رفتن به محتوای اصلی

مقام ارشد عربستان: ایران و حزب الله منبع تروریسم در جهان هستند
11.09.2017 - 12:55

بدنبال تداوم حمایت های رژیم ایران از جریانات شیعۀ منطقه و به ویژه گروه تروریستی حزب الله لبنان، ثامرالسبهان وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خلیج فارس، در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران و فرزند بزرگش، حزب شیطان، منبع تروریسم و بنیادگرایی در جهان هستند».

وی همچنین با نام بردن از گروه تروریستی حزب الله لبنان به عنوان «حزب شیطان» و با اشاره به همکاری آنها با جمهوری اسلامی، تاکید داشت: «جهان باید آنگونه که با داعش برخورد می ‌کند، با منابع آن نیز بجنگد. چراکه ملت‌ های ما به صلح و امنیت نیاز دارند».

بنابر گزارش العربیه، السبهان در ادامه آورده است: «نتایج جنایات غیرانسانی که حزب شیطان علیه امت ما انجام می‌ دهد، حتما متوجه لبنان هم خواهد شد و ضروری است که لبنانی‌ ها بین حمایت و یا مخالفت با حزب ‌الله، یکی را انتخاب کنند».

گفتنی است که این وزیر سعودی در 4 سپتامبر 2017 نیز گفته بود که «لبنان متحمل نتایج اقدامات حزب ‌الله می‌ شود».

در همین راستا، عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد نیز پیشتر، طی شرکت در جلسه شورای امنیت درخصوص خاورمیانه، با اشاره به حمایت های دولت ایران از گروه های تروریستی و به طور اخص حزب الله لبنان و فعالیت های مخربِ این کشور، اعلام داشت: «ایران گروه‌ های شبه ‌نظامی فرقه‌ ای را حمایت کرده و تلاش می ‌کند تا نسخه‌ ای از گروه تروریستی حزب ‌الله را در هر مکانی ایجاد کند».

لازم به ذکر است که حسن نصرالله رهبر گروه تروریستی حزب الله لبنان هم ضمن تاکید بر دوستی و همکاری خود با جمهوری اسلامی، اذعان داشته بود که «این تشکل همه نیازهای خود را از خوراک و پوشاک تا موشک و راکت، به طور مستقیم از جمهوری اسلامی دریافت می‌ کند و بودجه حزب ‌الله از ایران می ‌رسد و هیچ طرفی با این موضوع ارتباطی ندارد».

او همچنین با تاکید بر دشمنی خود با اسرائیل، افزود: «پول از ایران می‌ رسد، مانند موشک ‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می ‌کنیم که از دولت ایران به خاطر حمایت های بی ‌دریغ از ما در سال‌ های گذشته متشکریم».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.