رفتن به محتوای اصلی

کشتن قاسم سلیمانی از بازی کامپیوتری تا واقعیت
22.10.2017 - 22:52

نکته‌ای که در مورد این بازی توجه را به شدت به خود جلب میکند، نقطه شروع این بازی در شھر سلمانیە اقلیم کوردستان و تروریست تحت تعقیب این بازی سلیمان تروریست ایرانی است.
کاراکتر اصلی، شخصی به نام بلکبرن "Blackburn"، گروهبان نیروی دریایی آمریکا است، که شما را به عنوان بازیکن، در طول بازی و در تلاش و جست‌وجو برای دستگیری یک مامور گروه آزادی و مقاومت مردمی "People's Liberation and Resistance " یا به اختصار "PLR" ایرانی به نام سلیمان با خود همراه می‌کند.
سلیمان دو چمدان هسته‌ای روسی را با خود حمل می‌کند و تلاش می‌کند که آنها را در شهرهای پاریس و نیویورک منفجر کند.
به تدریج و در طول بازی متوجه می‌شوید که نیروهای آمریکایی برای محافظت و تامین امنیت اهداف اطلاعاتی راهبردی، رهبری و اجرای چندین عملیات سری و کوچک مقیاس نظامی را برای حمله به جمهوری اسلامی در ایران در دستور کار خود قرار داده است.
کاراکتری که شما ایفای نقشش را در بازی به عهده گرفته‌اید، در طی عملیاتی همراه با ٥٠ هزار نیروی آمریکایی به تهران حمله می‌کنند تا بتوانند بی آنکه حساسیت کسی را برانگیزند، مامور دوجانبه روس‌ها، یا همان سلیمان که یک تروریست خطرناک است، دستگیر کنند.
در طی همین ماموریت، شما متوجه این نکته می‌شوید که سلیمان در حقیقت هر ٣ چمدان هسته‌ای را به دست آورده که یکی از آنها هنوز در ایران است؛ و شما آن چمدان را درست در کنار دو نقشه از شهرهای پاریس و نیویورک پیدا می‌کنید. اندکی بعد مطلع می‌شوید که انفجاری اتمی در پاریس رخ داده است.
به درستی می‌توان به قدرت پیشگویی این بازی اعتماد کرد، زیرا بازی‌های ویدئویی تولید "مجتمع نظامی صنعتی" هستند، تا به امروز همیشه به خوبی از عهده پیش‌بینی آینده برآمده‌اند، چیزی که در مورد بازی مشابه در حلب سوریه و شنگال اقلیم کوردستان صدق می‌کند.
ناگفتە نماند ١١ سال پیش در سریال ٢٤ آمریکا، کل توافق ھسته‌ای لوزان کشورهای غرب با جمهوری اسلامی، افراد مذاکرە کنندە، رئیس جمهور شدن حسن روحانی و حتی تعداد سانتریفیوژهای که جمهوری اسلامی را پیش بینی کردە بود.
باید توجە داشت خود امریکا و رسانەھای ایالات متحدە بزرگترین نقش را در برجستەسازی قاسم سلیمانی ایفا کردند.
برای مثال سازمان سیا اعلام کرد کە ما می خواھیم قاسم سلیمانی را ترور کنیم. در حالیکە اگر نیت سازمان اطلاعاتی ایالات متحده کشتن قاسم سلیمانی بود هیچ‌گاه رسانه‌ای نمی‌شد.
با توجە بە وضعیت کنونی منطقە و تبدیل شدن شهر سلیمانیه بە حیاط خلوت قاسم سلیمانی و پررنگ شدن تنشها میان غرب و جمهوری اسلامی، اجرای این بازی در عرض واقع بدور از انتظار نیست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آتوسا نجف لوی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.