رفتن به محتوای اصلی

مجموعه ى كلى زيباكلام و خطر سقوط آن
23.09.2017 - 18:01

صادق زيباكلام مى گويد : " هيچ ملتى را نمى توان با زور، وادار به پذيرش يك مجموعه ى كلى به نام كشور كرد... مردم اقليم كردستان عراق هم بايد اين حق را داشته باشند و اين قاعده ى كلى براى آنها هم به رسميت شناخته شود. هیچ ملتی را نمی­توان با زور وادار به پذیرش یک مجموعه کلی به نام کشور کرد."
با صادق زيباكلام در اين مورد موافقم و فقط از امثال آنها بايد سئوال كرد پس چرا اينهمه زور مى زنيد؟ اگر قبول داريد كه ملت ها را نمى توان به زور وادار به پذيرش ايرانيّت كرد چرا اينهمه براى نگهداشتن آنها از زور و سركوب استفاده مى كنيد؟ صادق زيباكلام اعتراف مى كند كه كردها ملت هستند پس چرا رفراندوم را براى كردهاى داخل ايران مجاز نمى داند؟ او مى بيند كه نيمه اى از آزربايجان مستقل و يك كشور است پس چرا براى ملت آزربايجان جنوبى اين پذيرش را روا نمى دارد؟
ما از آغاز با اين " مجموعه ى كلى " شما كه اسمش را ايران نام نهاده ايد مخالفيم و خواهان حق تعيين سرنوشت خويشتنيم، پس چرا در مورد ما كه به لحاظ تاريخى بيشتر و پيشتر از كردها مستحق كشورشدگى هستيم اينهمه لجاجت مى كنيد؟ برگزارى رفراندوم و مستقل شدن براى ملت آزربايجان هم يك رؤيا و آرزو است پس چرا در اين مورد اينهمه دشمنى مى كنيد؟ در اينگونه موارد است كه ذات اصلى امثال شما بيرون مى ريزد، بله ، ملت آزربايجان دشمن شما هستند و شما در لغتنامه ى سياسى و فرهنگى خويش ما و زبان و مليت ما را دشمن خود مى دانيد، و براى مقابله و سركوب ما هر كارى كه از دستتان بر مى آيد دريغ نمى كنيد.
ما هم مى دانيم كه دولت و جغرافيايى به نام عراق در صورت استقلال كردستان، ساقط خواهد شد و اين سقط شدگى عراق براى شما شكل سقوط ايرانيّت را ترسيم مى كند. " مجموعه ى كلى " شما كه ما آن را ممالك محروسه مى ناميم و شما آن را ايران مى دانيد اجازه ى دخالت در سرنوشت ملت آزربايجان را ندارد و امثال شما هم بهتر است دست از لجاجت و دشمنى برداريد و همچنانكه كه كردستان عراق را با دلايل و استناد، مستحق كشورشدگى مى دانيد دلايل ما را هم انكار نكنيد. البته نيازى به انكار و تاييد شما نيست اما اين تزوير و دورويى شما در قبول كردن يك ملت محروسه و رد محروسه اى بودن ملتى ديگر ما را بر آن مى دارد كه جوابيه اى بر دورويى مجموعه ى كلى شما بنگاريم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.