رفتن به محتوای اصلی

مراسم حزب دمکرات کردستان ایران در حمایت از همه‌پرسی کردستان عراق
25.09.2017 - 23:15

حزب دمکرات کردستان ایران هم به همراه ملیت کرد ایرانی از برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق حمایت کرده و ان را در راستای تثبیت حقوق مردم کرد و حق تعیین سرنوشت مردم و بر اساس قوانین اولیه حقوق بشر اعلام کرده است.
حزب دمکرات کردستان ایران طی هفته‌های گذشته فعالانه در مناسبت‌های مختلفی حمایت خود را از برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق اعلام کرد.
این حزب که قدیم‌ترین حزب در میان احزاب کرد در خاورمیانه است، با اعلام حمایت از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان در مراسم شادی مردم کرد اقلیم کردستان عراق فعالانه شرکت کرد.
سایت «باسنیوز» تصاویری از این مراسم را که در روز شنبه با حضور مصطفی هجری دبیر کل حزب و شماری از اعضای این حزب برگزار شده بود، منتشر کرده است.
پیشتر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در بیانیه‌ای به مسعود بارزانی، دیگر احزاب و جریان‌های سیاسی در کردستان عراق، تبریک گفت و اعلام کرد: «تصمیم همه‌پرسی در جنوب کردستان تصمیمی تاریخی و یک اقدام مهم و حق طبیعی در پروسه تعیین سرنوشت این بخش کردستان است».
در بیانیه‎ حزب دمکرات آمده است: «تمام مردم جنوب کردستان به دور از اختلافات احزاب از این فرصت تاریخی به نحو شایان استفاده کنند و به منظور مشارکت گسترده مردم در همه پرسی، همه طرفها به عنوان یک وظیفه ملی، افراد جامعه را به مشارکت در این وظیفه تاریخی و سرنوشت ساز ترغیب نمایند».
گفتنی است که اولین ساختار سیاسی رسمی با نام دولت «جمهوری مهاباد» در سال 1946 میلادی توسط قاضی محمد در مهاباد کردستان ایران تاسیس شد. این دولت تنها 11 ماه طول کشید و سپس توسط دولت مرکزی ایران سرنگون شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
سایت حزب تضامن دمکراتیک اهواز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.