رفتن به محتوای اصلی

پیشنهاد «جان بولتون» لابی گر مجاهدین به ترامپ برای راه‌اندازی جنگ داخلی در ایران
08.09.2017 - 14:15

این روزنامه نوشته است: «بولتون با توجه به عدم دسترسی‌اش به رئیس‌جمهور، تلاش کرد توصیه‌هایش را به رسانه‌ها ارائه کند، به این امید که بتواند توجه ترامپ را جلب کند. توصیه‌اش چیست؟ اینکه آمریکا مخفیانه با کشورهای ‹متحد› خودش برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی و راه‌اندازی جنگ داخلی در ایران توطئه‌چینی کند. و بعد، تمامی اراضی ایران از طریق نائبان تروریستی و کشورهای فروپاشیده کنترل شوند، از صدور ویزا برای تمام ایرانی‌ها خودداری شود و در نهایت دولت ایران موظف به پرداخت غرامت بابت حوادث 11 سپتامبر شود.»

هافینگتون‌پست اضافه کرده بولتون در این طرح همچنین آمریکا را به راه‌اندازی خونریزی بر اساس تفرقه‌های قومی-فرقه‌ای، همانند سوریه ترغیب کرده است. وی، به علاوه، از دولت آمریکا خواسته «صدور ویزا برای تمامی ایرانی‌ها از جمله پژوهشگران، دانشجویان، ورزشکاران و برای سایر انواع تبادلات» را متوقف کند.

 

بولتون، به علاوه در بخش دیگری از طرح چهاربندی خود، خواستار موظف کردن ایران به پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر 2001 شده است.

روزنامه آمریکایی نوشته است: «درک اینکه چرا بولتون تا این اندازه تشنه جنگ است، دشوار است. به هر حال، ایران علی‌رغم پیش‌بینی‌های محافظه‌کاران تندرو به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده است.»

اشاره روزنامه هافینگتون‌پست به طرحی است که جان بولتون هفته گذشته برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، به دونالد ترامپ ارائه کرد. مواردی که در بالا ذکر شده‌اند، بخشی از پیشنهادات بولتون، به عنوان راهکارهای جایگزین برجام هستند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
مجله هفته

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.