رفتن به محتوای اصلی

از دادخواهی کارگران آذرآب و هپکوی اراک پشتیبانی کنیم
پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون رویدادهای اراک
22.09.2017 - 13:50

 

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون حمله وحشیانه نیروهای گارد ویژه به کارگران آذر آب و هپکو - ننگ بر ستمگران، ننگ بر سرکوبگران
بنا بر اخبار منتشره، دیروز کارگران آذر آب در پی بستن جاده اراک – تهران و کارگران هپکو بدنبال تجمع در محل پل بختیاری، مورد تهاجم وحشیانه نیروهای گارد ویژه قرار گرفته و تعداد قابل توجهی از آنان بشدت مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
امروز نیز این نیروها، پیشاپیش این دو کارخانه را مورد محاصره قرار داده و در محل کارخانه بار دیگر کارگران آذر آب را مورد هجوم قرار دادند.
گسیل سنگین و گسترده نیروهای گارد ویژه با انواع تجهیزات مدرن سرکوب بر سر نزدیک به سه هزار کارگر این دو کارخانه در شرایطی صورت میگیرد که این کارگران ماههاست بدلیل عدم دریافت دستمزدهایشان با فقر و گرسنگی حادی دست به گریبانند و در آستانه سال تحصیلی جدید قادر به تهیه حداقل ناچیزی از امکانات لازم برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه نیستند.
صف آرائی صدها نیروی گارد ویژه ی تا بن دندان مسلح در برابر کارگران آذر آب و هپکو، اعلام جنگی آشکار و نهائی از سوی کسانی به طبقه کارگر ایران است که با ژست مستضعف پناهی و بوسه بر بازوان کارگران در انقلاب 57 قدرت را بدست گرفتند و امروز پس از گذشت نزدیک به چهل سال از آن مقطع تاریخی، ضربات باتوم بر سر کارگران گرسنه ای فرود میاورند که چیزی جز دریافت دسترنج چندین ماهه خود را مطالبه ندارند.
کارگران و مردم زحمتکش اراک
عدم پرداخت ماهها دسترنج نزدیک به سه هزار کارگر آذر آب و هپکو و پاسخ به آنان با گارد ویژه و گاز اشک آور و ضربات باتوم، چیزی نیست که محدود به این کارگران باشد. این وضعیت امروز مشمول میلیونها کارگر در سراسر کشور و اکثریت بالائی از کارگران صنایع سبک و سنگین در شهر صنعتی اراک است و این فقط نیروی متحد ماست که میتواند مانعی بزرگ در برابر سرکوب حق خواهی ما کارگران ایجاد و ستمگران و دزدان و غارتگران را وادار به عقب نشینی در برابر خواستهای ما بنماید.
همانقدر که فریاد حق خواهی کارگران آذر آب و هپکو، فریاد حق خواهی همه ما کارگران در شهر اراک و در سرتاسر کشور است، سرکوب و یورش وحشیانه به آنان نیز، تعرض و حمله به همه ما کارگران در شهر اراک و در سراسر کشور است.
به اعتراض کارگران آذر آب و هپکو بپیوندیم، به هر طریق ممکن آنان را مورد حمایت متحدانه خود قرار دهیم و با نیروی متحدمان خواهان تحقق فوری خواستهای آنها و محاکمه فوری کسانی بشویم که طی دیروز و امروز کارگران آذر آب و هپکو را مورد حملات وحشیانه خود قرار دادند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 29 شهریور ماه 1396

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.