پروانه سلحشوری نماینده فراکسیون اصلاح طلب مجلس حضور خود در ورزشگاه را منوط به اجازه حضور برای تمام زنان ایرانی دانست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خانم سلحشوری گفت: «آن‌ چنان که پیش از این نیز در جریان بازی‌های تیم ملی والیبال و موارد مشابه دیگر اعلام کرده بودم تا زمانی که همه زنان ایرانی امکان حضور در ورزشگاه‌ها را داشته باشند، در ورزشگاه حاضر نخواهم شد. دیروز هم از حضور در ورزشگاه آزادی خودداری کردم.»

وی افزود: «تا زمانی که زنان و دختران دیگر نتوانند آزادانه تیم ملی کشورمان را تشویق کنند، من به‌ عنوان نماینده مردم نمی‌توانم به ورزشگاه بروم» پروانه سلحشوری همچنین اجازه حضور به زنان سوری و ممانعت از ورود زنان ایرانی به ورزشگاه را رفتاری تبعیض آمیز خواند.

انتشار تصاویر زنان سوری حاضر در ورزشگاه آزادی اعتراض‌ شمار زیادی از سوی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی را بدنبال داشته است.

هکرها به سراغ وب سایت فدراسیون فوتبال سوریه رفتند

چند ساعتی پس از رسانه‌ای شدن هک شدن وب‌ سایت ورزشگاه آزادی خبر هک شدن وب‌ سایت فدراسیون فوتبال سوریه در شبکه های اجتماعی خبرساز شد.

هکرهایی که با انتشار کلیپی، وب سایت سوری را هک کرده‌اند نوشته اند که به خاطر توهین بازیکنان فوتبال سوریه دست به این کار زده اند. هکرها افزوده‌اند «ما هرگونه بی‌احترامی به ایران را بی‌پاسخ نمیگذاریم.»

گزارش رسانه‌های ایران نیز حاکی است که بازیکنان سوریه در رختکن به تیم ایرانی «توهین» کرده اند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
یورو نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.