رفتن به محتوای اصلی

شکایت مدیران فوتبال سوریه،نتیجه بی احترامی به دختران و مردم از سوی دولت است!
11.09.2017 - 19:15

جمله تاریخی محمد مایلی کهن را شاید بسیاری از علاقه مندان ورزش در ذهن بخاطر داشته باشند،زمانی که در مورد رابطه اش با علی پروین سوال کردند با صراحت اعلام کرد دوستی ما دونفر به مثال جاده یک طرفه است و درادامه لبخندی معنادار جمله اش را به پایان رساند!
دقیقا و نمونه رابطه بین دو کشور ایران و سوریه در این چند سال مصداق همان تشبیه مایلی کهن است.
دولت و صاحبان قدرت از خزانه دولت و سرمایه ایران سالانه تریلیون دلار از پول و نفت گرفته تا خوراک و حتی انسان هایی برای قربانی خودخواهی های قدرت طلبانه اسد در سوریه هدیه می شود .و از سوی دیگر شنیده ها و مستندات حکایت از آن دارد که هزینه اقامت تیم ملی سوریه در سفر به ایران و پاداش نیز از طرف دولت ایران پرداخت شده است !دست آخر بجای تشکر و قدرشناسی مسئولین فدراسیون فوتبال سوریه با طرح شکایتی با این مضمون که زنان و دختران سوری در روز بازی با ایران در ورزشگاه از جانب مسئولین ایرانی تحت فشار قرار گرفته اند! خواستار برخود کنفدراسیون فوتبال آسیا با ایران و تعیین خسارت برای این پرونده شده اند؟!
واقعا وقاهت تا چه حد و اندازه باید باشد؟و این رفتار بی شرمانه و از سر نا سپاسی را کجای دلمان قرار دهیم!چگونه با در نظر گرفتن این حجم زیاد محبت که به سوری ها گذاشته شده است کنار بیاییم؟
زنان و دختران مهجور وطن سالهاست در حسرت ورود به استادیوم و امکان ورزشی بسر می برند، وعده های پوچ و سرخرمن مقامات وزرات ورزش و مدیران فدراسیون فوتبال که از ماهها پیش قول حضور ایشان در استادیوم در بازی تشریفاتی سوریه به سر ثمر ننشست ،دخترانمان پشت درب ها حسرت به دل ماندند.از آن سو زنان سوری بدون اینکه اسلام به خطر بی افتد و حرمت ها ازبین برود با سرهای بدون روسری و پوشش روی سکو ها حضور یافته ،رقص کنان و شادمان به تشویق بازیکنان سوری پرداختند!بدون اندکی غم و اندوهی که مقامات ایرانی به آن دائما اشاره می کنند و ملت ایران را بیهوده مجبور به تلقین این موضوع وا می دارند.
حال که حدود کمتر ده روز از این خوش خدمتی و عرض ارادت های مقامات فوتبالی به کاروان سوریه نمی گذرد،خبر شکایت مدیران فوتبال سوریه که دست نشانده همان بشار اسد می باشند و بی تردید با نظر و دستور مستقیم ایشان طرح و به کوالالامپور رسیده است .
خبر این شکایت مطمئنا به صمع و نظر روحانیون و افراد افراطی و رادیکال منتسب به دولت رسیده است ،حال چه پاسخی برای مردم خود ایران دارید؟تا چه زمانی می خواهید سنگ کشور و مردمی را به سینه بکوبید که اندک ارزشی برایمان قائل نیستند!
زنان سوری که بدون هیچ فشاری با هر پوششی که خواستند به ورزشگاه وارد شدند،بدون هیچ مشکلی به رقص و آواز پرداختند و دست آخر با طیب خاطر و احترام بی نظیر از استادیوم خارج شدند!کجای این پذیرایی نقص داشت که مانند اسبی چموش لگد شکایت پرتاپ نمودید!
آیا بهتر نیست مقامات ایران تحدید نظری دوباره و چند باره در این گونه خوش خدمتی های یک طرفه و بی جیره و مواجب داشته باشند،و ارزش اصلی و احترام بزرگ را به مردم و ملت ایران گذاشته و ارج و منذلت ایرانی ها را حفظ کند؟تا هیچ کشور و مقامی به خود اجازه ندهند اینگونه مردم و کشور ایران را در مجامع بین المللی به سخره بگیرند !!
تندروهای افراطی دینی و امثال امپراطور هلدینگ رضوی نیز بجای تجمعات اعتراضی به حمایت سوری ها و غیر ،و ایجاد فتوا و قوانین دست و پاگیر برای مردم ایران !تلاش و همت خود را در جهت رفاه و سربلندی و همچنین بسترسازی برای جو شور و نشاط در بین اقشار مختلف ایران بکار ببندند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

وحید فرخنده خوی فرد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.