رفتن به محتوای اصلی

گزارشِ منابع منطقه ای از حمله هوایی اسرائیل به اهداف متعلق به حزب الله در سوریه
24.09.2017 - 14:21

به گزارش بی بی سی به نقل از تلویزیون لبنانی المیادین، روز جمعه ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) دو موشک به نقاطی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق اصابت کرده و احتمال می‌رود که هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل از محلی خارج از حریم هوایی سوریه این نقاط را هدف قرار داده باشند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی نظامی اسرائیل از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کرده و گفته است که ارتش این کشور در مورد عملیاتی از این دست گزارشی منتشر نمی‌کند.

اما رادیو فردا به نقل از رسانه‌های اسرائیل گزارش حمله منتسب به این کشور را به طور مشروح بازتاب داده و آن را چهارمین حمله از این نوع به سوریه در سال ۲۰۱۷ توصیف کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وبسایت روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز نوشته است، حمله منتسب به اسرائیل علیه هدف‌های وابسته به حزب الله در سوریه بوده است.

به نوشته جروزالم پست و نیز معاریو، انبارهایی که سلاح انتقال یافته از ایران در آن قرار بود برای حزب‌الله در لبنان ارسال شود، هدف حمله هوایی قرار گرفت.

جروزالم پست افزوده است که اسرائیل در هفته‌های اخیر با این انگیزه که مانع از تقویت نظامی ایران و جای پای این کشور و حزب‌الله به نزدیکی مرزهای سوریه با اسرائیل شود، حمله به سوریه را افزایش داده است.

در این میان شبکه المیادین محل هدف قرار گرفته در حمله بامداد جمعه را انبارهای مراصلون توصیف کرده است.

وبسایت «سوریه اکنون»، حامی حکومت بشار اسد، نوشت با وجود انفجار ناشی از «موشک‌های دشمن»، پروازهای عادی از فرودگاه بین‌المللی دمشق که در نزدیکی هدف قرار دارد، به سوی نقاط جهان از این مبدأ «به طور عادی» ادامه دارد.

همزمان گروهی که خود را “گارد ملی برای دفاع از سرزمین پدری” می‌خواند در فیسبوک خود نوشته است که «منطقه‌ای در نزدیک فرودگاه دمشق هدف حمله موشکی دشمن قرار گرفته است» و گفته می‌شود این گروه با منابع نظامی سوریه ارتباط دارد.

گفتنی است، اسرائیل در جریان جنگ داخلی سوریه عمدتا موضعی بیطرفانه داشته، اما در مواردی به هدف‌هایی در داخل خاک سوریه حمله هوایی کرده که یا به حریم مرزی اسرائیل نزدیک شده بودند یا معمولا انبارهای اسلحه و مهمات یا کاروان‌های حامل تسلیحات ایران برای گروه حزب‌الله لبنان بوده است.

بعنوان مثال، دو هفته پیش دفاع ضد هوایی اسرائیل یک پهپاد ساخت ایران و متعلق به حزب الله لبنان را در آسمان منطقه غیرنظامی حائل بین اسرائیل و سوریه در بلندی‌های جولان هدف قرار داد و سرنگون کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.